Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 stycznia 2024, 12:15

autor: Kamil Kleszyk

Fanowski remake TF2 na silniku Source 2 skasowany po otrzymaniu DMCA od Valve [Aktualizacja: #savetf2]

Będące na celowniku wielu graczy fanowskie projekty Team Fortress 2 oraz Portal 64 oficjalnie zakończyły swój żywot. Powodem anulowania rozwoju produkcji w obu przypadkach było Valve.

Źródło fot. Valve
i

Aktualizacja

Gracze nie mogą pogodzić się z decyzją Valve o zablokowaniu fanowskiego projektu Team Fortress 2 na silniku Source 2. W social mediach wystartowała akcja „#savetf2” (za pcgamesn.com), w ramach której społeczność stara się nagłośnić sprawę i „uratować Team Fortress 2”. Efekty widać też na karcie gry na Steam (wystarczy zerknąć na ostatnie recenzje). Zdaniem graczy Valve zamiast kasować fanowskie projekty powinno poświęcić więcej uwagi samemu TF2. Firma dotąd nie pokusiła się o komentarz do całej sytuacji.

Oryginalna wiadomość (11 stycznia)

Team Fortness 2 to prawdziwy fenomen. Produkcja firmy Valve liczy sobie już 16 wiosen, a wciąż cieszy się popularnością, której pozazdrościć jej może niejeden znacznie nowszy tytuł. Jednakże mimo imponującej społeczności graczy i ciągłego wsparcia zapewnianego przez deweloperów, grze przydałby się lekki lifting.

Zafundować go miała grupa ambitnych twórców ze studia Amper Software, którzy przez trzy lata pracowali nad przeniesieniem Team Fortress 2 na znacznie nowocześniejszy silnik Source 2.

Niestety fanowski projekt nie ujrzy światła dziennego, gdyż Valve postanowiło zablokować go za pomocą ustawy DMCA, która zakazuje tworzenia i rozpowszechniania materiałów tudzież technologii naruszających prawa autorskie (via PCGamesN).

Decyzja Valve jest w pełni uzasadniona, ponieważ, jak czytamy w zgłoszeniu firmy: „zasoby TF2 zostały przeniesione na Source 2 bez pozwolenia i są redystrybuowane przez Amper Software w trybie gry dla S@box firmy Facepunch. Facepunch nie licencjonował żadnych zasobów Valve dla S@box. Nieautoryzowane przenoszenie i redystrybucja zasobów firmy Valve narusza jej własność intelektualną”.

Należy mieć jednak na uwadze fakt, że zanim Valve posłużyło się DMCA, autorzy sami postanowili porzucić projekt, po tym jak zmiany w silniku sprawiły, że wszystkie produkcje na nim powstające stały się niegrywalne. Nakaz zaprzestania rozwoju ze względu na naruszenie praw autorskich był więc tylko gwoździem do trumny Team Fortress: Source 2.

Los fanowskiego TF2 podzielił również Portal 64. Projekt, który był niczym innym, jak hitową grą logiczną Valve przeniesioną na klasyczną konsolę Nintendo 64, został zakończony, ponieważ jego twórca korzystał z bibliotek będących własnością Nintendo.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej