autor: Kamil Kubiczek
Jakość filmów Blizzarda w spocie o walce z rakiem
Dzięki inicjatywie Fundacji Onkologicznej Alivia w Internecie ukazał się spot promujący prowadzoną przez nich kampanię walki z rakiem. W filmie w formie gry komputerowej (współtworzonym przez Platige Image) przedstawiona została walka młodej kobiety z potworem symbolizującym nowotwór.
Tym razem skupimy się bardziej na smutnej rzeczywistości aniżeli na tej wirtualnej. Fundacja Alivia, która od 2010 roku niesie pomoc chorym na nowotwory, udostępniła w ramach swojej kampanii krótki, utrzymany w stylistyce gry komputerowej film o bardzo dobitnym przekazie.
Młoda kobieta, broń, potwór i walka, podczas której niezbędna jest amunicja – pieniądze. W 60 sekundach spotu autorom (na dzieło złożyły się bezinteresowne wysiłki firm Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Platige Image oraz podległego im studia Dobro) udało się zawrzeć maksimum treści. Oprócz przekonywująco sportretowanej przez aktorkę determinacji, wojna z rakiem wymaga także wysokich nakładów finansowych – bez nich pokonanie jednego z największych wrogów ludzkości może być niewykonalne. Oto, co do powiedzenia na ten temat ma prezes fundacji, Agata Polińska:
Wydatki na nierefundowane w Polsce terapie onkologiczne mogą wynosić nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Są to kwoty niemożliwe do udźwignięcia dla większości polskich rodzin – dlatego wielu pacjentów nie ma do nich dostępu. Z ograniczeniami w dostępie do leczenia jest powiązana niska skuteczność leczenia raka w naszym kraju – po 5 latach z grupy 150 tys. chorych statystycznie w Polsce przeżyje niespełna 70 tys. osób, choć współczesna wiedza medyczna pozwala uratować co najmniej 100 tys. Różnica to ok. 30 tys. osób rocznie – to oznacza, że co roku umiera (choć nie musi!) tylu ludzi, ilu liczy populacja niewielkiego miasta! Dlatego tak ważne jest wsparcie finansowe od wielu osób. Jednym ze sposobów na okazanie solidarności w wojnie z rakiem jest przekazanie jednego procenta swojego podatku na rzecz Fundacji Alivia. Wystarczy w PIT wpisać KRS Alivii: 0000358654.
Przyznać należy, że w filmie w inteligentny sposób podchwycony został trudny temat walki z nowotworem. Na percepcję zdecydowanie wpływa zaprezentowana stylistyka gry komputerowej, dzięki której w zasadzie udało się przekazać całe sedno problemu. Wypada więc przyklasnąć – zarówno inicjatywie, jak i wykonaniu spotu.