Fallout 4 prawie jak Cities Skylines - projekt Sim Settlements 2 zachwyca
Ukazał się ostatni rozdział modyfikacji Sim Settlements 2 do gry Fallout 4. Projekt nie tylko mocno ulepsza mechanizmy budowy bazy, ale oferuje również bogatą kampanię fabularną.
Pomimo prawie ośmiu lat na karku, Fallout 4 wciąż cieszy się dużą popularnością wśród moderów. Najnowszym tego przykładem jest wydanie trzeciego i ostatniego rozdziału modyfikacji Sim Settlements 2.
Mod ma dwa główne cele – po pierwsze bardzo mocno rozwija mechanizmy związane z budową osad, upodobniając ten aspekt rozgrywki do strategii typu city-builder. Po drugie Sim Settlements 2 oferuje bogatą fabularnie kampanię dla pojedynczego gracza, dlatego najlepiej rozegrać całą serię w kolejności, rozpoczynając od pierwszego rozdziału.
- Sim Settlements 2 – Chapter 1 serwisie Nexus
- Sim Settlements 2 – Chapter 2 serwisie Nexus
- Sim Settlements 2 – Chapter 3 w serwisie Nexus
Nie musicie za to zaczynać od pierwszego Sim Settlements, gdyż był to mod wyłącznie modyfikujący rozgrywkę, więc jego znajomość nie jest potrzeba do zabawy w sequelu.
Masa ciekawych pomysłów na rozgrywkę
U fundamentów Sim Settlements 2 leży ciekawy pomysł na mechanikę budowy bazy.
- Zamiast konstruować wszystko samodzielnie, gracz wydziela strefy, ustanawia cele i plany zabudowy, a następnie patrzy, jak to wszystko jest realizowane przez osadników.
- Samodzielnie stawiają oni budynki, otwierają sklepy i centra usług oraz dbają o zapewnienie odpowiedniej infrastruktur.
- Mod dodaje także wiele nowych typów budynków, broni i przedmiotów.
- Gracz może również ustanawiać własne prawa i zasady kulturalne dla osady.
W trzecim rozdziale Sim Settlements 2 pokonana wcześniej frakcja Gunners powraca ze znacznie wzmocnioną armią i gracz musi obronić swoje terytorium przed inwazją. W tym celu tworzy własną armię, dba o jej zaopatrzenie, a następnie prowadzi ją do zwycięstwa.
Mod jest bardzo rozbudowany fabularnie. W trakcie przygód napotykamy wiele postaci o ciekawych osobowościach, a losy ich, jak i całej osady, kształtowane są przez nasze decyzje, ostatecznie doprowadzające do jednego z kilku alternatywnych zakończeń.