autor: Zuzanna Domeradzka
Ubisoft wreszcie ujawnił Animus Hub. Nowa platforma do gier z serii Assassin’s Creed zawiera nadspodziewanie dużo starych rozwiązań
Ubisoft ujawnił Animus Hub – projekt znany wcześniej jako Assassin’s Creed: Infinity. Usługa poświęcona nowym „Asasynom” zadebiutuje wraz z AC: Shadows.
W ramach dzisiejszego pokazu Ubisoft zademonstrował swój nowy, duży projekt, o którym mówiło się już od dłuższego czasu. Chodzi o Assassin's Creed: Infinity, a w zasadzie o Animus Hub, bowiem pod taką nazwą zadebiutuje w tym roku owa usługa.
Czym będzie Animus Hub?
Z krótkiego fragmentu prezentacji dowiedzieliśmy się wielu informacji dotyczących omawianego projektu, które w większości pokrywają się z doniesieniami dziennikarza Toma Hendersona.
W największym skrócie: Animus Hub ma pełnić funkcję platformy dla najnowszych gier z cyklu Assassin’s Creed. Będzie to miejsce zapewniające dostęp do kilku produkcji o skrytobójcach, ale nie tylko – dostarczy również zawartość z nadchodzącego AC: Shadows.
Animus Hub ma być podzielony na 4 sekcje.
- Wspomnienia (ang. memories) – baza danych tego podsystemu umożliwi uruchomienie nowszych gier z serii (po ich wcześniejszym zakupie). W dniu premiery dawne Infinity zaoferuje dostęp do AC: Origins, AC: Odyssey, AC: Valhalli, AC: Mirage oraz AC: Shadows.
- Projekty (ang. projects) – miejsce, w którym przejrzymy dostępne specjalne misje dla gry Assassin’s Creed: Shadows. Po ich ukończeniu otrzymamy nagrody, m.in. w formie kosmetycznych elementów uzbrojenia, broni czy wirtualnej waluty. Odblokowywanie kolejnych zadań zaprojektowano na wzór zdobywania poziomów w przepustce bitewnej, lecz dostęp do wszystkich z nich jest darmowy.
- Wymiana (ang. exchange) – tutaj wydamy tzw. klucze, które zdobyliśmy za wykonanie specjalnych misji znajdujących się w sekcji „projekty”. Ta wirtualna waluta posłuży do zakupu nowych broni czy skórek dla wierzchowca w AC: Shadows. Część przedmiotów w owym sklepie będzie zmieniała się co tydzień, a inne codziennie. Kluczy nie da się kupić za prawdziwe pieniądze – można je zdobyć tylko w ramach zadań.
- Krypta (ang. vault) – umożliwi przeglądanie zdobytych w AC: Shadows sekretów, w tym m.in. fragmentów dzienników. Jak podkreśla Ubisoft, „zawartość krypty stanie się dostępna po rozpoczęciu przygody w Shadows”.
Mamy więc do czynienia z usługami, które były obecne w praktycznie każdej głównej odsłonie cyklu Assassin’s Creed od 2017 roku – największą zamianą są wyzwania, które Animus Hub wyświetli w formie poziomów, a nie pojedynczych zleceń, jak np. w Valhalli. Tym razem również zostały one zaimplementowane bezpośrednio w grze (czyli w AC: Shadows) – Animus Hub jako platforma nie będzie dostępny w ramach odrębnego launchera.
Premiera projektu
Animus Hub zadebiutuje wraz z Assassin’s Creed: Shadows. Oznacza to, że projekt trafi do graczy 20 marca tego roku i ukaże się na wszystkich platformach, na których będziemy mogli zagrać w najnowszą odsłonę serii, czyli na PS5, XSX/S oraz PC.
Ubisoft zaznacza, że w przyszłości Animus Hub będzie „ewoluował” i zapewniał dodatkową zawartość do gier z cyklu. Najpewniej więc misje oraz nagrody przestaną dotyczyć wyłącznie AC: Shadows, kiedy na rynku ukaże się kolejna „duża” część, Assassin’s Creed: Hexe.