Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2021, 13:33

autor: Adrian Werner

Mass Effect 5 powstaje na silniku Unreal Engine

Producent ze studia BioWare potwierdził, że przy Mass Effect 5 twórcy porzucili silnik Frostbite na rzecz Unreal Engine.

Nowa odsłona cyklu Mass Effect powstaje na technologii Unreal Engine. Taką informację ujawnił producent gry Brenon Holmes, ogłaszając, że studio BioWare poszukuje programistów z doświadczeniem z UE4/5 do prac nad piątą częścią serii.

Pierwsze spekulacje na ten temat pojawiły się we wrześniu, także dzięki ofertom pracy. Teraz jednak oficjalnie potwierdzono, że zatrudniani deweloperzy z doświadczeniem z silnikiem Unreal zajmować mają się właśnie Mass Effectem 5.

Do premiery najnowszej odsłony cyklu pozostało jeszcze wiele czasu, więc finalny produkt najpewniej będzie działał na Unreal Engine 5. Narzędzia w tej wersji silnika są jednak podobne jak w UE4, więc nic dziwnego, że BioWare zainteresowane jest również deweloperami z doświadczeniem w pracach nad czwartą generacją tej technologii.

Mass Effect 5 powstaje na silniku Unreal Engine - ilustracja #1

Potwierdzenie korzystania z Unreal Engine jest bardzo dobrą nowiną. Pierwsze trzy odsłony cyklu działały na wcześniejszych wersjach tej technologii. Dopiero Mass Effect: Andromeda przesiadł się na Frostbite i był to jeden z powodów porażki tej pozycji, gdyż silnik nie został dopasowany do potrzeb gry z gatunku RPG. Owa technologia sprawiła również studiu BioWare sporo problemów przy produkcji Anthem oraz Dragon Age: Inquisition.

Wykorzystanie Unreal Engine powinno umożliwić deweloperom skoncentrowanie się na tworzeniu gry zamiast walce z narzędziami niedostosowanymi do ich potrzeb. Mocno ułatwi życie również nowym pracownikom, którzy będą już mieli doświadczenie z tym silnikiem. Frostbite wykorzystywany jest tylko przez studia należące do Electronic Arts, więc osoby przychodzące spoza zespołów tej firmy zawsze muszą sporo czasu poświęcić na zaznajomienie się z tą technologią. Jak duże ma to znaczenie, pokazał niedawny przykład Battlefielda 2042 – przestawienie gry na najnowszą edycję Frostbite miało zająć sześć miesięcy, a pochłonęło półtora roku, głównie dlatego, że kluczowe osoby, które tworzyły ten silnik, opuściły studio DICE.

Przypomnijmy na koniec, że na razie BioWare nie ujawniło planowanej daty premiery Mass Effecta 5. Fani marki nie mają jednak powodów do narzekań. W tym roku otrzymali zremasterowaną trylogię przygód komandora Sheparda w postaci Mass Effecta: Edycji legendarnej, a niedawno pojawiły się doniesienia, że firma Amazon planuje serialową adaptację gier.

  1. Oficjalna strona internetowa serii Mass Effect

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej