autor: Zuzanna Domeradzka
Rockstar nie chwali się nową aktualizacją krytykowanych remasterów GTA 3, GTA Vice City i GTA San Andreas, choć jest ona ogromna i wprowadza multum ważnych zmian
Najnowszy patch do Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition wprowadził wiele istotnych zmian w grafice i rozgrywce, które kolekcja powinna uwzględniać od premiery. Rockstar z jakiegoś powodu nie chwali się nimi i nie udostępnił oficjalnej listy z nowinkami.
We wtorek niesławna kolekcja odświeżonych trzech kultowych gier z serii GTA od studia Rockstar Games doczekała się ogromnej aktualizacji, która drastycznie wręcz zmieniła przede wszystkim wygląd remasterów. Patch do Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition okazał się tak duży i wprowadził na tyle znaczące zmiany, że wydaje się, iż jeśli znalazłyby się one już w premierowej wersji zestawu, to jej odbiór byłby zdecydowanie inny. Tym bardziej ciekawi, że Rockstar wcale nie chwali się tą aktualizacją.
Wydawca zremasterowanej trylogii GTA umieścił jedynie krótką wzmiankę o patchu, lecz nic ponad to. Najwięksi fani serii, w tym tzw. „data minerzy”, sami zabrali się za wyszukiwanie zmian i to dzięki nim wiemy, jakie konkretnie ulepszenia składają się na „ważący” ponad 30 GB na PC update (jego rozmiar różni się w zależności od platformy).
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition – patch 1.112
Najważniejsze poprawki dla wszystkich trzech gier z kolekcji to m.in.:
- możliwość zatrzymywania przerywników filmowych;
- nowy system poruszania się postaci kierowanej przez gracza;
- zmiany względem oświetlenia i cieni, które renderowane są teraz w czasie rzeczywistym;
- wprowadzenie „trybu klasycznego”, który odtwarza oryginalny wygląd gier;
- zoptymalizowanie produkcji na wszystkich platformach.
GTA 3 – The Definitive Edition – patch 1.112
Najbardziej istotnymi nowościami dla ulepszonego GTA III wydają się być:
- poprawienie wielu efektów dźwiękowych, w tym ulewy czy odgłosu broni oraz otwierania się drzwi garażowych;
- zmiany w nieprawidłowym pojawianiu się wysp na mapie;
- poprawienie obsługi „spluw” podczas poruszania się.
GTA: Vice City – The Definitive Edition – patch 1.112
W GTA: Vice City najważniejsze zmiany to natomiast:
- poprawienie oświetlenia, w tym hotelu Ocean Drive, a także przywrócenie neonów z oryginalnej wersji gry z PlayStation 2 dla klubu Malibu i stacji benzynowych;
- naprawienie wielu błędów, m.in. związanych z kolizjami, pojawianiem się księżyca w przerywniku filmowym na początku gry, wysokością zawieszenia pojazdów czy generowanym czarnym dymem z opon.
GTA: San Andreas – The Definitive Edition – patch 1.112
Wydaje się, że najwięcej poprawek w kolekcji otrzymało lubiane GTA: San Andreas, bo m.in:
- przywrócono oryginalne ustawienia pogody (m.in. mgłę czy burzę piaskową) i oświetlenia dla Los Santos, San Fierro, Las Venturas i innych terenów;
- zmieniono elementy wyglądu CJ-a oraz jego zepsutą do tej pory animację picia z puszki;
- naprawiono system pływania, w tym animacje;
- ulepszono wygląd logotypów i oznaczeń na mapie;
- usprawniono efekty ognia;
- poprawiono animacje ust postaci w przerywnikach filmowych;
- dodano kolizje dla worków treningowych;
- zmieniono światło z latarni, które nie emanują już pomarańczową poświatą.
Do sieci trafiło wiele porównań dotychczasowego wyglądu GTA: The Trilogy – The Definitive Edition z wersją po najnowszym patchu (jedno z nich zobaczycie poniżej). Jest bardzo zastanawiające, że Rockstar sam nie udostępnił podobnego materiału – zupełnie, jakby wydawca nie chciał chwalić się patchem. Tym bardziej jeśli dodamy do tego fakt, że logo odpowiedzialnego za remastery studia Grove Street Games całkowicie zniknęło z kolekcji.