17 lat później Valve wreszcie naprawiło błąd Team Fortress 2. Fani będą musieli się przyzwyczaić do „nowego” Skauta
Nowy patch do Team Fortress 2 usunał błąd wizualny obecny w grze od premiery w 2007 roku.
Aktualizacja (27 października)
Radość (?) graczy nie trwała długo. Valve wycofało poprawkę niebieskiego Skauta w kolejnym uaktualnieniu Team Fortress 2. Powód: zbyt wiele przedmiotów kosmetycznych zostało „popsutych” przez „nowy” kolor spodni tej klasy.
Dostosowanie ich pod barwy drużyny „niebieskich” najwyraźniej byłoby zbyt czasochłonne. Niewykluczone, że część tych „kosmetyków” nie ma nawet wbudowanej zmiany koloru przy zmianie drużyny. Innymi słowy, gdyby Valve chciało naprawić tę usterkę, być może musiałoby wprowadzić jakieś zmiany w kodzie źródłowym gry. A ruszanie „Source spaghetti”, jakim jest kod TF 2, to bardzo ryzykowny pomysł.
Inna sprawa, że fani sami zabrali się za naprawianie tych błędów. Może więc prawidłowy kolor spodni jeszcze wróci w następnym uaktualnieniu Team Fortress 2?
Oryginalan wiadomość (25 października)
Umówmy się – rozwój Team Fortress 2 w ostatnich latach (jeśli można go tak w ogóle nazwać) wypada blado na tle typowych gier-usług. O tym, jak żądni nowości są fani strzelanki Valve, dobitnie świadczy zabawnie przesadzona reakcja na naprawienie błędu obecnego w TF 2 od premiery.
Dla kontekstu: drugie Team Fortress oferuje dziewięc klas, bez żadnych ograniczeń co do drużyn (oraz ich liczby… stąd masowe inwazje szpiegów czy nawet spycrabów na publicznych serwerach oraz tzw. wojny klas). Rzecz jasna, gra wyróżnia członków obu drużyn kolorystyką, głównie dwoma kolorami (niebieskim i czerwonym), ale też pomniejszymi różnicami odcieni.
Jednakże błąd sprawił, że jedna klasa po niebieskiej stronie była nieprawidłowo ubrana. Dopiero teraz, 17 lat po premierze TF 2, Valve w końcu naprawiło… kolor spodni Skauta. Dotychczas wygadany / irytujący (niepotrzebne skreślić) Bostończyk po „niebieskiej” stronie nosił takie same, jak jego „czerwony” odpowiednik. Fani wiedzieli o tym od lat, ale dopiero teraz naprawiono to w pecetowym wydaniu (wersja na PS3 rzekomo nie zawierała tej usterki).
Oczywiście to raczej drobiazg, zwłaszcza w kontekście licznych przedmiotów kosmetycznych i tak podmieniających tekstury (choć, gwoli uczciwości, akurat spodnie nie są aż tak popularne jak, powiedzmy, czapki lub zwierzaki). Niemniej fani pół-żartem, pół-serio ekscytują się „zmianą projektu postaci” po 17 latach (via serwisy X / Reddit). Część graczy jest nieco zdezorientowana „nową” kolorystyką i zapewne wiele osób nieprędko przyzwyczai się do tej zmiany.
Jednakże paru internautów zwraca uwagę, że Valve zapomniało o innym „niebieskim” skaucie – tym mechanicznym z trybu Mann vs Machine (oraz przedmiotu kosmetycznego pozwalającego przybrać graczom jego wygląd), który nadal ma „czerwone” portki. Nie brakuje też innych błędów wizualnych. Być może zostaną one naprawione w przyszłości. Ba, może nawet niekoniecznie za kolejne 17 lat?