Assassin's Creed: Red i usługowe Infinity mogą zadebiutować w tym roku
Tom Henderson zdradził nowe informacje na temat Assassin's Creed: Infinity oraz przyszłości serii w ramach tej platformy.
Po premierach Assassin’s Creed: Mirage i Nexus VR Ubisoft niewiele mówił o przyszłości skrytobójczej serii. Więcej na ten temat dowiedzieliśmy się z rozmaitych pogłosek. Najnowszy przeciek zdradza nowe informacje na temat Assassin’s Creed: Infinity i kolejnych odsłon cyklu.
Dla przypomnienia: ów projekt ma być nie tyle pojedynczą grą, co swego rodzaju centrum, które niczym Animus pozwoli graczom przeżyć różne rozdziały „asasyńskiej” sagi. W praktyce przybierze to formę nie-do-końca-gry-usługi.
I to w zasadzie wszystko, co oficjalnie wiemy o AC: Infinity od 2022 roku. Od tego czasu Ubisoft w zasadzie w ogóle nie wspomina o tym projekcie. Więcej dowiedzieliśmy się z ostatnich informacji pozyskanych przez Toma Hendersona z serwisu Insider-Gaming.
Infinity…
Większość informacji przekazanych przez insidera jedynie potwierdza to, co fani wiedzieli lub czego się domyślali na podstawie dotychczasowych informacji. Rolę Assassin’s Creed: Infinity jako de facto Animusa podkreśli współczesny wątek fabularny, który rozpocznie się wraz z premierą AC: Red w tym roku. Oficjalnie gra ma ukazać się w następnym roku fiskalnym, tj. między 1 kwietnia 2024 r. a 31 marca 2025 r.
Co się tyczy „usługowego” aspektu, Infinity uwzględni zarówno sklep z przedmiotami kosmetycznymi zwany „Wymianą” („The Exchange)” oraz tzw. Projekty, funkcjonujące na zasadzie miniaturowych przepustek bitewnych. Te mają być regularnie dodawane do gry i skupią się na poszczególnych asasynach (w przypadku AC: Red: Naoe i Yasuke), pozwalając na zdobycie kolejnych elementów ozdobnych.
… and beyond
Henderson wspomniał że „Projekty” mają ukazywać się wraz z premierami kolejnych odsłon serii lub ich dodatków, ale tez posłużą do podtrzymania zainteresowania graczy w okresach między nimi. Duże „Asasyny” mają trafiać na rynek co dwa lata, a w międzyczasie seria będzie wzbogacać się o pomniejsze odsłony. Uwzględnią one wspomniane AC: Red (2024), sieciowego Invictusa (2025), kooperacyjne i darmowe Raid, wieloosobowe Echoes, Hexe (2026; według Hendersona ma to być „najmroczniejsza” gra z serii) oraz wciąż niepotwierdzony remake Black Flag.
Wszystkie te projekty mają ukazać się „do końca dekady”, jeśli wierzyć informacjom Hendersona.