Patch 2.12 do Cyberpunka 2077 naprawia głównie to, co popsuła aktualizacja 2.11
Studio CD Projekt RED wypuściło kolejną łatkę do Cyberpunka 2077 oraz rozszerzenia Widmo wolności. Aktualizacja 2.12 skupia się na eliminacji błędów, które do gry i dodatku wprowadził poprzedni patch.
Mimo że głównym celem aktualizacji jest podniesienie jakości danej gry, twórcom nie zawsze udaje się osiągnąć to, co zostalo przez nich założone. Doskonale przekonali się o tym ostatnio gracze Cyberpunka 2077, którzy napotkali kilka nowych usterek po zaktualizowaniu produkcji do wersji 2.11.
Na szczęście deweloperzy ze studia CD Projekt RED zlokalizowali problemy i opracowali nową łatkę, która właśnie trafiła na wszystkie platformy. Aktualizacja 2.12 wprowadza potrzebne zmiany zarówno w „podstawce”, jak i rozszerzeniu Widmo wolności.
Z informacji, jakie opublikowano na oficjalnej stronie Cyberpunka 2077, wynika, że twórcy główny nacisk położyli na usterkę, która powodowała problemy z przypisywaniem klawiszy w pecetowej wersji gry. Ponadto aktualizacja rozprawia się z błędami dotykającymi osoby korzystające z produktów marki Razer.
Użytkownicy Xboksów nie powinni już doświadczać problemu z zawieszaniem się gry lub jej całkowitego wyłączenia po wczytaniu niektórych zapisów. Oprócz tego patch naprawia kilka najczęściej pojawiających się błędów podczas wykonywania wybranych misji.
Z pełną listą zmian możecie się zapoznać poniżej:
PC
- Będzie teraz możliwa zmiana klawisza przypisanego do Radioportu i upuszczania ciał na klawiaturach AZERTY. Zmiana celu zadania będzie przypisana do klawisza T na wszystkich klawiaturach.
- Usunięto błąd, w którym próba przypisania klawisza T do akcji z kategorii "Eksploracja i walka" powodowała błąd "Przypisanie nieudane".
- Wspólnie z Intelem usunęliśmy problem z zacinaniem gry, który występował po włączeniu opcji priorytetyzacji P-Cores.
- Wspólnie z Razerem usunęliśmy błąd, wskutek kórego gra zawieszała się podczas używania produktów Razer Chroma.
- Naprawiono błąd, przez który włosy NPC mogły być bardzo jasne wewnątrz pojazdów, gdy włączony był Ray Tracing.
- Naprawiono crash występujący na Steam Decku podczas gry z włączonym Ray Tracingiem.
Xbox
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gra mogła zawiesić się, wyłączyć lub wejść w stan nieskończonego ładowania po wczytaniu niektórych zapisów na Xboxie.
Wszystkie platformy
- Usunięto błąd, który blokował dostęp do menu, ekwipunku, skrytki, holocalli i szybkiej podróży.
- Zaktualizowano opis hacka Szok dźwiękowy aby poprawnie odzwierciedlał zmiany wprowadzone w aktualizacji 2.11.
- Poprawiono widoczność kursora kontrolera w menu oraz podczas używania komputerów i klawiatur w grze. Ta zmiana przede wszystkim pomoże użytkownikom Steam Decka, ale gracze konsolowi i PC, którzy używają kontrolerów, również na niej skorzystają.
- Nowy świt gaśnie - Usunięto błąd, który uniemożliwiał otworzenie telefonu aby przeczytać automatyczne powiadomienie.
- Misja Kontener - Zmniejszono wymagany poziom Budowy Ciala wymagany do przesunięcia kontenera na śmieci.
- Rozpoznanie wzorca - Atak z wyskoku Sasquatch będzie teraz prawidłowo rejestrowany jako trafienie i będzie zadawać obrażenia.
- Kto sieje wiatr - Samochody przeciwników w sekwencji z pościgiem będą teraz strzelać do furgonetki Panam.
- Komu bije dzwon - Naprawiono błąd, w wyniku którego po zdecydowaniu się na zadzwonienie do Reeda, rozmowa czasami nie uruchamiała się, blokując postęp.
- Szok dźwiękowy będzie teraz prawidłowo traktowany przez grę jako hack Szpiegowski.
- Naprawiono przypadki, gdzie grupy nieśmiertelnych wrogów mogły pojawić się w Night City.
- Naprawiono błąd, przez który niektóre elementy na ekranie atutów nie zmieniały się po przełączeniu na tryb dla daltonistów.
- BioDyne Berserk będzie teraz prawidłowo zwiększał szansę na trafienie krytyczne dzięki zestrojeniu z Refleksem.