Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 listopada 2024, 10:40

Ubisoft pozwany za wprowadzanie klientów w błąd. Powodowie przedstawili dowody i żądania

Dwójka graczy z Kalifornii pozwała Ubisoft za wprowadzenie ich w błąd w związku z sytuacją The Crew. Żądają odszkodowania dla każdej poszkodowanej osoby.

Źródło fot. Ubisoft
i

Ubisoft w kwietniu tego roku zamknął serwery gry The Crew oraz cofnął licencję na tytuł wszystkim jej posiadaczom. Z powodu braku trybu offline stała się ona całkowicie niegrywalna. Wywołało to spore poruszenie w sieci, a także poskutkowało rozpoczęciem akcji „Stop killing games”, która wciąż zbiera podpisy w celu rozpatrzenia jej przez Unię Europejską. Teraz, z tego samego powodu, francuska firma została pozwana.

Pozew zbiorowy od dwójki graczy

Jak podaje serwis Polygon, za sprawę odpowiada dwójka poszkodowanych graczy z Kalifornii. Warto zauważyć, że to właśnie tam wymuszono na sklepach informowanie nabywców o sprzedawaniu jedynie licencji na grę. Gracze złożyli pozew do sądu, oskarżając Ubisoft o naruszenie przepisów dotyczących ochrony konsumentów. Twierdzą, że zostali oszukani na dwa sposoby.

Po pierwsze, zasugerowano im, iż kupują grę, podczas gdy w rzeczywistości jedynie wynajmowali ograniczoną licencję na dostęp do niej. Po drugie, francuska firma miała „fałszywie przedstawiać”, że pliki The Crew znajdowały się na fizycznych dyskach, które mogli kupić konsumenci, lub w formie cyfrowej, za których pobranie mogli zapłacić.

W rzeczywistości możliwy do kupienia produkt powodowie określili jako „coś w rodzaju klucza, którego można użyć do otwarcia bram zdalnego serwera, który to pozwani mogą pewnego dnia przestać utrzymywać”.

Strona oskarżająca chce, aby sąd zatwierdził pozew jako zbiorowy, przez co mogliby się w niego zaangażować również inni gracze The Crew. Ponadto dwójka graczy zażądała odszkodowania pieniężnego oraz zadośćuczynienia dla każdej osoby dotkniętej „uśmierceniem” gry.

W pozwie zaznaczono również, że Ubisoft w przeszłości zamykał serwery swoich gier, ale zachowywał wówczas możliwość grania w nie w trybie offline. Jako przykłady wskazano Assassin’s Creed 2 i Assassin’s Creed 3. Firma ogłosiła niedawno dodanie trybów offline do The Crew 2 oraz The Crew: Motorfest, jednak nie rozwiązało to problemu pierwszej części serii.

W chwili pisania tego teksu, Ubisoft nie ustosunkował się do sytuacji.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej