autor: Marcin Skierski
Studio From Software ma problemy z przeniesieniem gry Dark Souls na PC. Zobacz fragment rozgrywki
Producent gry Dark Souls wypowiedział się na temat problemów z przeniesieniem produkcji na PC, a także ewentualnych wersji na Wii U oraz PlayStation Vita. Oprócz tego serwis IGN opublikował fragment rozgrywki prosto z targów E3.
Stworzenie pecetowej wersji gry Dark Souls jest sporym wyzwaniem dla studia From Software. O problemach w procesie dewelopingu w wywiadzie dla serwisu Eurogamer opowiedział Daisuke Uchiyama, producent omawianego tytułu. Omówiona została także kwestia wersji na Wii U oraz PlayStation Vita, a na dole wiadomości możecie obejrzeć fragment rozgrywki z pecetowej edycji.
O problemach technicznych portu
Rozmówca z rozbrajającą szczerością przyznaje, że twórcy napotykają na wiele trudności w trakcie przenoszenia konsolowego hitu na pecety. Deweloper początkowo zakładał, że będzie to łatwy proces, ale w obliczu braku jakiegokolwiek doświadczenia w tworzeniu gier na PC wyniknęło sporo problemów natury technicznej, z którymi twórcy muszą się teraz zmagać.
Uchiyama wyjaśnia przyczyny takiego stanu rzeczy: „W Japonii nie ma zbyt dużego rynku pecetowego i nigdy wcześniej nie braliśmy pod uwagę tej grupy odbiorców. To jest jeden z powodów, dlaczego nie mogliśmy do tej pory przenieść swoich produkcji na tę platformę sprzętową”. Jest to pierwszy kontakt studia From Software z tworzeniem na komputery osobiste, więc nie można się dziwić występowaniu tylu kłopotów. Jednocześnie potwierdzają się doniesienia na ten temat sprzed ponad dwóch miesięcy.
Niestety, deweloper nie wprowadzi żadnych usprawnień graficznych do pecetowej wersji. Powinniśmy ją traktować bardziej w kategoriach zwykłego portu. Na konsolach w niektórych momentach były problemy z utrzymaniem stałej liczby klatek na sekundę. Okazuje się, że na komputerach osobistych takie nagłe spadki wydajności również będą widoczne i tylko odpowiednio silnym sprzętem będzie można je w pewnym stopniu zamaskować.
O dodatkowej zawartości
Formą zadośćuczynienia za brak usprawnień graficznych będzie zaimplementowanie dodatkowej zawartości, która równocześnie zostanie udostępniona posiadaczom PlayStation 3 oraz Xboksa 360 w postaci dodatku DLC. Rozszerzenie zaoferuje trzy nowe miejsca do zwiedzenia, czterech bossów i dodatkowe bronie, co przełoży się na ok. 10 godzin zabawy w przypadku doświadczonego gracza.
Dowiedzieliśmy się, że nowa zawartość nie będzie dostępna z poziomu menu głównego. Zamiast tego zostanie wpleciona bezpośrednio w rozgrywkę. W związku z tym będzie można ją sprawdzić dopiero po ukończeniu ponad połowy gry. W dodatku DLC spotkamy Artoriasa, który był jedynie wspomniany w podstawowej wersji produkcji. Gracz przeniesie się 300 lat wstecz, czyli do czasów, gdy Artorias jeszcze żył i nie zdążył obrosnąć legendą.
O wersjach na Wii U i PlayStation Vita
Na koniec Uchiyama zaprzeczył, jakoby trwały prace nad przeniesieniem Dark Souls na Wii U lub PlayStation Vita. Obecnie twórcy zajmują się wyłącznie pecetową wersją oraz dodatkową zawartością i nawet nie myślą o konwersjach na inne platformy sprzętowe. W międzyczasie przyjrzyjcie się materiałowi filmowemu serwisu IGN z targów E3, które pokazuje w akcji pecetową edycję.
Dark Souls to niezwykle wymagająca gra RPG akcji, która w ubiegłym roku ukazała się na PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Produkcja sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy w samych Stanach Zjednoczonych i Europie. Na PC pojawi się pod nazwą Dark Souls: Prepare to Die Edition. W naszym kraju gra zostanie wydana 24 sierpnia przez firmę Cenega w polskiej kinowej wersji językowej (napisy).