Diego z Gothic Remake spodoba się fanom oryginału, tona ciekawostek o grze
Wiemy, jak będzie wyglądał Diego w Gothic Remake – powinien się spodobać fanom oryginału. Udostępniono również nowy screen z gry i podano masę świeżych informacji, w tym dotyczących zmian w głównej fabule gry.
Wczorajszy screen z Gothic Remake – który, jak się okazało, przedstawia Nyrasa, a nie Bezimiennego – pochodził z prezentacji rozgrywki, przeprowadzonej na gamescomie 2023 dla kilku wybranych redakcji. Producent wykonawczy gry Reinhard Pollice oraz kompozytor Kai Rosenkranz zademonstrowali gameplay, na którym kierowali właśnie Nyrasem. Dziś serwis TechRadar.com opublikował relację z tego pokazu.
Diego jak malowany
Dowiadujemy się z niej, że Nyras – skazaniec, którego w pierwszym Gothicu poznajemy już jako członka Bractwa Śniącego – trafił za Barierę za morderstwo na pół roku przed Bezimiennym. Na placu wymian powitał go – a jakże – Diego. Przy okazji zademonstrowano wygląd owego cienia. Można powiedzieć, że jego model postaci przypomina starego, dobrego Diego – tyle że znacznie ładniejszego. Zresztą zerknijcie sami.
Metamorfoza Górniczej Doliny
Okolica placu wymian miała zostać powiększona o mniej więcej 30% względem oryginału. Jak wiecie, podobnie uczyniono z całą Górniczą Doliną, jednak proporcje wahają się od 20% do 30%,
Ponadto deweloperzy potwierdzili, że zdają sobie sprawę z krytyki społeczności dotyczącej zbyt jasnego oświetlenia. Poprawki są ponoć w drodze.
Autor relacji zauważył także, że wiele elementów charakterystycznych dla oryginału znajduje się na swoich miejscach. Jako przykład wskazał kilof, który można znaleźć w pobliżu opuszczonej kopalni. Co więcej, początkowo Nyras posługiwał się nim równie niezdarnie jak Bezimienny.
Zmiany w dialogach
Mało tego – przy zasypanym wejściu do owej kopalni znajdował się Kirgo, strażnik ze Starego Obozu, z którym w oryginale mogliśmy zmierzyć się na arenie. Rozmowa z nim miała być świetnym przykładem tego, jak studio Alkimia Interactive podchodzi do rozszerzania dialogów.
- Kirgo wspomniał ponoć o tym, że pochodzi z Varantu i uwielbia miasto Khorinis, gdzie poznał kobietę o imieniu Rosie (być może chodzi o znaną „dwójki” Rosi, żonę farmera Sekoba, choć jest to tylko przypuszczenie, gdyż nie wiemy, kiedy Kirgo trafił do kolonii, a z jego opowieści wynika, że kobieta była stanu wolnego, podczas gdy w Gothicu II ma ona kilkunastoletniego syna Tilla).
- Mimo dość rzewnej tematyki rozmowa miała być utrzymana w szorstkim, surowym tonie, doskonale znanym fanom oryginału.
Walka w starym stylu
Nyras mógł odbyć z Kirgo walkę próbną. Starcie obfitowało w sporą ilość krwi – autor relacji uważa wręcz, że było jej zbyt wiele – i pozwoliło przyjrzeć się systemowi walki. Ten ma być zadziwiająco zbliżony do mechaniki z pierwowzoru – ciosy sprawiały ponoć wrażenie odpowiednio potężnych etc. Autor zwrócił jednak uwagę na to, że starcie mogłoby mieć większą dynamikę, w czym – jego zdaniem – pomogłyby uniki i bardziej złożony system blokowania.
System nauczycieli powróci
Ponadto Kirgo okazał się być dla Nyrasa pierwszym nauczycielem. Wytłumaczył mu, jak powinien trzymać broń, by zadawać większe obrażenia i prezentować się w walce bardziej elegancko. Nowo nabytą umiejętność skazaniec miał okazję przetestować chwilę później – w walce z goblinami oraz ścierwojadami, które ponoć do stylistyki świata i nie są aż tak krwiożercze jak na grafikach koncepcyjnych.
Zmiany w fabule
Ostatnia, lecz nie najmniej ciekawa informacja, którą poznaliśmy dzięki relacji serwisu TechRadar, dotyczy zmian w fabule Gothic Remake. Zapytany o możliwość brania udziału w walkach na arenie w Starym Obozie począwszy od czwartego rozdziału gry – fani wiedzą, co się wtedy dzieje, pozostałym nie chcę tego spoilerować – Reinhard Pollice wyjawił, że:
Będą sposoby i środki, by kontynuować walki na arenie po czwartym rozdziale gry. Dlatego też podchodzimy do niego nieco inaczej niż w oryginale
Czy oznacza to, że w Kolonii będzie więcej niż jedna arena? A może twórcy dadzą nam możliwość przejścia całej gry po stronie Gomeza? Przekonamy się o tym w 2024 roku, kiedy to Gothic Remake trafi na PC, PS5 i XSX/S. Trzeba jednak przyznać, że studio Alkimia Interactive wydaje się wiedzieć, co robi.
Warto tutaj wspomnieć, iż twórcy zmienili silnik. Początkowo (tj. od skasowania dema) gra powstawała na Unreal Engine 4, ale w międzyczasie deweloperzy przenieśli ją na Unreal Engine 5.