Frostbite - newsy i ciekawostki
EA ogłasza nową erę dla Frostbite, ale zaznacza, że twórcy gier mają wolność w wyborze silnika
Jakub Błażewicz, 18 grudnia 2023, 19:55
Firma Electronic Arts zmienia filozofię odnośnie do silnika Frostbite i chce, by twórcy wykorzystywali odpowiedni engine do swoich produkcji. To firma ma zadbać, by jej technologia była najlepszym wyborem.
To cud, że Dragon Age: Inkwizycja się udał - twórca wspomina słynne RPG
Zuzanna Domeradzka, 11 listopada 2022, 09:37
Według Marka Darraha, producenta Dragon Age: Inkwizycji i byłego pracownika BioWare, to cud, że gra okazała się sukcesem. Problemów przysparzał przede wszystkim jej silnik.
Mass Effect 5 powstaje na silniku Unreal Engine
Adrian Werner, 18 grudnia 2021, 13:33
Producent ze studia BioWare potwierdził, że przy Mass Effect 5 twórcy porzucili silnik Frostbite na rzecz Unreal Engine.
Frostbite jest jak bolid F1 – Aaryn Flynn o pracy BioWare z silnikiem. „Spowalniał nas”
Krystian Pieniążek, 19 listopada 2019, 17:29
Frostbite to technologia, która napędza większość flagowych tytułów wydawanych przez firmę EA. Aaryn Flynn, który przez lata pracował w studiu BioWare, twierdzi jednak, że korzystanie z niej rodzi problemy porównywalne z okiełznaniem bolidu F1.
EA pokazało nowy model renderowania włosów przez silnik Frostbite
Konrad Hazi, 22 maja 2019, 12:45
EA opublikowało serię filmów prezentujących nowe możliwości silnika Frostbite w zakresie renderowania włosów. Technologia ma być wczesną zapowiedzią tego, jak mogą wyglądać gry przyszłości.
Dragon Age 4 powstaje na bazie kodu Anthem
Adrian Werner, 3 kwietnia 2019, 13:32
Studio BioWare zamierza zbudować Dragon Age IV na bazie kodu gry Anthem. Powinno to ułatwić produkcję, gdyż jednym z powodów problemów drugiego z tych projektów była konieczność mocnego zmodyfikowania silnika Frostbite.
Kotaku ujawnia dramat produkcji Anthem. Demo z E3 2017 było ściemą
Bartosz Świątek, 3 kwietnia 2019, 11:44
Dziennikarz Kotaku Jason Schreier przeprowadził wywiady z 19 obecnymi i byłymi pracownikami BioWare. Napisany w oparciu o rozmowy artykuł przedstawia kulisy powstawania najnowszej produkcji studia, czyli borykającego się z licznymi problemami Anthem.
Nie takie EA straszne? Były szef BioWare chwali sobie współpracę z "Elektronikami"
Jakub Mirowski, 8 kwietnia 2018, 14:48
W rozmowie z serwisem Kotaku były szef BioWare, Aaryn Flynn, stwierdził, że negatywny obraz firmy Electronic Arts jest w dużej mierze przesadzony, a sam wydawca daje swoim zespołom dużo swobody w podejmowaniu decyzji dotyczących ich projektów. Nie narzuca też nikomu używania silnika Frostbite na siłę.
FIFA 17 - nowe szczegóły i screeny
Kamil Zwijacz, 13 czerwca 2016, 04:48
Poznaliśmy kolejne szczegóły związane z grą FIFA 17. Deweloperzy podali konkrety dotyczące kampanii fabularnej, technologii Frostbite oraz zmian w systemie rozgrywki.
FIFA 17 - pierwszy zwiastun gry potwierdza przeskok na silnik Frostbite
Kamil Zwijacz, 6 czerwca 2016, 20:34
Doczekaliśmy się pierwszego, niestety krótkiego zwiastuna gry FIFA 17. O ile nie dowiedzieliśmy się z niego zbyt wiele na temat rozgrywki, tak pewnym już jest, że popularna sportowa seria zmienia technologię z Ignite na silnik Frostbite.
FIFA 17 i inne gry EA Sports porzucą silnik Ignite na rzecz Frostbite?
Krzysztof Mysiak, 2 czerwca 2016, 14:27
Firma Electronic Arts szykuje się ponoć do porzucenia silnika Ignite na rzecz Frostbite w swoich grach sportowych. Zmiana ma zajść w grze FIFA 17 i w najbliższych latach w kolejnych odsłonach serii NHL, NBA Live i Madden NFL. Źródłem tych doniesień są anonimowi informatorzy serwisu Game Informer.
Need for Speed – screeny kontra rzeczywistość
Łukasz Szliselman, 24 lipca 2015, 10:40
Nowy Need for Speed będzie mógł się poszczycić bardzo realistyczną grafiką. Ukazuje to porównanie screenów z gry do autentycznych zdjęć. Na pierwszy rzut oka różnice są niemal niedostrzegalne.
Za kilka lat tablety staną się potężniejsze od konsol - twierdzi EA
Piotr Doroń, 13 lutego 2015, 16:24
Przedstawiciel firmy Electronic Arts, Blake Jorgensen, twierdzi, że za kilka lat tablety przegonią pod względem mocy typowe konsole. W efekcie na urządzeniach mobilnych zaczną się pojawiać gry znacznie bardziej rozbudowane i głębsze na płaszczyźnie mechaniki rozgrywki.
PGA Tour - zapowiedziano kolejny symulator golfa od EA Sports
Krzysztof Mysiak, 9 czerwca 2014, 22:25
Podczas targów E3 2014 firma Electronic Arts zapowiedziała kolejny symulator golfa, nazwany po prostu PGA Tour. Gra będzie bardziej zaawansowana technologicznie niż poprzedniczki dzięki zastosowaniu silnika Frostbite 3. Premiera produkcji nastąpi wiosną 2015 roku.
Battlefield 4 – wsparcie DirectX 11.1 oraz szansa na transfer statystyk pomiędzy konsolami
Bartosz Woldański, 27 lipca 2013, 12:45
Studio EA DICE ujawniło, że Battlefield 4 skorzysta z dobrodziejstw bibliotek DirectX 11.1 na wyłączność systemu operacyjnego Windows 8. Twórcy zastanawiają się również nad kwestią wprowadzenia opcji przenoszenia statystyk graczy pomiędzy konsolami z różnych generacji.
Twórcy Battlefield 4 o możliwościach silnika Frostbite 3
Łukasz Szliselman, 25 czerwca 2013, 11:47
W związku ze zbliżającą się premierą Battlefield 4, studio EA DICE zdecydowało się zaprezentować możliwości silnika Frostbite 3. W najnowszym filmie z gry (z polskimi napisami) twórcy opowiadają na jakie cuda graficzne pozwala im nowa technologia.
Frostbite Go - EA przenosi technologię w realia platform mobilnych
Piotr Doroń, 15 maja 2013, 13:34
Z informacji opublikowanych przez Electronic Arts wynika, że koncern pracuje wytrwale – zapewne przy dużym udziale studia DICE – nad mobilną wersją silnika Frostbite. Technologia, określana mianem Frostbite Go, doczekała się krótkiej wzmianki na oficjalnej stronie internetowej Frostbite, poddanej niedawno liftingowi graficznemu.
Battlefield 4 z trybem dowódcy i trzema grywalnymi frakcjami w multiplayerze
Aleksander Kaczmarek, 16 kwietnia 2013, 14:59
To już pewne. Nieobecny w Battlefield 3 tryb rozgrywki Commander Mode powróci w czwartej odsłonie serii. Zgodnie z wcześniejszymi pogłoskami, Battlefield 4 zaoferuje graczom także trzy grywalne frakcje przeznaczone do potyczek wieloosobowych.
Silnik Frostbite 3 nie tylko w Battlefieldzie 4 – z technologii skorzystają Dragon Age III i Mass Effect 4
Łukasz Szliselman, 29 marca 2013, 13:14
Wiemy, że Battlefield 4 powstanie w oparciu o silnik Frostbite 3. Z okazji zapowiedzi gry studia EA DICE, firma Electronic Arts opowiedziała o zaletach nowej technologii. Jak się okazuje, skorzystają z niej również Dragon Age III i czwarty Mass Effect.
PopCap stworzy FPS-ową adaptację Plants vs Zombies?
Adrian Werner, 7 grudnia 2012, 14:23
Pojawiły się informacje, że studio PopCap Games pracuje nad nowym projektem opartym na silniku Frostbite 2. Według plotek będzie to wieloosobowy FPS związany z serią Plants vs Zombies.
Studio DICE pracuje nad Mirror's Edge 2 – kolejne plotki
Aleksander Kaczmarek, 21 listopada 2012, 15:35
Były szef należącego do koncernu Electronic Arts studia Easy ujawnił, że ekipa deweloperska DICE pracuje obecnie nad Mirror's Edge 2. Post zamieszczony przez Bena Cousinsa na Twitterze to pokłosie wywiadu, jakiego na łamach Official Xbox Magazine udzielił Patrick Soderlund, wiceprezes EA Games.
Pierwszy screen Dragon Age III; BioWare o wykorzystaniu w grze silnika Frostbite 2.0
Michał Kułakowski, 15 listopada 2012, 19:00
W sieci pojawił się pierwszy, bardzo niewyraźny screen z gry Dragon Age III. Został on pokazany podczas publicznej prezentacji jednego z przedstawicieli BioWare, zorganizowanej w ramach festiwalu animacji w brytyjskim Bradford. W trakcie wykładu twórca powiedział także sporo o wykorzystaniu przez dewelopera silnika Frostbite 2.0.
Medal of Honor: Warfighter debiutuje dzisiaj na terenie USA
Kamil Zwijacz, 23 października 2012, 10:15
W Stanach Zjednoczonych debiutuje dzisiaj nowa gra autorstwa studia Danger Close - Medal of Honor: Warfighter. Polska premiera wyczekiwanej produkcji nastąpi za dwa dni, ale już teraz w kilku polskich sklepach można nabyć swój egzemplarz.
Firma BioWare zapowiedziała grę Dragon Age III: Inquisition
Aleksander Kaczmarek, 17 września 2012, 17:00
Saga Dragon Age doczeka się kontynuacji. Należąca do koncernu Electronic Arts firma BioWare zapowiedziała dziś oficjalnie Dragon Age III: Inquisition. Gra, nad którą pracują studia deweloperskie w Edmonton i Montrealu, bazować będzie na silniku Frostbite 2. Premiera planowana jest na koniec przyszłego roku.
Mirror's Edge 2 coraz bardziej prawdopodobny
Marcin Skierski, 28 listopada 2011, 11:00
Na oficjalnej stronie silnika graficznego Frostbite 2.0 pojawiła się informacja, że nowoczesna technologia znana ze strzelaniny Battlefield 3 zostanie wykorzystana w grze Mirror's Edge 2. Kilka miesięcy temu podobne plotki ujawnili redaktorzy periodyku Official PlayStation Magazine.
Mirror's Edge 2 już prawie oficjalnie
Adrian Werner, 27 listopada 2011, 07:55
Na oficjalnej stronie silnika Frostbite na liście gier z niego korzystających pojawiło się Mirror's Edge 2
Mirror's Edge 2 na silniku graficznym Battlefielda 3?
Marcin Skierski, 30 lipca 2011, 12:20
Jak donoszą redaktorzy Official PlayStation Magazine, niezapowiedziana jeszcze kontynuacja Mirror's Edge działać będzie na silniku Frostbite 2, z którego korzysta m.in. Battlefield 3. To nie pierwsze tego typu doniesienia w sieci.