„Piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju”, Dove o obrazie kobiet w grach
Popularna marka kosmetyczna zainicjowała kampanię społeczną, która zwraca uwagę na problem nadmiernej seksualizacji kobiet w grach wideo. Akcję promuje materiał wideo, w którym bohaterka oprócz walki z potworami, toczy bój o swoje „ja".
Kojarzycie markę Dove? Ta działająca w branży kosmetycznej firma wystartowała z kampanią „Real Virtual Beauty”, która zwraca uwagę na problem nadmiernej seksualizacji kobiet w grach wideo.
Kampanię społeczną Dove promuje krótki materiał wideo, w którym wirtualna bohaterka o imieniu Cinthia toczy walkę z „bossem”, jak również ze stereotypem, według którego każda bohaterka gier musi być „seksbombą”.
Walka Cinthii o swoje „ja”
Krótkie wideo pokazuje, że Cinthia na co dzień przywdziewa obcisłą zbroję z dużym dekoltem, stając oko w oko z wirtualnymi monstrami. Jednakże po walce, gdy gasną reflektory, dziewczyna wraca do garderoby i z ulgą zdejmuje strój, który odsłania zupełnie inną budowę bohaterki kampanii. Cinthia czuje się wyraźnie niekomfortowo, udając kogoś, kim nie jest.
W końcu bohaterka postanawia porzucić strój superbohaterki i walczyć z wirtualnymi przeciwnikami na swoich zasadach – będąc wreszcie sobą.
Zwieńczeniem historii jest hasło: „uczyńmy wirtualne piękno prawdziwym”.
Alarmujące dane
Dlaczego Dove rozpoczęła taką kampanię? Akcja marki wystartowała w odpowiedzi na niepokojące dane, według których:
- 60% dziewcząt i 62% kobiet „czuje się zniekształconych w grach”,
- ponad 1/3 młodych dziewcząt odczuwa negatywny wpływ na poczucie własnej wartości z uwagi na brak różnorodności awatarów,
- 74% kobiet pragnie więcej kobiecych postaci w wirtualnych światach.
Jak przekazał wiceprezes Dove, Leandro Barreto, twórcy za pomocą tej kampanii chcieli przekazać, iż „piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju” (za wirtualnemedia).
Warto nadmienić, że przy tworzeniu wideo promującego kampanię społeczną marka Dove współpracowała z firmą Epic Games i stowarzyszeniem Women in Games.