Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 grudnia 2024, 17:57

autor: Michał Harat

Cyberpunk 2077 już z aktualizacją 2.2. CD Projekt Red pozwala graczom lepiej wyrażać siebie

Patch 2.2 do gry Cyberpunk 2077 jest już dostępny.

Źródło fot. CD Projekt Red.
i

Niespodziewana aktualizacja do gry Cyberpunk 2077, zgodnie z naszymi przewidywaniami, jest już gotowa do pobrania. Patch o numerze 2.2, który ukazuje się w czwarte urodziny tego kultowego RPG-a studia CD Projekt Red, zawiera obszerną listę nowości. Jak dowiedzieliśmy się z premierowego streama – w pracy nad łatką naszemu rodzimemu deweloperowi pomagała francuska firma Virtuos.

Od teraz w Cyberpunku 2077 będzie możliwa dowolna zmiana koloru i wzorów samochodów (da się także skanować inne pojazdy i „przejmować” ich unikalny wygląd). Przełoży się to na gameplay – jeśli przykładowo goni nas policja, zmiana „kamuflażu” naszego samochodu pomoże zgubić pościg. Umożliwiono też zakup 10 samochodów (2 z nich dostępne są tylko, jeśli posiadamy DLC Phantom Liberty), które do tej pory można było zdobyć wyłącznie poprzez kradzież.

Nowa opcja przejmowania kolorystyki innych pojazdów.Źródło: CD Projekt Red.

Kamera w trybie fotograficznym ma teraz znacznie większy zasięg i daje nam dużo więcej opcji, by uchwycić Night City – w tym 3 nowe tryby oświetlenia. Możemy też dekorować zdjęciami nasze apartamenty, a fotografie da się przeglądać z poziomu menu.

Teraz możemy udekorować nasz apartament zdjęciami.Źródło: CD Projekt Red.

Otrzymaliśmy też całe mnóstwo dodatkowych opcji w kreatorze postaci (jedna z deweloperek wspomniała na streamie, że podwojono liczbę dostępnych upiększeń i modyfikacji). Będziemy teraz nawet mogli wyglądać jak członek gangu Moxów.

Nowe opcje w kreatorze postaci.Źródło: CD Projekt Red.

Poniżej zapoznacie się z pełną listą zmian i nowości z aktualizacji 2.2 do Cyberpunka 2077. Patch 2.2 jest dostępny do pobrania na PC, PS5 i Xboxach Series X/S.

Cyberpunk 2077 – aktualizacja 2.2

Nowe elementy gry

  1. Technologia Rayfield CrystalCoat, z początku zaprojektowana z myślą o pojazdach Rayfield, została rozszerzona na inne marki. Gracze mogą teraz zmieniać lakier na pojazdach Herrera, Mizutani, Quadra i Villefort. Wskazówka: Używaj funkcji CrystalCoat, by zmylić gliny i obniżyć swój poziom poszukiwania przez NCPD.
  2. Kiroshi przedstawia TWINTONE! Funkcja CrystalCoat zyskuje popularność, a TWINTONE wyniesie lakierowanie pojazdów na wyższy poziom. Zeskanuj samochód optyką Kiroshi, otwórz zakładkę TWINTONE, a następnie zapisz kolorystykę pojazdu za niewielką opłatą. Po tym będziesz mieć możliwość wybrania danej kolorystyki z bazy TWINTONE w menu CrystalCoat. Znajdziesz tam również bazowe gamy kolorów dla wszystkich pojazdów kompatybilnych z CrystalCoat, a także unikalne gamy wyłącznie dla modelu pojazdu, z którego zostały skopiowane. Należy pamiętać, że klonowanie kolorystyki nie jest możliwe w przypadku pojazdów, które są powiązane z zadaniami, należą do NCPD lub są niekompatybilne z technologią CrystalCoat.
  3. Wszystkie pojazdy kompatybilne z funkcją CrystalCoat i TWINTONE są oznaczone ikoną puszki spreju na stronie Autofixer.

Dziesięć pojazdów z ulic Night City, o które najczęściej prosiliście, jest teraz dostępnych do zakupu za pośrednictwem Autofixera:

  1. Mizutani Shion MZ1;
  2. Mizutani Shion Targa MZT;
  3. Thorton Galena GA32t;
  4. Thorton Colby CST40;
  5. Archer Quartz EC-L r275;
  6. Quadra Type-66 640 TS;
  7. Quadra Type-66 680 TS;
  8. Mizutani Hozuki MH2;
  9. Villefort Deleon V410-S Coupe (wymagane Widma wolności);
  10. Mahir Supron FS3-T (wymagane Widma wolności).

Po akcie pierwszym, podczas podróży V autem, Johnny będzie teraz od czasu do czasu pojawiał się na siedzeniu pasażera, by skomentować bieżące wydarzenia lub na nie zareagować.

Ulepszyliśmy tryb fotograficzny, dodając kilka opcji, o które prosiła nasza społeczność:

  1. kamera drona jest teraz kamerą swobodną, a nie kamerą orbitalną, wyśrodkowaną na V;
  2. zwiększono zasięg kamery;
  3. pełna kolizja (WŁ./WYŁ.) – opcja ta określa, czy kamera będzie uwzględniać kolizje obiektów w grze;
  4. blokada kamery (WŁ./WYŁ.) – kamera blokuje się, by gracz mógł uniknąć przypadkowego kliknięcia i zniszczenia ujęcia;
  5. kamera precyzyjna (WŁ./WYŁ.) – spowalnia kamerę, by ułatwić celowanie;
  6. format obrazu (Tylko na PC. Zrzuty ekranu w niestandardowej rozdzielczości nie są dostępne na konsolach. Systemy konsolowe mogą eksportować obrazy jedynie w standardowym formacie 16:9.);
  7. zakładka z postaciami: dodaj do zdjęcia aż do 3 NPC-ów, wybierając ich z listy ponad 20 postaci. Możesz spersonalizować ich pozycję, pozę i wyraz twarzy;
  8. zakładka z oświetleniem: pozwala dodać i dostosować źródła światła;
  9. naprawiono wizualne błędy związane z głębią ostrości;
  10. dodano suwak intensywności efektów.

SmartFrames od Kiroshi pozwala graczom wyświetlać zrzuty ekranu z trybu fotograficznego dzięki interakcji z ramkami w mieszkaniu V. Przejrzyj swoją kolekcję zdjęć w nowej zakładce Galeria, która znajduje się obok Dziennika, Drzazg i Tarota. Galeria pobiera obrazy w formacie .png z folderu zrzutów ekranu na komputerze lub z galerii konsoli. Aby uzyskać więcej informacji na temat SmartFrames oraz Galerii, przeczytaj ten artykuł.

Dodano więcej opcji personalizacji V:

  1. 32 kolory oczu;
  2. 18 rodzajów makijażu ust;
  3. 17 kolorów paznokci;
  4. 10 rodzajów makijażu policzków;
  5. 16 rodzajów makijażu oczu;
  6. 4 blizny na twarzy;
  7. 5 kształtów brwi;
  8. 4 tatuaże na twarzy;
  9. 2 tatuaże na ciele;
  10. 8 opcji kosmetycznych wszczepów twarzy.

Wzbogacono Kreator Postaci o nową funkcję losowego generatora postaci – suwak Normals-Punk. Niezależnie od tego, czy chcesz nadać V stonowany, swobodny wygląd, czy odważny, ostry styl, możesz teraz użyć suwaka, aby uzyskać idealną równowagę.

Dodano jeszcze więcej sekretów do odkrycia w Night City.

Zadania i otwarty świat

  1. Przeformułowano cele zadań, które nakazują odczekać określony czas, aby zrobić postępy. Gra jest zaprojektowana w taki sposób, że nie zawsze pozwala graczom przewinąć czas w grze, aby osiągnąć cel. Zamiast tego wymaga od nich kontynuowania gry, aby aktywować następne wydarzenie.
  2. Podejrzenie cyberpsychozy: Gdzie leży pies pogrzebany – naprawiono błąd, w wyniku którego na ciele cyberpsychopaty nie było żadnej drzazgi, co blokowało postępy.
  3. Bunraku – znajdująca się na dachu AV Trauma Team będzie teraz właściwie ukryta w trybie skradania.
  4. Widzimy się w Afterlife – naprawiono błąd, który powodował, że pomimo ukończenia zadania mogło pozostać oznaczone w dzienniku jako nieukończone z celami opcjonalnymi „Porozmawiaj z Padre” i „Porozmawiaj z Valentinos”.
  5. Widmo wolności
  6. Wysokie progi – usunięto błąd, w wyniku którego z powodu niewidzialnej ściany nie można było wyjść z windy, by porozmawiać z Yurim.
  7. Dzień próby – usunięto błąd, w wyniku którego szybka podróż mogła zostać zablokowana, jeśli gracz zapisał grę zaraz po wyjściu z samochodu Reeda.
  8. Kontrakt: Czekając na Dodgera – po uwolnieniu Bill i Charles będą teraz jechać ostrożniej i starać się nie potrącić zbirów Dodgera, zapobiegając niepotrzebnej walce.
  9. Srebrne Trzewiczki – sekcja VIP w klubie Heavy Hearts będzie teraz dostępna dla graczy, którzy nie mogli spotkać się z Mr. Handsem z powodu karty dostępu, wymaganej do użycia windy.
  10. Kryzys Tożsamości – drzwi garażowe, które uniemożliwiały graczom dotarcie na miejsce spotkania są teraz otwarte.
  11. Interregnum – winda w klubie Heavy Hearts działa teraz poprawnie, więc V może wreszcie spotkać się z Mr. Handsem.
  12. Ku otchłani – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało komunikatu o odłączeniu kabli od systemu sieci neuronowej.
  13. Ciernie i gwiazdy – naprawiono błąd, w wyniku którego ściana blokowała drogę, gdy gracz próbował zanieść Songbird na prom.

Rozgrywka

  1. Poprawiono jedną z animacji wykończeń kataną tak, by poprawnie wyświetlała dekapitację wroga.
  2. Premia do redukcji kosztu pamięci RAM będzie teraz uwzględniana w przypadku ikonicznych haków: Wypalenie synaps i Załamanie systemu.
  3. Ikony generacji V+ i V++, skorelowanego z imprintem osobowości Faceplate'u, będą teraz widoczne na interfejsie podczas jazdy.
  4. Naprawiono błąd, w wyniku którego akcelerator synaptyczny pozostawał aktywny na stałe, jeśli gracz nie był w trybie walki.
  5. Klakson samochodu nie będzie już trąbił, gdy gracz przeładuje broń podczas walki w pojeździe, grając kontrolerem.
  6. Naprawiono błąd, który sprawiał, że NCPD przestawało poprawnie funkcjonować po tym, jak gracz wziął udział w strzelaninie w Pacifice między Voodoo Boys a Trauma Team.

Inne

  1. Naprawiono błąd, w wyniku którego dźwięki programów telewizyjnych były za ciche lub zupełnie niesłyszalne.
  2. Naprawiono błąd, w wyniku którego funkcja CrystalCoat™ nie działała poprawnie po wejściu do pojazdu.
  3. Zgodnie z życzeniem graczy obniżyliśmy rekordy w Trauma Drama.
  4. W niektórych scenach, także w zakończeniach, dostosowano ruch ust V.
  5. Usunięto błąd, w wyniku którego dubbing ucinał się podczas komunikatu o metrze na stacji Ebunike.
  6. Poprawiono cienie z ray tracingiem dla V w trybie foto.

PC

  1. Teraz będzie można prawidłowo przypisać W i S do różnych akcji, innych niż ich domyślne ustawienia w kategorii Pojazd.
  2. Zoptymalizowano system wątków, by poprawić wydajność nawet o 33% na procesorach opartych na architekturze Intel Arrow Lake.
  3. Dodano dodatkowe efekty Razor Chroma w niektórych sekcjach Widma wolności oraz w scenach romansowych.