Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2024, 15:09

Przywódcy Lariana zebrali się, by kreślić przyszłość studia. Dwa lata temu na tej samej sali prowadzono ważne rozmowy o Baldur's Gate 3

Szampan z okazji tryumfu Baldur’s Gate 3 już wypity. Szef Larian Studios, Swen Vincke, ogłasza więc obrady o przymiarkach do nowych projektów. Odbywają się w miejscu dla twórców szczególnym.

Źródło fot. Źródło grafiki: Larian
i

Sukces Baldur’s Gate 3 odmieniono już przez wszystkie przypadki. Mieliśmy nawet okazję porozmawiać o tym ze Swenem Vincke. Larian jeździło po imprezach takich jak Digital Dragons, omawiając składowe tego, co zagrało (oraz tego co należało poprawić), a także celebrując bezprecedensowe zwycięstwo, ale najwyraźniej czas brać się do pracy.

Gdy czytacie te słowa, trwają lub zakończyły się już obrady dotyczące przyszłych projektów Lariana. Vincke podzielił się zdjęciem nie przez przypadek. Na sali, którą widzicie powyżej, omawiano, jak finalizować prace nad Baldur’s Gate 3. Skoro gra sprzedała się jak świeże bułeczki i scementowała pozycję studia, to nic dziwnego, że Larian chce wykorzystać aurę i symbolikę miejsca, gdzie ostatnio podjęto słuszne decyzje.

Od tego czasu sporo też się zmieniło, bo do drużyny Lariana dołączył polski oddział otworzony w Warszawie. Vincke i reszta Belgów dostrzegła w naszych rodakach zdolnych twórców, którzy w dodatku uwielbiają RPG. Z tego, co wiemy, warszawiacy mają wspierać resztę oddziałów w pracy nad dwiema ogromnymi, ambitnymi grami fabularnymi. Najprawdopodobniej te projekty zostaną wzięte na warsztat podczas trwających (lub już zakończonych) obrad. O szczegółach być może dowiemy się niebawem.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej