QLOC. Czy dotacje dla twórców gier mają sens? Analiza
Spis treści
QLOC
QLOC to bardzo unikatowa spółka w polskim gamedevie. Choć nie tworzy własnych gier, przez lata wyrobiła sobie renomę prawdziwych specjalistów od lokalizacji, portowania, remasterowania, pomagania przy produkcji i testowania gier innych firm. I to renomę ogólnoświatową – wśród klientów QLOC-a znajdziemy takie znane studia jak Paradox Interactive, Obsidian Entertainment, Capcom, Bandai Namco czy Warner Bros. Interactive Entertainment. To właśnie QLOC odpowiada za pecetowe wersje najnowszych odsłon serii Mortal Kombat i Yakuza czy remaster kultowego Dark Souls.
W kwestii dotacji QLOC najwidoczniej wyznaje zasadę „raz a dobrze” – firma pokusiła się o rządowe wsparcie tylko w ramach trzeciej edycji programu GameINN. Na „inteligentny system adaptacyjny pozwalający na profilowanie graczy w oparciu o dane kontekstowe platformy oraz mierniki wewnętrzne w celu modelowania pożądanego wzorca rozgrywki” – cokolwiek by to nie znaczyło w praktyce, pod koniec 2019 roku QLOC otrzymał aż 9,898 mln zł. Opis jest na tyle enigmatyczny, że trudno z niego wywnioskować, czego dokładnie dotyczy ten projekt i w jaki sposób ma wpłynąć pozytywnie na rozwój firmy.
Zostało jeszcze 50% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie