Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 grudnia 2022, 20:00

Starfield ma „tylko” tysiąc planet, bo Bethesda się hamowała

„W Starfieldzie ma być tysiąc planet” – powiedział kiedyś Todd Howard z Bethesdy. Teraz dodał, że mogło być ich znacznie więcej, lecz pojawiły się dwa powody, przez które studio zrezygnowało z dodawania kolejnych.

Źródło fot. Starfield / Bethesda Softworks.
i

Blisko trzygodzinny wywiad, którego Todd Howard, szef studia Bethesda, udzielił Lexowi Fridmanowi w ramach jego podcastu (poniżej), obfitował w znacznie więcej ciekawostek na temat Starfielda, niż można wyciągnąć w krótkim czasie. Wczoraj skupiliśmy się na tym, dlaczego Howard twierdzi, iż niewypuszczanie gry na PS5 przysłuży się jej pozostałym wersjom. Dziś natomiast rozwiniemy temat planet, na które będzie mógł udać się gracz.

Kilka miesięcy temu Howard zapewnił, że Starfield zaoferuje ich tysiąc. Okazuje się jednak, iż początkowe plany Bethesdy zakładały znacznie większą liczbę globów. Nie wiemy, jaką konkretnie – jednak już tysiąc wzbudził wśród fanów obawę o zbyt dużą powtarzalność terenów.

Todd Howard przyznał, że sprawienie, by każda z dostępnych w grze planet wydawała się unikalna, było bardzo trudnym zadaniem. Jako równie uciążliwe wskazał nadawanie im nazw i tworzenie opisów. Te dwa powody miały sprawić, że w Starfieldzie będzie ich „tylko” tysiąc.

Dowiedzieliśmy się również co nieco na temat sposobu, w jaki będziemy przemierzać poszczególne planety.

  • Niezbędne okażą się różne typy skafandrów, dostosowane do ich atmosfery. Jeden ekwipunek ma umożliwić przetrwanie na ognistych planetach, a inny na lodowych czy toksycznych.
  • Powierzchnia każdej z nich ma być wykonana ze swego rodzaju płyt – tak jak tereny w pozostałych grach Bethesdy – w które „owinięto” różnej wielkości kuliste kształty.
  • Wszystkie planety będą poruszać się po własnych orbitach. Ciała niebieskie da się zaś przekopywać w poszukiwaniu cennych surowców.

Przypomnijmy, że Starfield ma się ukazać w 2023 roku. Tytuł powstaje z myślą o PC oraz Xboxach Series X i S.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej