W pracy nad Mass Effect 5 BioWare „nie potrzebuje wsparcia ze strony całego studia”. Electronic Arts przenosi część twórców Dragon Age: The Veilguard do innych gier
BioWare ogłosiło, że po premierze Dragon Age: The Veilguard studio w pełni skupia się na tworzeniu Mass Effect 5. Ponadto firma oddelegowała część deweloperów do pracy nad innymi projektami powstającymi pod skrzydłami Electronic Arts.
Po tym, jak pod koniec ubiegłego roku na rynku zadebiutowało Dragon Age: The Veilguard, nic nie stoi na przeszkodzie, aby studio BioWare w pełni skupiło się na tworzeniu Mass Effect 5. W komunikacie opublikowanym na oficjalnej stronie firmy CEO firmy, Gary McKay, przekazał, że prace nad kolejną odsłoną popularnej serii ruszyły pełną parą.
Teraz, gdy Dragon Age: The Veilguard zostało wydane, główny zespół BioWare opracowuje kolejną grę Mass Effect pod przewodnictwem weteranów oryginalnej trylogii, w tym Mike'a Gamble'a, Prestona Watamaniuka, Dereka Wattsa, Parrisha Leya i innych – czytamy w poście.
Zdaniem McKaya aktualny etap prac nad „piątką” nie wymaga zaangażowania dużej liczby osób. W związku z tym część pracowników zostało oddelegowanych do innych projektów, które powstają pod skrzydłami firmy Electronic Arts, właściciela BioWare.
Biorąc pod uwagę ten etap rozwoju, nie potrzebujemy wsparcia ze strony całego studia. W BioWare mamy niesamowite talenty, dlatego w ciągu ostatnich kilku miesięcy ciężko pracowaliśmy, aby dopasować wielu naszych kolegów do innych zespołów EA, które miały wolne, pasujące do ich umiejętności stanowiska – kontynuuje sternik firmy.
W swoim oświadczeniu deweloper dodał, że ta wiadomość „sprawi, iż BioWare stanie się bardziej zwinnym, skoncentrowanym studiem, tworzącym niezapomniane gry RPG”.
Redakcja IGN zwróciła się do Electronic Arts z zapytaniem, ilu członków ekipy dotknęła restrukturyzacja oraz jaka część zespołu stoi przed widmem zwolnień, ale korporacja nie udzieliła odpowiedzi. Zamiast tego rzecznik firmy powtórzył słowa McKaya – że „studio ma odpowiednią liczbę osób na odpowiednich stanowiskach do pracy nad Mass Effect”.
Dodajmy, że komunikat McKaya pojawił się zaledwie kilka dni po tym, jak ujawniono, że Dragon Age: The Veilguard nie spełniło oczekiwań EA.