StarCry, FROST, Uplink OS, Wolfenstein: Blade of Agony i inne najlepsze modyfikacje
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy projekty do takich gier jak Fallout 4, SWAT 4, Crysis, Battlefield 1942, Doom II, Uplink, Amnesia: The Dark Descent, Jurassic Park: Operation Genesis, Crusader Kings II, Sid Meier’s Civilization IV czy Freedom Force vs 3rd Reich.
Witajcie w kolejnej odsłonie naszego cyklu omawiającego najciekawsze mody wypuszczone w ostatnich tygodniach.
Gry akcji
StarCry
Ukazała się nowa wersja moda StarCry: Reloaded do Crysis. Oferuje on trwającą około osiem godzin kampanię dla pojedynczego gracza, której akcja osadzona została w uniwersum zainspirowanym światem znanym z filmu Stargate oraz opartych na nim seriali telewizyjnych. Ukończenie projektu pochłonęło długie lata i ogrom pracy widoczny jest na każdym kroku. Autorzy wprowadzili tysiąc nowych obiektów oraz dwa razy tyle własnych tekstur, dwadzieścia dodatkowych typów uzbrojenia i ponad tysiąc linii dialogowych. Podczas zabawy mamy okazję odwiedzić kilka obcych planet i żadna z nich nie przypomina znanej z Crysis dżungli. Również sama rozgrywka jest bardziej taktyczna, a pojazdy znacznie trudniejsze do kontrolowania.
Forgotten Hope: Secret Weapon
Inną godną uwagi premierą okazała się modyfikacja do Battlefield 1942 zatytułowana Forgotten Hope: Secret Weapon. Jest to nieoficjalna kontynuacja legendarnego moda Forgotten Hope. „Nieoficjalna”, gdyż nie stworzyli jej autorzy pierwowzoru. Projekt przygotowała inna grupa fanów, którzy chcieli rozwinąć coś, w co regularnie grali.
Zgodnie z tytułem, Forgotten Hope: Secret Weapon koncentruje się na prototypowych maszynach i uzbrojeniu, które nie były szeroko wykorzystywane podczas II wojny światowej. Gracz może bawić się m.in. samolotami, czołgami i statkami morskimi, których pojedyncze egzemplarze pojawiły się na polach bitewnych lub nawet tymi, które nigdy nie opuściły fazy projektowania. Jednostki te mocno odbiegają od tego, co oferowało Battlefield 1942 i Forgotten Hope. Możemy np. zasiąść w kokpitach myśliwców odrzutowych lub pokierować gigantycznymi czołgami.
Do tego mod wprowadza masę fikcyjnych scenariuszy do rozegrania jako bitwy multiplayerowe. Gracze mogą m.in. przeprowadzić inwazję lądową na Japonię lub wziąć udział w zmasowanym ataku na pustynną niemiecką bazę.
W sumie mod wprowadza ponad 650 różnego rodzaju pojazdów, samolotów i statków. Do tego dochodzi 120 map oraz 150 typów uzbrojenia. Podczas zabawy możemy pokierować armiami 12 państw, wśród których nie zabrakło Polski. Zmieniono również mechanikę rozgrywki, tak aby była bardziej realistyczna i wzbogacono ją o nowe elementy – np. bagnety na karabinach, napalm, jazda konna czy możliwość zmiany typu amunicji w wielu karabinach.
Green Arrow
Ciekawym projektem jest również Green Arrow. Wykorzystuje on silnik klasycznego Wolfenstein 3D do opracowania gry o tytułowym superbohaterze będącym jedną ze sztandarowych postaci komiksowego uniwersum wydawnictwa DC.
Mod oferuje kampanię, w której Green Arrow zostaje zmuszony szantażem przez szefową organizacji ARGUS Amandę Waller do udania się z misją na Lian Yu, czyli wyspę, gdzie zyskał umiejętności, które pozwoliły mu zostać superbohaterem. Projekt jest totalną konwersją. Podmieniono praktycznie wszystkie elementy gry – całe otoczenie oraz wszyscy przeciwnicy są nowi. Do tego mocno zmodyfikowano mechanikę. Mapy w większości są duże i częściowo otwarte, a jedyną bronią gracza jest łuk.
Warto wspomnieć, że dzięki temu, że Wolfenstein 3D udostępniono dawno temu w modelu open-source, projekt Green Arrow jest w pełni samodzielną produkcją.
Estranged: Act II
Gracze śledzący modyfikacje do Half-Life 2 mogą pamiętać udanego moda Estranged: Act I. Teraz ukazała się wczesna alfa jego kontynuacji, zatytułowanej Estranged: Act II. Tym razem nie jest to jednak modyfikacja, a samodzielna darmowa gra zbudowana na silniku Unreal Engine 4.
Ponownie wcielamy się w znanego z pierwszego odcinka pechowego rybaka, którego łódź zostaje zniszczona podczas sztormu, a on sam ląduje na plaży tajemniczej wyspy. Miejsce to jest okupowane przez tajemniczą organizację militarną, której członkowie nie spoczną, póki nie zlikwidują bohatera.
Zabawa koncentruje się na dynamicznych wymianach ognia, ale nie brakuje również zagadek logicznych. Projekt jest wciąż na bardzo wczesnym etapie produkcji, ale już teraz warto sprawdzić postępy w pracach nad nim.
Ispitatel quaTrilogy Remod
Ispitatel quaTrilogy Remod to odświeżona wersja klasycznego moda Ispitatel do Half-Life. Oferuje nową kampanię dla pojedynczego gracza, w której wcielamy się w rosyjskiego naukowca imieniem Ravil Unisovich, pracującego w tajnym ośrodku badawczym LIPM. Akcja zaczyna się w dniu eksperymentu, który ma na celu otwarcie bramy do innego wymiaru. Oczywiście, doprowadza to do tragedii i na Ziemię przybywają hordy krwiożerczych obcych.
Kampania starcza na kilka godzin. Rozgrywka podąża schematami z oryginalnego Half-Life, ale poziomy zostały zbudowane w większości z nowych elementów graficznych, a mapy są większe i bardziej otwarte niż w pierwowzorze.
W porównaniu z oryginalnym Ispitatel wersja Remod oferuje wyższej jakości obiekty 3D, bardziej szczegółowe tekstury, ulepszony interfejs i poprawione błędy. Ponadto wszystkie cztery odcinki zostały tutaj scalone w jedną kampanię.
SWAT: Elite Force
SWAT 4 to wyśmienita taktyczna strzelanka, ale została wypuszczona przedwcześnie. Z tego powodu ma sporo błędów, a część planowanych funkcji została wycięta, gdyż autorzy nie zdążyli jej dokończyć przed premierą. Wypuszczony niedawno mod SWAT: Elite Force powstał po to, aby to naprawić te problemy.
Projekt scala kampanie z gry i dodatku w jedną całość. Rozszerza zakres zachowań sztucznej inteligencji sterującej przestępcami. Przykładowo, niektórzy z nich bez zawahania zastrzelą teraz zakładników przy najmniejszej nawet prowokacji, podczas gdy inni priorytetem uczynią odparcie sił policyjnych. Ponadto przywrócono pułapki, które początkowo były w planach oryginalnych deweloperów. Dzięki temu przeciwnicy potrafią zakładać na drzwiach ładunki wybuchowe i alarmy.
Mod zwiększa też realizm zachowania zakładników i ich nieufność w stosunku do policji, co lepiej oddaje współczesną atmosferę w Stanach Zjednoczonych. Gra również znacznie ostrzej karze gracza za przewinienia. Do tego przebudowano system wydawania komend oddziałowi, dzięki czemu otrzymujemy więcej opcji i są one łatwiej dostępne.
Usunięto również wszystkie błędy techniczne i faktyczne. Np. w podstawowej wersji gry zabicie cywila przez snajpera nie było rejestrowane jako porażka.
Gry RPG
Fallout 4
Nowe przygody
Twórczy fani Fallouta 4 coraz lepiej radzą sobie z edytorami i dzięki temu zaczęliśmy w miarę regularnie otrzymywać ciekawe nowe przygody do tej gry. Z ostatnich premier szczególnie godne polecenia są:
- Maxwell's World - wprowadza do gry nową potężną lokację w postaci tytułowego opuszczonego lunaparku. Gracz otrzymuje okazję zwiedzenia go w minikampani, podczas której próbujemy dowiedzieć się, co doprowadziło do upadku tego biznesu. Przygody są nieliniowe - większość zadań ma wiele możliwych rozwiązań, a cała historia oferuje kilka alternatywnych zakończeń. Samo wesołe miasteczko jest wyśmienicie wykonane. Jest to lokacja duża, ale jednocześnie pełna detali oraz małych opowieści i sekretów czekających na odkrycie. Do tego modyfikacja oferuje trzech towarzyszy, z własnymi historiami, kwestiami audio oraz misjami pobocznymi. Podczas zabawy mamy również okazję spotkać kilka dodatkowych typów wrogów i zdobyć nowe rodzaje uzbrojenia i pancerzy.
- Ransacked Relays and Shuddersome Subways - wzbogaca kampanię o dwa obszerne lochy. Obie lokacje są pełne pułapek oraz potworów i zaprojektowano je z myślą o czystej rozgrywce. Fabuła jest szczątkowa, ale wynagradzają to wyśmienicie zaprojektowane mapy, z wysokim poziomem trudności i ciekawymi wyzwaniami. Każdy z lochów kończy się starciem z potężnym bossem. W walce z nimi możemy wykorzystać zestaw nowego uzbrojenia.
- Fusion City Rising - dodaje dwie nowe wielkie miejscówki w postaci podziemnego miasta i piętnasto-piętrowego nocnego klubu. Oba te miejsca wypełnione są postaciami i zadaniami. Posiadają także własne bogate historie. W sumie mod zapewnia od pięciu do piętnastu godzin zabawy. Przygody układają się w jedną fabularną całość, ale nie zabrakło także opcjonalnych misji pobocznych. Do tego dochodzą trzy nowe frakcje i tyle samo potencjalnych towarzyszy.
- Sparky's Quantum Adventure - ten mod oferuje obszerną przygodę opartą na oryginalnym pomyśle. Gracz cofa się w czasie, do okresu na krótko przed wybuchem wojny atomowej i jego zadaniem jest powstrzymanie apokalipsy. Taka konstrukcja scenariusza pozwala nacieszyć się idyllicznym światem, który w podstawowej wersji mogliśmy obejrzeć tylko przez chwilę. Do tego projekt oferuje nowe postacie, przeciwników i uzbrojenie oraz bardzo rozbudowaną warstwę fabularną.
FROST: Survival Simulator
Z nowych modów do Fallouta 4 warto także wspomnieć o FROST: Survival Simulator, którego celem jest takie przerobienie rozgrywki, aby przeobrazić grę w symulator survivalu. Autorzy zmodyfikowali praktycznie każdy element rozgrywki w celu zwiększenia poziomu trudności oraz wzmocnienia elementów survivalowych. Znacznie więcej czasu musimy poświęcać zdobywaniu pożywienia i wody, a ich źródła oferują mniejsze ilości zapasów niż poprzednio. Każdy postrzał stanowi śmiertelne zagrożenie, a ze świata gry znikła większość przyjaznych postaci niezależnych i zastąpiono je agresywnymi wrogami.
Mocno przerobiono również warstwę fabularną. Akcja toczy się bowiem w 2077 roku, czyli wkrótce po wojnie i pokazuje wizję świata w znacznie gorszym stanie, niż to, co mogliśmy zobaczyć w podstawowej wersji Fallout 4.
Wrath of the Gorgons
Z kolei Wrath of the Gorgons to nowa kampania dla pojedynczego gracza dla Legend of Grimrock II, w której trafiamy do trzynastopoziomowego lochu. Mod zawiera masę autorskich elementów. Oferuje nowe tekstury, obiekty, przedmioty, bronie oraz typy wrogów. Całość pełnymi garściami czerpie z mitologii greckiej, przez co kampania oferuje mocno odmienny klimat od tego, do czego przyzwyczaiła nas większość modyfikacji do tej gry.
Strategie
Ghostbusters: Trick or Terror
Spore wrażenie zrobił na nas mod Ghostbusters: Trick or Terror, który wykorzystuje silnik Freedom Force vs The 3rd Reich do zaprezentowania sporego zestawu misji wykonywanych przez znanych ze srebrnego ekranu Pogromców duchów.
Modyfikacja posiada nowych bohaterów z unikalnymi zdolnościami i sprzętem, jak również wielu nowych przeciwników, z których wszyscy to potwory rodem z filmowych horrorów. Dowodzimy nimi w kampanii, której akcja toczy się w trakcie Halloween w Nowym Jorku. Święto to siły ciemności wykorzystały do inwazji na świat śmiertelników i ulice metropolii zapełniły się przeróżnymi maszkarami. Zdesperowany burmistrz zwraca się o pomoc do Pogromców duchów.
Pulp Adventures
Autor Ghostbusters: Trick or Terror wypuścił także innego moda gry Freedom Force vs 3rd Reich, zatytułowanego Pulp Adventures. On również oferuje obszerną kampanię dla pojedynczego gracza, zainspirowaną powieściami groszowymi z gatunku pulp. Autor przygotował siedemnaście obszernych misji, podczas których musimy ratować świat przed różnymi zagrożeniami, takimi jak naziści czy dinozaury. Mapy są wyśmienicie zaprojektowane i zbudowano je za pomocą wielu nowych elementów graficznych.
Do tego do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia pięć grywalnych postaci, z których każda posiada unikalne cechy i zdolności specjalne. Wśród nich znajdziemy takie sławy jak Tarzan, Indiana Jones, Doc Savage, The Shadow, The Green Horner, The Spirit, The Lone Ranger, The Phantom, Dick Tracy, Flash Gordon, Buck Rogers, John Carter, The Rocketeer czy Conan Barbarzyńca.
Game of Thrones
Fani twórczości George’a R.R. Martina nie próżnują i co chwila kolejna gra dostaje moda, który przenosi jej akcję do fantastycznej krainy Westeros, będącej tłem powieściowego cyklu Pieśń Lodu i Ognia oraz serialu Gra o Tron. Tym razem padło na turową strategię Sid Meier’s Civilization IV: Beyond the Sword. Projekt zatytułowany został po prostu Game of Thrones i odtwarza zarówno mapę świata, jak i wszystkich zamieszkujących ją szlachciców.
Zmodyfikowano również wiele mechanizmów rozgrywki oraz schematów rządzących zachowaniem sztucznej inteligencji, tak aby lepiej oddać klimat tego uniwersum. Możemy bawić się w wielkiej kampanii lub też w krótszych scenariuszach, odpowiadających poszczególnym sezonom serialu. Dostępnych jest także jedenaście scenariuszy historycznych, opartych na wydarzeniach z dalekiej przeszłości krainy Westeros.
Western Europe 410-962 - The Winter King
Warto także zwrócić uwagę na moda Western Europe 410-962: The Winter King do Crusader Kings II. W standardowej wersji gry możemy zacząć najwcześniej w roku 1066, a z dodatkiem Charlemagne w 769 roku. Modyfikacja to zmienia i pozwala bawić się w latach 410-962.
W tym celu autor przerobił praktycznie każdy element Crusader Kings II. Zmodyfikował mapę i dodał masę postaci, wydarzeń historycznych, jednostek i technologii. Do tego dochodzi zatrzęsienie nowych elementów graficznych. Wszystko to opracowane zostało z dużym przywiązaniem do realizmu historycznego, choć dodano również postacie pochodzące z legend i mitologii, takie jak Król Artur czy Beowulf.
Mesozoic Revolution
Z kolei Mesozoic Revolution to modyfikacja do gry Jurassic Park: Operation Genesis, która gruntownie rozszerza zawartość gry i poprawia jej realizm paleontologiczny. Autor dodał piętnaście nowych gatunków dinozaurów z przypisanymi im miejscami wykopalisk archeologicznych, które odpowiadają prawdziwym lokacjom, w jakich znajdowane są te gatunki. Ponadto podmieniono 25 modeli (wraz z teksturami) zwierząt z podstawowej wersji gry na nowe wersje, które nie tylko są bardziej szczegółowe, ale również wierniej oddają obecny stan wiedzy.
Zmieniono także statystyki wszystkich dinozaurów, mocno podniesiono limit rozbudowy parku oraz maksymalną ilość zespołów wykopaliskowych, dzięki czemu możemy stworzyć prawdziwie wielki ośrodek. Ponadto zwiększono gęstość populacji zwierząt oraz ilość pieniędzy, jakie otrzymujemy na start. Poprawiono także wygląd tekstur nieba, wprowadzając kilka wariantów pogodowych.
Pozostałe gry
Przygody do Amnesia: The Dark Descent
Jak zwykle dopisali fani Amnesia: The Dark Descent wypuszczając kilka godnych uwagi przygód. Pomimo wielu lat na karku produkcja pozostaje najmocniej wspieraną przez moderów produkcją studia Frictional i nowe projekty do niej publikowane są znacznie częściej niż do wydanej w zeszłym roku gry SOMA:
- The Maze Of Lost Memories - krótka przygoda dla pojedynczego gracza. Trafiamy w niej do labiryntu i naszym zadaniem jest odnaleźć wszystkie ukryte w nim strony dziennika. Mod ma prostą fabułę, ale jest rozbudowany pod względem rozgrywki. Mapa jest obszerna i pełna pomysłowych oraz całkiem trudnych zagadek. Ponadto błąka się po niej aż czterdzieści potworów, więc uniknięcie wykrycia nie należy do łatwych zadań. Do tego przygoda jest w dużym stopniu nieliniowa i zależnie od naszych decyzji możemy doprowadzić do jednego z pięciu alternatywnych zakończeń.
- Painful Memories - stanowi epilog do serii modów Painful Reality. Tym razem wcielamy się w lekarza Erica Harissona, który leczył znanego z poprzednich odcinków bohatera imieniem Thomas Tall. Na nasze barki spada obowiązek odkrycia, czy seryjny morderca z opowieści pacjenta istnieje w rzeczywistości. Modyfikacja kładzie duży nacisk na fabułę i elementy przygodówkowe. Nie brakuje w nim jednak również kilku okazji do typowo zręcznościowych ucieczek. Projekt jest wyśmienicie wykonany i zbudowano go w oparciu o liczne nowe elementy graficzne.
- What's Beneath The Truth - to rzadki przypadek moda do tej gry, którego akcja toczy się w czasach bliskich współczesnym. Wcielamy się w brytyjskiego policjanta imieniem Herbert Wilson, który na początku lat 90. ubiegłego wieku dostaje zadanie zbadania sprawy zaginięcia kilku turystów. Trop wiedzie do potężnej biblioteki, schowanej głęboko w mrocznym lesie. Przygoda ma gęsty klimat horroru i posiada świetnie wykonane mapy, z wieloma nowymi elementami graficznymi.
Uplink OS
Uplink: Trust is a Weakness pozostaje chyba najlepszą grą hakerską na rynku, ale od czasu premiery w 2001 roku zdążyła się już ona sporo zestarzeć. Na pomoc przychodzi mod Uplink OS, który kompletnie przerabia wygląd i funkcjonalność gry. Zachowana zostaje cała zawartość oraz wszystkie funkcje, ale grafika jest znacznie ładniejsza, a nowy interfejs przynosi wiele usprawnień, które czynią rozgrywkę przyjemniejszą.
Dzięki Uplink OS gra jest w pełni kompatybilna z wysokimi rozdzielczościami szerokoekranowymi, nie tylko wypełniając cały ekran, ale również posiadając interfejs, który pozostaje czytelny niezależnie od rozdzielczości. Mod pozwala także silnikowi na generowanie wielu niezależnych okien, tak samo jak we współczesnych systemach operacyjnych.
Autor ulepszył również wszystkie systemy, za pomocą których gracz kontrolujące rozgrywkę, dzięki czemu zabawa w hakera jest przyjemniejsza. Warto wspomnieć, że mod uzyskał entuzjastyczne opinie autorów gry, czyli ludzi ze studia Introversion.
- Uplink OS – pobierz wersję dla wydania gry ze Steam
- Uplink OS – pobierz wersję dla wydania gry z GOG.com
Wieści ze świata modów
Serwis Mod DB wyłonił sto najlepszych modyfikacji roku
Serwis Mod DB, stanowiący największą bazę danych na temat modów, zorganizował plebiscyt mający wyłonić najciekawsze modyfikacje ostatnich dwunastu miesięcy. W pierwszym etapie głosy oddało prawie 55 tysięcy użytkowników, co pozwoliło wyłonić setkę fanowskich dzieł, które będą rywalizować o tytuł najlepszego projektu 2016 roku.
Głosowanie dobiegnie końca 21 grudnia, a zwycięzców poznamy sześć dni później.
Nowy zwiastun Skyblivion
Twórcy moda Skyblivion, mającego odtworzyć zawartość gry The Elder Scrolls IV: Oblivion przy użyciu silnika i mechaniki The Elder Scrolls V: Skyrim, opublikowali imponujący nowy zwiastun, podsumowujący postępy w pracy, które poczynione zostały w ostatnim roku.
Niestety, ostateczna data premiery tego moda wciąż pozostaje nieznana.
Command & Conquer: Red Alert 2 w VR
W serwisie YouTube pojawił się ciekawy filmik prezentujący, jak w wirtualnej rzeczywistości mógłby wyglądać kultowy RTS – Command & Conquer: Red Alert 2. Materiał jest eksperymentem pojedynczego twórcy, zbudowanym na Unreal Engine 4 i wygląda bardzo ciekawie, ale niestety nic więcej z niego nie wyniknie. Będąca właścicielem marki firma Electronic Arts, odmówiła bowiem wydania zgody autorowi na wypuszczenie jakiejkolwiek wersji projektu, pomimo tego, że miał on być darmowy.
Fallout: The Frontier Mod na nowym zwiastunie
Wypuszczono również nowy zwiastun szalenie obiecującego projektu Fallout: The Frontier. Mod wprowadzi do Fallout: New Vegas obszerną kampanię fabularną osadzoną na zupełnie nowych terenach o rozmiarach 16 kilometrów kwadratowych, obejmujących miasto Portland i jego okolice. Miejsce to będzie skute lodem i pokryte gęstym śniegiem, więc zapewni fanom marki mocno odmienne doznania od tego, do czego przyzwyczaiły nas oficjalne odsłony cyklu. Co więcej, w trakcie przygody udamy się także na orbitę, gdzie będziemy walczyli w warunkach niskiej grawitacji.
Stare, ale jare
Wolfenstein: Blade of Agony
Ze starszych produkcji polecamy Wolfenstein: Blade of Agony. Mod próbuje stworzyć bezpośrednią kontynuację Wolfenstein 3D i Spear of Destiny na silniku Doom II. Projekt oferuje obszerną kampanię dla pojedynczego gracza, w której jako B. J. Blazkowicz rzucamy wyzwanie III Rzeszy. Podczas przygód przedzieramy się przez okupowane przez Nazistów tereny w Afryce, Skandynawii i środkowej Europie, a ostatecznym celem jest oczywiście pokonanie samego Hitlera.
Modyfikacja jest imponująca. Wszystkie elementy graficzne są nowe, podobnie jak uzbrojenie i przeciwnicy. Rozgrywka jest w dużym stopniu nieliniowa. Wiele sekcji da się przejść na różne sposoby, a decyzje podejmowane w trakcie zabawy prowadzą do odmiennych misji.
Unloved
Warto także przypomnieć moda Unloved do Doom II. Okazja ku temu nadarza się bardzo dobra, gdyż niedawno projekt otrzymał komercyjną kontynuację na Unreal Engine 4.
Modyfikacja oferuje długą na pięć misji minikampanię utrzymaną w klimacie horroru. Rozgrywka jest klasyczną dla Dooma jatką, z szybkim tempem akcji i wysokim poziomem trudności. Natomiast lokacje wzorowane były na serii Silent Hill.
Mod jest wspaniale wykonany. Mapy zbudowano w oparciu o masę nowych elementów graficznych i prezentują się one wybornie. Do tego wszystkie są w dużym stopniu nieliniowe.
NVPD - New Vegas Police Department
Z kolei fanom Fallout: New Vegas polecamy wypróbowanie moda NVPD - New Vegas Police Department. Projekt wzbogaca grę o nową minikampanię, pozwalającą na wcielenie się w policjanta próbującego utrzymać porządek w postapokaliptycznym świecie. Główny wątek fabularny zawiera dwanaście obszernych misji, a do tego dochodzi szesnaście opcjonalnych zadań pobocznych.
Modyfikacja wprowadza także nową frakcję (wydział policji New Vegas), zestaw dodatkowych pancerzy i kilka nowych typów uzbrojenia.
Ostatnich pięć odsłon cyklu:
- Age of Dynasties, Enderal, ARX: End of Sun i inne najlepsze modyfikacje
- Order 66, Duke Forces, Portal 2: EIDOLON, Complete Rampage i inne najlepsze modyfikacje
- Apotheosis, The Trojan War, Hunter's Moon, Tales of Symphonia Fix i inne najlepsze modyfikacje
- Jedi Fighter, Renegade Wars, Brutal Doom, The Fourth Age: Total War i inne najlepsze modyfikacje
- Penumbra: Twilight of the Archaic, The Sum, MediEvil: Hero of Gallowmere i inne najlepsze modyfikacje