Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

kampanie społeczne - newsy i ciekawostki

Po wpłynięciu na Ubisoft, akcja przeciwko niszczeniu gier wideo staje przed największym wyzwaniem
Po wpłynięciu na Ubisoft, akcja przeciwko niszczeniu gier wideo staje przed największym wyzwaniem

Jakub Błażewicz, 8 października 2024, 12:47

Inicjatywa obywatelska „Stop Killing Games” wciąż trwa, ale liczba zebranych podpisów nie zbliżyła się jeszcze nawet do połowy wymaganego progu poparcia akcji.

Poprzyj akcję „Stop niszczeniu gier wideo”. Ruszyła zbiórka podpisów w Polsce i UE
Poprzyj akcję „Stop niszczeniu gier wideo”. Ruszyła zbiórka podpisów w Polsce i UE

Jakub Błażewicz, 31 lipca 2024, 12:20

Ruszyła zbiórka podpisów pod inicjatywą obywatelską „Stop niszczeniu gier wideo”. Przez rok gracze z Unii Europejskiej będą musieli pokazać, że faktycznie sprzeciwiają się praktyce „uśmiercania” gier.

„Przestańcie niszczyć gry wideo”. Komisja Europejska zarejestrowała inicjatywę obywatelską, która ma uchronić gry od śmierci. Warto będzie ją podpisać [Aktualizacja]
„Przestańcie niszczyć gry wideo”. Komisja Europejska zarejestrowała inicjatywę obywatelską, która ma uchronić gry od śmierci. Warto będzie ją podpisać [Aktualizacja]

Maciej Gaffke, 18 lipca 2024, 18:05

Komisja Europejska zarejestrowała inicjatywę obywatelską „Stop destroying videogames”. Pomysłodawcy chcą skłonić wydawców gier do zapewnienia odpowiedniego stanu produkcji po zakończeniu jej wsparcia.

„Przestańcie niszczyć gry”. Wystartowała wielka kampania wymierzona w wydawców. Zakończenie wsparcia The Crew przez Ubisoft punktem zapalnym
„Przestańcie niszczyć gry”. Wystartowała wielka kampania wymierzona w wydawców. Zakończenie wsparcia The Crew przez Ubisoft punktem zapalnym

Jakub Błażewicz, 3 kwietnia 2024, 12:54

Koniec pierwszego The Crew zachęcił popularnego youtubera do wszczęcia „realnych działań” przeciwko praktyce „niszczenia” gier przez wydawców.

„Piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju”, Dove o obrazie kobiet w grach
„Piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju”, Dove o obrazie kobiet w grach

Marcin Przała, 15 maja 2023, 10:26

Popularna marka kosmetyczna zainicjowała kampanię społeczną, która zwraca uwagę na problem nadmiernej seksualizacji kobiet w grach wideo. Akcję promuje materiał wideo, w którym bohaterka oprócz walki z potworami, toczy bój o swoje „ja".

Gwiazdy Ślepnąc od świateł dołączają do hot16challenge2
Gwiazdy Ślepnąc od świateł dołączają do hot16challenge2

Paweł Woźniak, 12 maja 2020, 15:00

Gwiazdy serialu HBO Ślepnąc od świateł - reżyser Krzysztof Skonieczny oraz aktor Jan Frycz - przyłączyli się do akcji #hot16challenge2. Skonieczny jako raper Piorun nagrał własny kawałek, a Frycz jako Dario kulturalnie zachęcił słuchaczy do wsparcia zbiórki.

Hed rapuje w ramach hot16challenge2 - tvgry.pl wspiera akcję
Hed rapuje w ramach hot16challenge2 - tvgry.pl wspiera akcję

Miłosz Szubert, 12 maja 2020, 13:55

Szymon Liebert, znany Wam szerzej jako Hed z tvgry.pl, wziął udział w #hot16challenge2, czyli popularnym w ostatnim czasie wyzwaniu internetowym polegającym na „zarapowaniu” 16 wersów stworzonego przez siebie tekstu. Jego celem jest rozpropagowanie zbiórki na lekarzy walczących z koronawirusem.

Granie z umiarem nie szkodzi? WHO zachęca do gier
Granie z umiarem nie szkodzi? WHO zachęca do gier

Jakub Błażewicz, 2 kwietnia 2020, 11:28

Branża gier oraz Światowa Organizacja Zdrowia rozpoczęły akcję #PlayApartTogether. Kampania promuje przestrzeganie zaleceń w walce z koronawirusem z pomocą gier wideo. Część internautów zwraca uwagę, że stoi to w sprzeczności z dotychczasową polityką WHO, której zwieńczeniem było uznanie nadmiernego grania za zaburzenie w zeszłym roku.

Fake newsy są jak plaga - nowy scenariusz w Plague Inc.
Fake newsy są jak plaga - nowy scenariusz w Plague Inc.

Konrad Serafiński, 7 grudnia 2019, 10:00

Ndemic Creations, we współpracy z brytyjską organizacją Full Fact, udostępniło Fake News - nowy scenariusz do gry Plague Inc., pozwalający siać fałszywe informacje na szeroką skalę. Zabieg ma na celu zwiększenie świadomości ludzi na temat niebezpieczeństw związanych właśnie z fałszywymi wiadomościami.

Gra o tron i Westworld uczą szacunku z bohaterami Ulicy Sezamkowej
Gra o tron i Westworld uczą szacunku z bohaterami Ulicy Sezamkowej

Jakub Błażewicz, 19 kwietnia 2019, 14:35

Muppet Elmo rozstrzygnął konflikt pomiędzy Cersei i Tyrionem Lannisterami z Gry o tron. To nie szalona wizja fanów, lecz filmik opublikowany przez HBO z okazji 50. rocznicy powstania Ulicy Sezamkowej oraz w ramach akcji promującej wzajemny szacunek. Podobną lekcję otrzymali bohaterowie serialu Westworld, w czym niepoślednią rolę odegrały ciastka.

GOG.com startuje z inicjatywą FCK DRM – wojny z zabezpieczeniami ciąg dalszy
GOG.com startuje z inicjatywą FCK DRM – wojny z zabezpieczeniami ciąg dalszy

Krystian Pieniążek, 21 sierpnia 2018, 16:23

Sklep GOG.com startuje z inicjatywą FCK DRM, której celem jest nie tylko edukacja użytkowników w zakresie zagrożeń związanych ze stosowaniem zabezpieczeń tego typu, lecz także rozpoczęcie dyskusji na temat sensu ich stosowania.

Programuj - rusza nowa inicjatywa rządowa
Programuj - rusza nowa inicjatywa rządowa

Krzysztof Sobiepan, 2 lutego 2017, 12:56

Kampania ma na celu zachęcenie młodych ludzi do nauki kodowania. W centrum wydarzeń umieszczona została polska branża elektronicznej rozrywki, a główne hasło to „Robienie gier jest fajniejsze niż granie".

Jakość filmów Blizzarda w spocie o walce z rakiem
Jakość filmów Blizzarda w spocie o walce z rakiem

Kamil Kubiczek, 11 lutego 2016, 14:22

Dzięki inicjatywie Fundacji Onkologicznej Alivia w Internecie ukazał się spot promujący prowadzoną przez nich kampanię walki z rakiem. W filmie w formie gry komputerowej (współtworzonym przez Platige Image) przedstawiona została walka młodej kobiety z potworem symbolizującym nowotwór.

Kokaina, alkohol i gry wideo – francuska kampania przeciw uzależnieniom
Kokaina, alkohol i gry wideo – francuska kampania przeciw uzależnieniom

Adam Mirkowski, 9 lutego 2016, 15:15

Gry wideo w kampanii społecznej prowadzonej przez francuski instytut powiązany z Ministerstwem Zdrowia wylądowały pomiędzy narkotykami, alkoholem i tytoniem. W ramach akcji, mającej na celu zwiększenie świadomości na temat uzależnień wśród młodzieży i ich rodziców, powstał również spot obrazujący, do czego prowadzi granie w gry wideo.

Fani Half-Life zbierają pieniądze na kampanię domagającą się trzeciej części cyklu
Fani Half-Life zbierają pieniądze na kampanię domagającą się trzeciej części cyklu

Michał Kułakowski, 17 października 2014, 18:12

Dwóch fanów serii Half-Life zmęczonych wieloletnim czekaniem na jakiekolwiek informacje związane z trzecią częścią serii postanowiło zebrać pieniądze na kampanię społeczno-reklamową, która pokaże Valve silę społeczności fanów oraz jej determinację.

Startuje edukacyjna akcja społeczna Patrz w co gram
Startuje edukacyjna akcja społeczna Patrz w co gram

SPiDOR. Press Release, 29 maja 2012, 17:05