Assassin's Creed: Invictus z multiplayerem, Ubisoft nie rezygnuje
Ubisoft pracuje nad Assassin’s Creed: Invictus – samodzielną grą wieloosobową osadzoną w uniwersum zakapturzonych zabójców. Ma być ona ściśle związana z platformą AC: Infinity.
Mirage, Jade, Red, Hexe – sporo tych nowych „Asasynów” na horyzoncie, prawda? A to nie wszystko, bo powstaje jeszcze Assassin’s Creed: Infinity – swego rodzaju platforma (launcher), mająca stać się „sercem” owego bestsellerowego cyklu Ubisoftu. Okazuje się jednak, że to wciąż nie wszystko – Marc-Alexis Côté, jeden z producentów wykonawczych serii, wyjawił w rozmowie z serwisem VGC, iż tworzona jest również samodzielna produkcja wieloosobowa, znana pod kodową nazwą Assassin’s Creed: Invictus.
Powstaje sieciowy Assassin’s Creed
Projektem zajmują się ludzie, którzy pracowali wcześniej przy modułach sieciowych w For Honor i Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Côté stwierdził, że Ubisoft pragnie wykorzystać ich wiedzę i doświadczenie, by rozwinąć markę Assassin’s Creed.
[…] uważam, że seria może rozgałęziać się na różne sposoby. Do tej pory jedynie zarysowaliśmy to, co da się zrobić z Animusem. Mieliśmy tryb wieloosobowy, lecz nie był on zbyt przystępny [dla graczy – dop. red.].
Kolejna próba
Teraz Ubisoft zastanawia się, jak można rozwinąć tę koncepcję, by powstało coś, co będzie miało większą szansę na przebicie się. Warto tu przypomnieć, że niezbyt rozbudowany i raczej nieciekawy tryb multiplayer pojawił się już w Assassin’s Creed: Brotherhood. Później trafiał on (w różnych formach) do większości odsłon serii – aż do AC: Unity, gdzie bez powodzenia próbowano zrobić z niego coś więcej. W kolejnych grach z cyklu Ubisoft porzucił ten pomysł, by teraz do niego powrócić.
Singleplayer wciąż priorytetem
Nie oznacza to, oczywiście, że francuska firma porzuci produkcje dla jednego gracza. Wręcz przeciwnie – Côté zapewnił, iż AC: Red i AC: Hexe stanowią jedne z największych inwestycji Ubisoftu w format singleplayer. Co więcej, podczas pokazu Ubisoft Forward wspomniał on, iż omawiana samodzielna gra wieloosobowa będzie ściśle związana z platformą Assassin’s Creed: Infinity.
200 milionów „Asasynów”
Czym okaże się tajemniczy projekt Invictus, przekonamy się zapewne dopiero za kilka lat. Jedno jest pewne – piętnastolecie serii, które Ubisoft świętuje w tym roku, nie zwiastuje jej końca. Popularność cyklu odzwierciedlają liczby, jak bowiem zauważył Derek Strickland z serwisu TweakTown, w jednym z ostatnich raportów finansowych Francuzi podali, że począwszy od 2007 roku wszystkie „Asasyny” sprzedały się łącznie w ponad 200 mln egzemplarzy (patrz: screen powyżej).