Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 17 września 2010, 11:44

Nauka i umiejętności. Arcania: Gothic 4 w pytaniach i odpowiedziach

Spis treści

Nauka i umiejętności

Jakimi podstawowymi współczynnikami opisany jest bohater?

Na ekranie postaci znajdują się następujące współczynniki:

  1. Zdrowie
  2. Mana
  3. Wytrzymałość
  4. Regeneracja zdrowia
  5. Regeneracja many
  6. Regeneracja wytrzymałości
  7. Umiejętność walki wręcz
  8. Umiejętność walki dystansowej
  9. Umiejętność magiczna

Czy w grze dostępne są umiejętności związane z oprawianiem zwierząt?

Nie, ale od początku rozgrywki Bezimienny może kolekcjonować trofea z zabitych zwierząt, np. zęby i mięso. Bez ograniczeń.

Czy w grze dostępne są umiejętności złodziejskie?

Nie. W grze można zbierać cudze przedmioty bez żadnych konsekwencji, więc zdolności typowe dla fachu złodzieja, np. kradzież kieszonkowa, nie mają tu w ogóle racji bytu.

W jaki sposób Bezimienny zdobywa doświadczenie?

Zaliczając zadania i zabijając stwory, ale tylko te nieprzyjazne. W Arcanii nie można zdobywać doświadczenia wskutek eksterminacji bezbronnych zwierząt, czyli kur, świń, królików i chrząszczy.

Panel umiejętności. Tu decydujemy o przydziale punktów do poszczególnych zdolności.

Ile punktów nauki zdobywa bohater po osiągnięciu nowego poziomu doświadczenia?

Trzy, choć w Arcanii punkty nauki nie występują już w stosowanej poprzednio formie – ich miejsce zajęły punkty zdolności, za pomocą których możemy podnieść o jeden stopień każdą z umiejętności.

Czy to prawda, że szkolenie można przejść w dowolnym momencie rozgrywki?

Tak, Arcania nie zmusza już nas do poszukiwania trenerów, bo tych ostatnich po prostu nie ma. Rozwoju postaci dokonuje się w specjalnie do tego celu przygotowanym panelu, wywoływanym na życzenie w dowolnym momencie.

Jakie umiejętności można rozwijać w grze i na co mają one wpływ?

Umiejętności jest w sumie osiem:

  1. Duch walki – zwiększa umiejętność walki wręcz i zadawane obrażenia;
  2. Dyscyplina – zwiększa umiejętność magiczną i manę bohatera;
  3. Wigor – zwiększa żywotność i wytrzymałość bohatera;
  4. Precyzja – zwiększa umiejętność walki dystansowej i zadawane obrażenia;
  5. Ukrywanie się – pozwala się skradać;
  6. Zapał – udostępnia czar Ognisty bełt;
  7. Spokój – udostępnia czar Lodowy bełt;
  8. Dominacja – udostępnia czar Błyskawica.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Arcania: Gothic 4

Arcania: Gothic 4