Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 grudnia 2022, 12:27

autor: Adam Adamczyk

Tego jest za dużo w Cyberpunku 2077; Paweł Sasko o mechanice gry

Czy Cyberpunk 2077 przesadził w tej kwestii? Paweł Sasko ma problem z pewną mechaniką w grze.

Źródło fot. Steam | Cyberpunk 2077
i

W ciągu dwóch lat od premiery gry Cyberpunk 2077 twórcy wydali liczne patche i hotfixy, które usunęły sporo błędów i pozwoliły w zauważalny sposób usprawnić rozgrywkę. Jednym z filarów zabawy od początku pozostaje walka z przeciwnikami, których unieszkodliwiamy za pomocą pokaźnego arsenału. I to właśnie uzbrojenie, a konkretnie częstotliwość jego wypadania, okazuje się jedną z rzeczy, która przeszkadza Pawłowi Sasko, projektantowi zadań w grze.

Za dużo broni w Cyberpunku

Paweł Sasko prowadzi regularne transmisje na swoim profilu na Twitchu. Podczas ostatniego spotkania na żywo odpowiedział na szereg pytań graczy, w tym na jedno wyjątkowo ciekawe: co zmieniłby w gameplayu gry? Projektant zadań na początku miał problem, bo jak sam przyznał, „jest wiele takich rzeczy”, ale ostatecznie skupił się na kwestii częstotliwości wypadania broni, z powodu której Cyberpunk 2077 czasami może być odbierany jako looter shooter. Jego zdaniem gracze i tak najczęściej trzymają się jednej lub dwóch broni i ewentualnie stosują netrunning, a pozostały sprzęt rozkładają na cześci, aby za ich pomocą ulepszyć i poprawić statyski ulubionego uzbrojenia.

Paweł Sasko wypowiedział się również na temat wyzwania, jakie rzucają graczowi przeciwnicy. Jego zdaniem na pewnym etapie gry pokonuje się ich zbyt łatwo i nie trzeba stosować żadnych dodatkowych strategii, aby wyjść z potyczki zwycięsko. Trudno odmówić mu racji, bo jeżeli poświęcimy nieco czasu na wykonywanie zadań pobocznych, podexpimy i ulepszymy swój ekwipunek, późniejsze starcia z bossami, takimi jak Oda czy Adam Smasher, mogą nie stanowić dla gracza żadnego wyzwania. Zdaniem twórcy te mechaniki można poprawić, bo nawet Wiedźmin 3 zaprezentował je lepiej, niż Cyberpunk. Kto wie, być może powinniśmy się spodziewać zmian w zapowiedzianej już przecież kontynuacji.

  1. Cyberpunk 2077 – oficjalna strona
  2. Profil Pawła Sasko na Twitchu

Adam Adamczyk

Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Co robisz z uzbrojeniem w Cyberpunku?

Sprzedaję
34%
Rozkładam na części
59,4%
Trzymam w schowku
3,2%
Broń? A na co to komu? Tłukę pięściami!
3,4%
Zobacz inne ankiety