Zespół od Mass Effect 5 „nie potrzebuje wsparcia ze strony całego BioWare”. Reżyser gry ujawnił stan prac
BioWare ogłosiło, że po premierze DA: The Veilguard studio w pełni skupia się na tworzeniu Mass Effect 5. Firma oddelegowała część deweloperów do pracy nad innymi projektami EA i ujawniła stan prac nad ME 5.

Aktualizacja (3 lutego, godz. 12:55)
Michael Gamble, reżyser Mass Effect 5, wyjaśnił w serwisie X, na jakim etapie prac znajduje się obecnie gra. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami przed nową odsłoną kosmicznej sagi jeszcze długa droga. „Wciąż jesteśmy w fazie przedprodukcyjnej”, pisze Gamble.
Oryginalna wiadomość (29 stycznia, godz. 20:54)
Po tym, jak pod koniec ubiegłego roku na rynku zadebiutowało Dragon Age: The Veilguard, nic nie stoi na przeszkodzie, aby studio BioWare w pełni skupiło się na tworzeniu Mass Effect 5. W komunikacie opublikowanym na oficjalnej stronie firmy CEO firmy, Gary McKay, przekazał, że prace nad kolejną odsłoną popularnej serii ruszyły pełną parą.
Teraz, gdy Dragon Age: The Veilguard zostało wydane, główny zespół BioWare opracowuje kolejną grę Mass Effect pod przewodnictwem weteranów oryginalnej trylogii, w tym Mike'a Gamble'a, Prestona Watamaniuka, Dereka Wattsa, Parrisha Leya i innych – czytamy w poście.
Zdaniem McKaya aktualny etap prac nad „piątką” nie wymaga zaangażowania dużej liczby osób. W związku z tym część pracowników zostało oddelegowanych do innych projektów, które powstają pod skrzydłami firmy Electronic Arts, właściciela BioWare.
Biorąc pod uwagę ten etap rozwoju, nie potrzebujemy wsparcia ze strony całego studia. W BioWare mamy niesamowite talenty, dlatego w ciągu ostatnich kilku miesięcy ciężko pracowaliśmy, aby dopasować wielu naszych kolegów do innych zespołów EA, które miały wolne, pasujące do ich umiejętności stanowiska – kontynuuje sternik firmy.
W swoim oświadczeniu deweloper dodał, że ta wiadomość „sprawi, iż BioWare stanie się bardziej zwinnym, skoncentrowanym studiem, tworzącym niezapomniane gry RPG”.
Redakcja IGN zwróciła się do Electronic Arts z zapytaniem, ilu członków ekipy dotknęła restrukturyzacja oraz jaka część zespołu stoi przed widmem zwolnień, ale korporacja nie udzieliła odpowiedzi. Zamiast tego rzecznik firmy powtórzył słowa McKaya – że „studio ma odpowiednią liczbę osób na odpowiednich stanowiskach do pracy nad Mass Effect”.
Dodajmy, że komunikat McKaya pojawił się zaledwie kilka dni po tym, jak ujawniono, że Dragon Age: The Veilguard nie spełniło oczekiwań EA.