W październiku Black Ops 4 wygrało z Red Dead Redemption 2 w USA
W październiku Amerykanie rzucili się na Call of Duty: Black Ops IIII, Red Dead Redemption II i Assassin's Creed Odyssey (w tej kolejności zajmowania miejsc na podium). Natomiast wśród konsol triumfowało PlayStation 4.
Grupa analityczna NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku gier za październik tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 1,545 mld dolarów, czyli o 73% więcej niż 894 mln uzyskane w analogicznym miesiącu 2017 r. Tradycyjnie przypominamy, że podawane liczby nie dają pełnego obrazu kondycji branży, gdyż nie biorą pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, a do tego NPD uzyskuje wciąż mocno niekompletne informacje z dystrybucji cyfrowej.
Podano także wyniki za pierwszych dziesięć miesięcy roku. Przychody wyniosły 10,52 mld dolarów, czyli o 21% więcej niż 8,67 mld dolarów wypracowane w analogicznym okresie 2017 r.
Gry
W październiku Amerykanie wydali na nowe gry pecetowe i konsolowe 965 mln dolarów, co stanowi aż 104-procentowy wzrost w porównaniu analogicznym miesiącem roku ubiegłego. Z kolei wynik za pierwszych dziesięć miesięcy roku zamknął się w kwocie 4,84 mld dolarów, czyli o 16% wyższej niż w 2017 r.
W październiku największy przychód wygenerowały gry:
# | Gra: |
1. | Call of Duty: Black Ops IIII |
2. | Red Dead Redemption II |
3. | Assassin’s Creed: Odyssey |
4. | NBA 2K19 |
5. | Super Mario Party |
6. | Soul Calibur VI |
7. | FIFA 19 |
8. | Marvel’s Spider-Man |
9. | Madden NFL 19 |
10. | WWE 2K19 |
11. | Forza Horizon 4 |
12. | Lego DC Super Villains |
13. | My Hero One’s Justice |
14. | Shadow Of The Tomb Raider |
15. | Mario Kart 8 |
16. | Grand Theft Auto V |
17. | Super Mario Odyssey |
18. | Diablo III |
19. | The Legend of Zelda: Breath of the Wild |
20. | NHL 19 |
W przypadku Super Mario Party, Super Mario Odyssey oraz The Legend of Zelda: Breath of the Wild do wyniku nie była wliczana sprzedaż cyfrowa. Natomiast przychód Call of Duty: Black Ops IIII, FIFA 19, Madden NFL 19 oraz Diablo III nie obejmował cyfrowych egzemplarzy wydań pecetowych.
Wygrana Call of Duty: Black Ops IIII z Red Dead Redemption II może dziwić, ale należy pamiętać, że western studia Rockstar ukazał się dopiero pod koniec października. Co więcej, gra sprzedaje się na rynku amerykańskim trzykrotnie szybciej niż poprzednia odsłona serii, czyli Red Dead Redemption z 2010 roku.
W skali całego 2018 r. największy przychód wygenerowały gry:
# | Gra: |
1. | Call of Duty: Black Ops IIII |
2. | Red Dead Redemption II |
3. | Far Cry 5 |
4. | Marvel’s Spider-Man |
5. | NBA 2K19 |
6. | God of War 2018 |
7. | Monster Hunter: World |
8. | Madden NFL 19 |
9. | Grand Theft Auto V |
10. | Call of Duty: WWII |
Tutaj do wyników również nie była wliczana sprzedaż pecetowych wydań Call of Duty: Black Ops IIII, Madden NFL 19 oraz Call of Duty: WWII w dystrybucji cyfrowej.
Gry, które w październiku wygenerowały największy przychód na poszczególnych platformach:
PlayStation 4:
# | Gra: |
1. | Call of Duty: Black Ops IIII |
2. | Red Dead Redemption II |
3. | Assassin’s Creed: Odyssey |
4. | Marvel’s Spider-Man |
5. | Soul Calibur VI |
6. | NBA 2K19 |
7. | FIFA 19 |
8. | WWE 2K19 |
9. | Madden NFL 19 |
10. | My Hero One’s Justice |
Xbox One:
# | Gra: |
1. | Call of Duty: Black Ops IIII |
2. | Red Dead Redemption II |
3. | Assassin’s Creed: Odyssey |
4. | Forza Horizon 4 |
5. | NBA 2K19 |
6. | Madden NFL 19 |
7. | FIFA 19 |
8. | WWE 2K19 |
9. | Soul Calibur VI |
10. | Shadow Of The Tomb Raider |
Switch:
# | Gra: |
1. | Super Mario Party |
2. | Mario Kart 8 |
3. | Super Mario Odyssey |
4. | The Legend of Zelda: Breath of the Wild |
5. | Diablo III |
6. | Starlink: Battle For Atlas |
7. | Dark Souls Remastered |
8. | The World Ends with You: Final Remix |
9. | Lego DC Super Villains |
10. | My Hero One’s Justice |
Tradycyjnie, całe zestawienie dla konsoli Nintendo Switch oparto wyłącznie o sprzedaż pudełkową.
Warto zauważyć, że NPD przestało podawać wyniki gier na Nintendo 3DS.
Sprzęt
Październik okazał się również dobrym miesiącem w kategoriach sprzętowych. Sprzedaż samych konsol wygenerowała 300 mln dolarów przychodu (wzrost o 27%). Z kolei pierwsze dziesięć miesięcy tego roku dało wzrost przychodów w tej kategorii o 19% - do kwoty 2,29 mld dolarów. Ubiegły miesiąc należał zdecydowanie do PlayStation 4, które wygrało zarówno pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, jak i przychodów.
Sektor akcesoriów osiągnął 286 mln dolarów w październiku oraz 2,96 mld w pierwszych dziesięciu miesiącach roku. Również tutaj branża zanotowała wzrosty - 54% w porównaniu z październikiem 2017 r. i 35% w zestawieniu z pierwszymi dziesięcioma miesiącami 2017 r.