Quake II – Xp mod. Gry pięknieją na wiosnę – cz. 2
Spis treści
Quake II – Xp mod
- autorzy: Q2xp Team
- typ: przeróbka engine’u
- status: gotowy
- pobierz modyfikację
Strzelanki z id Software są wdzięcznym przedmiotem różnego rodzaju modyfikacji. W pierwszej części tekstu marki Quake i Doom pojawiły się kilkakrotnie. Teraz też nie mogło zabraknąć przedstawiciela jednej z najbardziej uznanych FPS-owych rodzin. Tym razem chodzi o uaktualnienie grafiki Quake’a II, za którą wziął się zdolny zespół modderów, efektem czego jest produkt o nazwie Quake2 XP. Podobnie jak w wypadku wszystkich innych konwersji i przeróbek – wymagane jest posiadanie oryginalnej gry. Ale jak już przeskoczycie tę małą „niedogodność”, to ujrzycie niegdysiejszego króla w zupełnie nowych szatach. Pełną (dłuuugą) listę cech tego moda, na której znajdują się tak trudne zagraniczne słowa jak light bloom, underwater caustics czy motion blur, znajdziecie na oficjalnej stronie projektu. I od razu słowo przestrogi – choć aktualna wersja 1.25 wygląda nieźle, to warto czekać na edycję z numerkiem 2.0, gdyż oferuje wyraźnie ciekawsze doznania. Modyfikację zaproponował Czytelnik o ksywce Matysiak G.
Half-Life 2 – Cinematic Mod
- autorzy: FakeFactory
- status: gotowa
- typ: modyfikacja poprawiająca grafikę
- pobierz modyfikację
Niezwykle udane dzieło studia Valve było piękną grą w momencie premiery. Co bardziej wyrozumiali gracze spokojnie mogą uznać Half-Life 2 za piękne również i dziś – wszak silnik Source należy do rodziny najlepszych tego typu technologii. Jeśli jednak pragniecie zaserwować tej niezwykle podatnej na modyfikacje grze niewielki lifting, nic nie stoi temu na przeszkodzie. Cinematic Mod autorstwa FakeFactory to potężny (1,6 GB) zestaw wielu różnych usprawnień – ładniejsze tekstury, więcej postaci na ekranie, większy zasięg widzenia, poprawione modele twarzy czy „podkręcone” efekty środowiskowe to tylko część zmian, jakie oferuje ta modyfikacja. Autor zwraca jednak uwagę na ograniczenia mającego już kilka lat silnika – 100% możliwości Source w kwestii wyświetlanych obiektów równa się zaledwie 5% możliwości CryEngine. Należy się również przygotować na znaczące spadki framerate'u na otwartych przestrzeniach, jeśli nie dysponujecie sprzętem rodem z NASA. Do czasu premiery kolejnej wersji silnika Source, numer 9.5 jest najdoskonalszym wcieleniem tego moda. I trzeba przyznać, że Half-Life 2 zyskuje nieco na aktualności. Modyfikację zaproponował Czytelnik o ksywce grinder.
Resident Evil 4 – zestaw najpotrzebniejszych upiększeń
- autorzy: wielu
- typ: tekstury, poprawki, efekty graficzne
- status: gotowa
- pobierz modyfikacje
Resident Evil 4 to bardzo sympatyczne odświeżenie znanej serii survival horrorów, które w momencie premiery wyglądało na pecetach zaskakująco słabo. W miarę szybko pojawił się patch zawierający wszystkie brakujące efekty i rozwiązania, jednak pewien niesmak pozostał. Nie dziwi zatem fakt, że wielu różnych zdolnych ludzi postanowiło pokazać, że gra ta może wyglądać dużo lepiej, niż zaplanowali to twórcy. Wśród zgromadzonych na podanej powyżej stronie modyfikacji znajduje się kilka zestawów ładniejszych tekstur, paczka usprawniająca efekty i ogólnie pojęte środowisko, sprytny sposób na poprawienie jakości filmików przerywnikowych, a także niezwykle przyjemne dla oka efekty bloom, które dodają RE4 niezwykłego uroku i ciepła (jeśli można mówić o cieple, gdy zabijamy kolejne hordy nieumarłych). Bierzcie, instalujcie i radujcie się! Zestaw zaproponował Czytelnik o ksywce Wiochman_pl.