Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 października 2024, 17:34

autor: Maciej Gaffke

Funkcja najbardziej wyczekiwana przez solowych graczy nie pojawi się w Star Citizen w momencie premiery, ale została obiecana na później

Wyczekiwany symulator kosmiczny Star Citizen nie będzie posiadał funkcji, którą studio Cloud Imperium Games obiecało graczom na premierę. Owa mechanika ma trafić do gry w późniejszym terminie.

Źródło fot. Cloud Imperium Games
i

W ostatni weekend odbył się CitizenCon 2024, na którym ponaliśmy choćby przybliżony rok premiery Squadron 42, pierwotnie będącego częścią rozbudowanego Star Citizena. Wspomniane wydarzenie skupiało się na obu wymienionych produkcjach, ale jeden ważny szczegół związany z tym drugim tytułem został ujawniony już po zakończeniu „kosmicznej” imprezy.

Star Citizen bez funkcji NPC Crew w wersji 1.0

Chodzi o system NPC Crew, na którym zależy przede wszystkim graczom lubiącym zabawę solo. Według informacji podanych przez Richarda Tyrera, starszego reżysera gry, owa mechanika nie będzie dostępna w wersji 1.0. Ma pojawić się dopiero w późniejszych patchach. Zamiast niej twórcy chcą w pierwszej kolejności zaimplementować funkcję AI Blades. To właśnie ona ma być obecna w Star Citizenie w dniu premiery.

Warto wyjaśnić, czym w ogóle są te dwie mechaniki. Otóż NPC Crew pozwoli graczom rekrutować załogę kierowaną przez sztuczną inteligencję do obsługi większych statków. AI Blades z kolei niejako zastąpi zespół pokładowy. Przykładowo – podłączone do komputera działo będzie strzelało samo, nie wymagając obsługi przez członka załogi. Oczywiście w ograniczonym zakresie, ponieważ AI, jak zaznaczył Tyrer: „Nie będzie tak efektywne, jak inni gracze”.

Niektórzy fani symulatora są rozczarowani tą decyzją

Nieuwzględnienie NPC Crew w Star Citizenie 1.0 wywołało mieszane reakcje graczy. Rozczarowane są szczególnie osoby grające w pojedynkę, które inwestują sporo pieniędzy w duże statki, bowiem dzięki obecności „sztucznej” załogi mogliby przeżywać przygody na wielkich jednostkach, wydając w pełni autonomiczne rozkazy swoim podwładnym.

Studio Cloud Imperium Games nie odniosło się jeszcze do zarzutów stawianych przez fanów symulatora, którzy przypominają jednocześnie, że deweloperzy obiecali funkcję NPC Crew na premierę tytułu.

To ogromne rozczarowanie. Przynajmniej będziemy AI Blades, ale NPC Crew miało się pojawić wraz z premierą gry! Czy możemy przynajmniej przedyskutować, dlaczego nie będzie tego w wersji 1.0?

Wstrzymanie się z NPC Crew może być na razie dobrym pomysłem, wiele dzieje się wokół gier i LLM (Large Language Models) [...].

AI Blades są fajne, ale nie każdy chce grać inżynierem, większość osób, które znam, wolałaby być aktywnym strzelcem lub pilotem / współpilotem. Zatem sensowne byłoby posiadanie przynajmniej inżyniera NPC dla większych statków.

Dodajmy, że o firmie było ostatnio głośno z powodu zmuszania podwładnych do okresowej pracy 7 dni w tygodniu przed CitizenConem. Mimo wszystko 2024 rok jest bardzo dobry dla twórców wyczekiwanego Star Citizenaw 2. kwartale udało im się przekroczyć barierę 700 milionów dolarów zebranych na rozwój projektu.

  1. Star Citizen – oficjalna strona gry

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej