futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 18 lipca 2022, 14:35

Usunięcie konta Facebook kasuje gry Meta Quest VR. 10 wpadek, porażek i błędów Facebooka

Spis treści

Usunięcie konta Facebook kasuje gry Meta Quest VR

Polityka Meta dąży do stworzenia jednego wielkiego ekosystemu. Jednym z kroków, które pozwalają zrealizować ten zamysł, jest integracja wszystkich produktów i usług firmy ze sobą. W niektórych przypadkach zachodzi ona jednak za daleko. Chyba nie ma lepszego przykładu niż ten z FB i Oculusem.

Po raz kolejny potwierdza się, że kupione przez nas gry nie są naszą własnością. - 10 wpadek, porażek i błędów Facebooka - dokument - 2022-07-25
Po raz kolejny potwierdza się, że kupione przez nas gry nie są naszą własnością.

Na początku kupowanie gier wirtualnej rzeczywistości wymagało posiadania konta Oculus. Z czasem korporacja zaczęła coraz bardziej naciskać na to, aby użytkownicy bawiący się w VR musieli mieć również konto na portalu społecznościowym i aby było ono powiązane z profilem Oculus. Od października 2020 roku wszyscy nowi posiadacze gogli VR nie mają wyjścia i muszą zalogować się za pomocą Facebooka. A to nie ostatnie słowo giganta. 1 stycznia 2023 roku Meta całkowicie skończy ze wsparciem kont Oculus. Tym samym Facebook stanie się obowiązkowy dla wszystkich graczy. Także tych, którzy zakupili urządzenia przed październikiem 2020 roku. Nie to jest jednak najgorsze.

Jeśli po połączeniu kont ktoś postanowi tymczasowo wyłączyć lub skasować profil na FB, utraci dostęp do produkcji VR, które zostały zakupione wcześniej. Utracone zostaną również zapisane stany gry oraz historia zakupów.

Pozostając przy temacie gogli wirtualnej rzeczywistości, warto przypomnieć, że okulary VR Oculus Quest 2, a dokładnie ich piankowa nakładka mająca za zadanie ochronę twarzy użytkownika przed twardymi elementami konstrukcji powodowała u części osób (wcale nie takiej małej) podrażnienia skóry. Meta zażegnała problem za pomocą silikonowego etui nakładanego na piankę i zapowiedziała zmiany w procesie produkcyjnym.

Mateusz Ługowik

Mateusz Ługowik

Swoje pierwsze teksty napisał dla portalu z ciekawostkami ze świata. Niedługo potem zaczął tworzyć artykuły, których głównym tematem była kawa. Dopiero trzecia strona dotyczyła gier, sprzętu i nowych technologii. Stamtąd trafił do Gry-Online.pl. Obecnie zajmuje się pisaniem tekstów o tematyce sprzętowej oraz aktualizowaniem tekstów growych i techowych. Od czasu do czasu opracowuje też wiadomości do newsroomu. W wolnym czasie gra, pomaga rozwiązywać problemy z PC, ogląda seriale i stare polskie komedie, czyta komiksy (team DC!) i jeździ na koncerty. Jest hopheadem.

więcej

Ślepe uliczki technologii - sprzęt, który skończył na śmietniku historii
Ślepe uliczki technologii - sprzęt, który skończył na śmietniku historii

Na każdy wynalazek typu smartfon czy internet przypada masa urządzeń, które nie odnoszą sukcesu. Część z nich okazuje się niewypałem bardzo szybko, z innych korzystano całkiem długo, dopóki nie znaleziono lepszych rozwiązań. Oto wybrane przykłady.

Cmentarzysko Google - największe porażki technologicznego giganta
Cmentarzysko Google - największe porażki technologicznego giganta

Wszyscy używamy słynnej wyszukiwarki Google, oglądamy filmy na YouTube, korzystamy z Gmaila, nawigacji Google Maps, przeglądarki Chrome czy smartfonów z Androidem. Ale nie wszystkie projekty tej firmy zakończyły się tak spektakularnym sukcesem.

Top 10 największych wpadek technologicznych
Top 10 największych wpadek technologicznych

Pamiętamy najlepiej przełomowe wynalazki pokroju smartfonów, które czasem zmieniają jakiś aspekt naszego życia. W annałach nie brakuje jednak przedsięwzięć, które z tego czy innego powodu nie podbiły rynku, choć miały na to prawdziwą szansę.