Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 6 czerwca 2021, 11:30

autor: Marek Jura

Sherlock Holmes: Przebudzenie. 10 dobrych gier inspirowanych mitologią Lovecrafta

Spis treści

Sherlock Holmes: Przebudzenie

  1. Rok premiery: 2006
  2. Platforma: PC
  3. Gatunek: detektywistyczna przygodówka point-and-click
  4. Inspiracje dziełami Lovecrafta: projekty postaci, klimat
  5. Co powiedzieliby o tym Wielcy Przedwieczni: „Ilyaa wgah’n chtenffagl nnnuln y-gof’nn ph’’bthnk nw, ebunma nanw gotha ebunma nog Hastur”

Growa seria z udziałem Sherlocka może nie zdobyła globalnej popularności, ale w środowisku miłośników przygodówek uważana jest za jedną z lepszych, zachowując świetny balans pomiędzy stopniem trudności zagadek a ich intuicyjnością. Nie inaczej oceniony został Sherlock Holmes: Przebudzenie. Rozwikływanie niełatwych łamigłówek sprawia tu prawdziwą przyjemność, a jednocześnie nie wytrąca z rytmu, kiedy zbliżamy się do rozwiązania śledztwa.

Zostało jeszcze 57% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Którego autora horrorów cenisz bardziej?

68,2%
H.P. Lovecraft
31,8%
Stephen King
Zobacz inne ankiety
Dlaczego w grach nie boimy się Szatana, a przeraża nas śpiący Cthulhu?
Dlaczego w grach nie boimy się Szatana, a przeraża nas śpiący Cthulhu?

Czemu Szatan nie straszy tak jak śpiący Cthulhu? Czego najbardziej boi się człowiek? I dlaczego tak trudno stworzyć dobrą grę o opętaniu? O tym wszystkim opowie Wam zawodowy psychiatra i zapalony gracz.

Cyfrowy cień Cthulhu, czyli spuścizna Lovecrafta w grach
Cyfrowy cień Cthulhu, czyli spuścizna Lovecrafta w grach

Dzieła pióra H. P. Lovecrafta zdobywają dzisiaj popularność taką, jakiej nie miały za życia pisarza. Czy mity o przedwiecznych sprawdzają się jako tło fabularne gier wideo? Różnie z tym bywa.