Newsy i ciekawostki na temat Quake (1996)
Zajęło to ćwierć wieku, ale najbardziej żmudny rekord w legendarnym Quake'u został w końcu pobity
Marcin Bukowski, 29 sierpnia 2024, 22:18
Po ponad 25 latach pobity został jeden z rekordów w oryginalnym Quake’u. Pewien gracz jako pierwsza osoba na świecie ukończył poziom „The Installation” w czasie poniżej 7 sekund.
Po 24 latach w grach Valve wciąż można znaleźć ślady kodu z Quake'a
Adrian Werner, 23 kwietnia 2023, 06:46
Half-Life Alyx jest najbardziej zaawansowaną produkcją VR, ale mimo to w grze nadal można odnaleźć elementy kodu z pierwszego Quake'a.
Quake Remaster w drodze? id Software tworzy Project 2021B
Adrian Werner, 29 czerwca 2021, 09:57
Dzięki australijskiej agencji ratingowej wiemy, że id Software pracuje nad Project 2021B. Wiele osób spekuluje, że chodzi tu o remaster pierwszej części serii Quake.
Trwa promocja na gry Bethesdy. Quake i Quake 2 za darmo [Aktualizacja]
Agnieszka Adamus, 14 sierpnia 2020, 13:30
W poprzedni weekend odbywał się konwent QuakeCon at Home. Podczas jego trwania otrzymaliśmy za darmo klasycznego FPS-a Quake. Bethesda podała kolejne terminy, w których możemy odebrać kolejne dwie części cyklu.
Quake i Quake 2 - Bethesda udostępni gry za darmo w przyszłym tygodniu
Adrian Werner, 2 sierpnia 2020, 08:22
W przyszłym tygodniu odbędzie się wirtualny konwent QuakeCon at Home. Podczas niego będziemy mieli okazję do otrzymania za darmo pełnych wersji klasycznych FPS-ów Quake i Quake 2.
20. urodziny Quake’a – gry, która wstrząsnęła światem FPS-ów
Michał Jodłowski, 22 czerwca 2016, 16:31
Quake, legendarna strzelanka studia id Software, obchodzi dzisiaj 20. urodziny. O ojcu współczesnych FPS-ów trudno napisać coś nieoczywistego, nie mówiąc o odkrywczym, niemniej w niniejszym tekście przypominam o co ciekawszych momentach historii Trzęsienia oraz, dość standardowo, zwracam uwagę na kilka ciekawostek.
id Software: Quake 5 może wrócić do mrocznych klimatów z pierwowzoru
Szymon Liebert, 18 czerwca 2011, 12:28
John Carmack, jeden ze współzałożycieli id Software, zapewnił w rozmowie z serwisem Eurogamer, że studio nie zapomniało o marce Quake. Producent przyznał, że obecnie nie trwają prace nad następną grą z serii, ale wiele osób w studiu chciałoby ją stworzyć. Zdaniem Carmacka, Quake 5 mógłby odejść od tematu Stroggów znanych z „czwórki” i wrócić do mrocznych klimatów w stylu Cthulhu.
id Software - początki twórców Quake'a i Dooma w filmowej pigułce
Mateusz Kądziołka, 14 marca 2011, 11:59
Wielbiciele wszelakiej maści retrospekcji nie mogą ostatnio narzekać na brak materiałów. W ubiegłym tygodniu firma Blizzard wypuściła film dokumentujący jej historię. Natomiast dzisiaj zapraszamy Was do obejrzenia materiału podsumowującego działalność id Software – kolejnego zasłużonego producenta gier komputerowych.
John Carmack otrzyma nagrodę za życiowe osiągnięcia na GDC 2010
Szymon Liebert, 23 lutego 2010, 10:29
Znamy laureata tegorocznej edycji nagrody Game Developers Choice Awards za życiowe osiągnięcia w dziedzinie tworzenia gier. Statuetka przypadnie Johnowi Carmackowi, współzałożycielowi studia id Software i współtwórcy takich produkcji jak Wolfenstein 3D, Doom, czy Quake, czyli tytułów kultowych w gatunku strzelanek pierwszoosobowych.
Kłopoty finansowe i zwolnienia w Threewave Software
Adrian Werner, 6 grudnia 2009, 10:00
W nieciekawej sytuacji znalazło się Threewave Software – ekipa, która uczyniła z Capture The Flag standard w sieciowych grach FPS. Firma znalazła się na skraju upadłości i jej przyszłość maluje się w czarnych barwach.
QuakeCon w obiektywie - najciekawsze galerie
Maciej Śliwiński, 16 sierpnia 2009, 12:30
W Grapevine w Teksasie kończy się dziś QuakeCon 2009, największe święto fanów id Software, serii Quake oraz kilkudniowych imprez związanych z graniem w rozmaite shootery. Aby poczuć klimat tego wydarzenia warto przeglądnąć dostępne w sieci galerie.
Twórcy Dooma i Quake'a kupieni przez właściciela Bethesdy
Szymon Liebert, 24 czerwca 2009, 19:27
ZeniMax Media, firma utworzona w 1999 roku przez Chrisa Weavera oraz Robera A. Altmana (założycieli Bethesdy), poinformowała o przejęciu znanego studia id Software, odpowiedzialnego za sporo ponadczasowych hitów. Twórcy Wolfensteina 3D, Dooma i Quake’a dołączyli więc do silnej drużyny, składającej się przede wszystkim z odnoszącego bardzo duże sukcesy wydawcy Bethesda Softworks.
id Software oficjalnie zapowiada grę Quake Live
Piotr Doroń, 20 lutego 2008, 08:38
Najnowsza odsłona cyklu Quake, znana do tej pory jako Quake Zero, ukaże się na rynku z podtytułem Live. W pełni darmowa, dostępna za pośrednictwem internetu produkcja, trafi na rynek przy wsparciu ze strony firmy IGA Worldwide Inc. – największej, niezależnej agencji zajmującej się organizacją reklam wewnątrzgrowych.
Tegoroczny QuakeCon wyłącznie pod znakiem Quake'a
Krystian Smoszna, 1 lipca 2007, 11:26
Trzydzieści dwa zespoły staną do rywalizacji o miano najlepszej drużyny w grze Enemy Territory: Quake Wars. Pierwszy, oficjalny turniej z nowym produktem firmy Splash Damage, Ltd. w roli głównej, odbędzie się podczas tegorocznej edycji imprezy o nazwie QuakeCon.
Quake działa na platformie Nintendo DS
Radosław Grabowski, 21 lutego 2007, 07:17
Konsola Nintendo DS świetnie radzi sobie z pamiętną grą Doom, o czym pisaliśmy w sierpniu ubiegłego roku. Teraz przyszedł czas na konfrontację dwuekranowej platformy z innym kamieniem milowym w historii gatunku FPS, czyli pozycją pt. Quake. Przebój ów przenoszony jest do świata NDS przez autora strony, znajdującej się pod adresem quake.drunkencoders.com.
Quake ma już dziesięć lat!
Krystian Smoszna, 22 czerwca 2006, 08:52
Dokładnie dziesięć lat temu, firma id Software udostępniła wszystkim fanom pierwszoosobowych strzelanin demo nowej gry – Quake. Chociaż użytkownicy mieli już wcześniej okazję sprawdzić wersję testową programu, zawierającą trzy poziomy dla trybu multiplayer, to jednak od opublikowania pierwszego epizodu datuje się urodziny jednej z najsłynniejszych produkcji w historii komputerowej rozrywki na PC.
Film Quake w produkcji!
Krystian Smoszna, 14 października 2005, 11:50
Coraz ciekawsze wieści docierają do nas z obozu id Software. Zaledwie tydzień dzieli nas do premiery filmu Doom, a jeden z właścicieli firmy – Todd Hollenshead – ogłosił kolejną nowinę dotyczącą przeniesienia popularnej marki gier video do kin. Tym razem jednak chodzi o Quake’a.
Jubileuszowy QuakeCon z licznymi atrakcjami
Krystian Smoszna, 7 lipca 2005, 14:23
Już za niespełna miesiąc fani gier sygnowanych logiem firmy id Software spotkają się na imprezie o nazwie QuakeCon. Tegoroczna, dziesiąta edycja obchodzi okrągły jubileusz, dlatego organizatorzy postarali się jak zwykle o mnóstwo atrakcji.
Pierwsze screeny z Quake Mobile
Łukasz Zając, 4 lipca 2005, 12:09
W zeszłym tygodniu pisaliśmy o Quake Mobile, konwersji legendarnej gry Quake z 1996 roku na nowe telefony komórkowe, które będą w stanie wyświetlać trójwymiarową grafikę. Na stronie IGN można zobaczyć już pierwsze screenshoty z gry.
Quake trafi na telefony komórkowe
Krystian Smoszna, 28 czerwca 2005, 08:10
Firma id Software konsekwentnie przenosi swoje największe tytuły na telefony komórkowe. Po grze DoomRPG, o której informowaliśmy przeszło miesiąc temu, również Quake doczeka się takiej konwersji. Wczoraj wystosowano w tej sprawie oficjalne oświadczenie prasowe.
Dziewięć lat Quake'a
Krystian Smoszna, 24 czerwca 2005, 11:07
Nie tylko Anarchy Online obchodzi pod koniec czerwca urodziny. Przed dwoma dniami dziewięć lat „na karku” zaliczyła inna produkcja, mianowicie Quake. Program, który w dużym stopniu zrewolucjonizował rynek FPS-ów, przez blisko dekadę swojego istnienia doczekał się dwóch następców (w drodze jest trzeci oraz inna strzelanina, nawiązująca do świata „Wstrząsu”).
50 milionów dolarów odszkodowania za kłamstwo w książce Masters of Doom
Krystian Smoszna, 3 czerwca 2005, 08:10
Zapewne większość fanów gier sygnowanych logo id Software zdążyło zapoznać się już z publikacją Davida Kushnera o nazwie Masters of Doom, w której autor w najdrobniejszych szczegółach przedstawia losy Johna Carmacka i Johna Romero w branży elektronicznej rozrywki. Wspomniana książka do tej pory uchodziła za dzieło niezwykle kompetentne. Już wkrótce może się to zmienić...
Pierwszy trailer z gry Enemy Territory: Quake Wars
Krystian Smoszna, 20 maja 2005, 09:54
Od kilku dni faszerujemy Was informacjami na temat nowej propozycji firmy id Software o nazwie Enemy Territory: Quake Wars. Do tej pory mogliście poznać podstawowe informacje na temat tej zaprojektowanej do trybu multiplayer strzelaniny oraz podziwiać kilka screenshotów. Dzisiaj przyszedł czas na krótki pokaz możliwości silnika Doom 3 w formie filmu, zarejestrowanego kamerą wprost ze stoiska firmy
Nowe obrazki z Enemy Territory: Quake Wars
Krystian Smoszna, 18 maja 2005, 11:54
Dokładnie wczoraj poinformowaliśmy Was o nowej grze z cyklu Enemy Territory, która będzie nosić podtytuł Quake Wars i pozwoli przeciwstawić się inwazji armii Stroggów na Ziemię. W sieci pojawiły się kolejne screenshoty z tej produkcji, które oczywiście prezentujemy poniżej.
Quake Wars nową grą z cyklu Enemy Territory!
Krystian Smoszna, 17 maja 2005, 07:27
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku gracz, jako elitarny oddział drużyny Rhino Squad, wyląduje na macierzystej planecie Stroggów, aby zadać rasie obcych ostateczny cios. Quake IV nie będzie jednak jedyną grą, która wykorzysta realia tego konfliktu. Zasłużony dla gatunku strzelanin koncern id Software zapowiedział właśnie kolejny rozdział w cyklu Enemy Territory, zatytułowany Quake Wars!
Garść ciekawostek dotyczących Quake IV
Krystian Smoszna, 1 maja 2005, 11:34
Popularny internetowy magazyn IGN opublikował wywiad z Timem Willitsem z id Software, który zdradził kilka pikantnych szczegółów na temat przygotowywanej przez Raven Software czwartej odsłony serii Quake.
Turnieje na QuakeCon 2005
Krzysztof Bartnik, 11 kwietnia 2005, 09:25
Tegoroczny QuakeCon dla branżowych specjalistów będzie zapewne tylko imprezą spod znaku Quake IV (vide news). Organizatorzy tego swoistego zlotu fanów produkcji id Software szykują jednak mnóstwo innych, równie ciekawych atrakcji dla przybyłych graczy. Wśród nich znajdą się cztery oficjalne turnieje, które zapowiedziano w ostatnich dniach.
Quake IV na QuakeCon 2005!
Krzysztof Bartnik, 5 kwietnia 2005, 09:08
Potwierdziły się przypuszczenia z naszej wiadomości datowanej na 23 marca 2005, w której zapowiadaliśmy tegoroczny turniej QuakeCon. Otóż w związku z jubileuszem dziesięciolecia tej imprezy, id Software udostępni graczom przybyłym w dniach 11-14 sierpnia do Dallas w pełni grywalną wersję - uwaga, uwaga - Quake IV!
Dziesiąta edycja QuakeCon oficjalnie zapowiedziana
Krystian Smoszna, 23 marca 2005, 13:20
Jedenastego sierpnia bieżącego roku, nad jeziorem Grapevine w Teksasie rozpocznie się jubileuszowa, dziesiąta edycja turnieju QuakeCon – jednej z najważniejszych imprez w całości poświęconych komputerowej rozrywce, jakie mają miejsce w Stanach Zjednoczonych.
Activision i nowy rok fiskalny: 2xCall of Duty, opóźniony dodatek do Doom 3 i Quake IV
Krystian Smoszna, 8 lutego 2005, 08:46
Wczorajsza konferencja prasowa, w której uczestniczyli przedstawiciele koncernu Activision, zaowocowała ciekawymi informacjami na temat planowanych przez firmę wydawnictw. Jeżeli zapowiedziane tytuły nie wpadną w wir opóźnień, najbliższe kilkanaście miesięcy zapowiada się doprawdy niezwykle interesująco.
Nowe wieści na temat fabuły Quake IV i niepublikowany dotąd screenshot!
Krystian Smoszna, 28 grudnia 2004, 09:17
Koniec roku jest nie tylko dobrą okazją do różnego rodzaju podsumowań, ale również do spojrzenia w najbliższą przyszłość. Właśnie przy okazji rzutu okiem na propozycje developerów na 2005 rok, serwis Games Domain opublikował dwa screenshoty z Quake IV (w tym jeden nowy) oraz powiększył bazę informacji o grze, dodając kilka słów na temat fabuły.
Pierwsze informacje i screenshoty z Quake IV!
Krystian Smoszna, 14 września 2004, 07:08
Okazuje się, że nie tylko słynny, amerykański magazyn PC Gamer chciał położyć łapy na najnowszym dziecku Raven Software, zatytułowanym Quake 4. Również redakcja brytyjskiego PC Zone postanowiła przyjrzeć się bliżej tematowi i w najnowszym numerze swojego periodyku umieściła stosowne informacje o grze wraz z pierwszymi na świecie screenshotami.
Dziesięć stron na temat Quake IV w listopadowym PC Gamerze!
Krystian Smoszna, 9 września 2004, 06:56
Dwa miesiące temu, w sieci pojawiła się wiadomość, że redakcja PC Gamer jako pierwsza na świecie zrecenzowała długo zapowiadany hit – Doom 3. Niedługo potem ten sam magazyn zapowiedział opublikowanie ekskluzywnych artykułów na temat Neverwinter Nights 2 i Baldur’s Gate 3. Najwidoczniej, tego typu atrakcje weszły już na stałe w krew dziennikarzy PC Gamera, gdyż jak poinformowali oni wczorajszej nocy, w listopadowym numerze pisma pojawi się ekskluzywna zapowiedź Quake IV.
Ósmy roczek Quake'a
Borys Zajączkowski, 23 czerwca 2004, 09:49
„Było to sobotnie popołudnie, osiem lat temu, gdy siedziałem sam w staruchnej siedzibie id Software i składałem w całość shareware’ową wersję Quake’a dla serwisu The Planet”, wspomina John Romero. Tej flagowej grze id Software stuknęło bowiem wczoraj 8 latek.
Activision ujawnia przyszłe plany wydawnicze. Quake IV w 2005/06 roku?
Krystian Smoszna, 23 lutego 2004, 08:44
W sobotni poranek, w siedzibie Activision przedstawiono prezentację, dotyczącą przyszłych planów firmy. Sięgała ona głównie roku fiskalnego 2006 i ujawniła kilka tytułów, które mają się wówczas ukazać.
Mobilna edycja Quake z ojczyzny Geniusza Karpat
Radosław Grabowski, 9 stycznia 2004, 09:32
Pod koniec października ubiegłego roku powiadomiliśmy Was o specjalnym trójwymiarowym „silniku” graficznym DRG3D, cechującym się ścisłą zgodnością z dwoma pierwszymi częściami serii Quake i przeznaczonym dla szeregu kieszonkowych systemów elektroniczno-rozrywkowych (np. N-Gage). Dziś przedstawiamy materiał nt. nowego projektu rumuńskiej firmy exoSyphen Studios, noszącego nazwę spvQuake (bezpośrednia konwersja legendarnego „Kwaka”, dedykowana rozmaitym platformom mobilnym).
Inwazja dem od Id Software
Maciej Myrcha, 14 grudnia 2003, 12:06
Wydaje mi się, że nie ma gracza, który nie kojarzy nazwy ID Software. To przecież programiści z tego studia stworzyli pierwszą, trójwymiarową grę akcji Wolfenstein 3D (no, może a'la trójwymiarową, ale na tamte czasy to było coś :). W tym tygodniu panowie z ID Software obchodzili 10te urodziny innego swojego produktu - Dooma. I z tej właśnie okazji redaktorzy serwisu GamersHell przygotowali dla graczy niemałą gratkę - zbiór dem gier stworzonych lub wyprodukowanych przez ID Software.
Wolfenstein 3D, Quake i siedem innych gier marki id Software do pobrania z Sieci
Radosław Grabowski, 10 grudnia 2003, 07:07
Katalog dzieł słynnej korporacji developerskiej o nazwie id Software obejmuje obecnie kilkadziesiąt gier, z których zdecydowana większość zyskała status absolutnie klasycznych pozycji w branży elektroniczno-rozrywkowej. Rzeczona firma podjęła właśnie decyzję o umieszczeniu w Internecie swoich dziewięciu „staroszkolnych” przebojów – począwszy od szóstej odsłony cyklu Commander Keen, a skończywszy na pierwszej części serii Quake.
Jak schować do kieszeni możliwości gry Quake i jej klonów?
Radosław Grabowski, 30 października 2003, 08:44
Mija już siódmy rok od momentu rozpoczęcia rynkowej dystrybucji kultowej gry pt. Quake – kolejnego, postawionego przez firmę id Software po Wolfenstein 3D i Doom, kamienia milowego w historii gatunku FPS. Słynny John Carmack wraz z zespołem pokazał wtedy szerokiej publiczności rewolucyjny „silnik”, generujący całkowicie trójwymiarową grafikę w czasie rzeczywistym. Natomiast teraz developerzy z kalifornijskiego studia Bobbee Tec zdecydowali się na przeniesienie rzeczonego zbioru algorytmów renderujących z macierzystej platformy PC do świata kieszonkowych urządzeń elektroniczno-rozrywkowych.
Jak się miewa Quake IV?
Arkadiusz Bartnik, 16 sierpnia 2003, 12:54
Na tegorocznym QuakeConie świecą dwie gwiazdy - Doom III (wersja multiplayer) oraz Call of Duty. Nazwa konwentu jednak zobowiązuje, dlatego wśród wielu pytań zadawanych przedstawicielom firmy id Software nie mogło zabraknąć również motywu czwartej odsłony cyklu Quake...
id Software ostrzega - nie publikujcie wykradzionych artów z Quake'a IV
Przemysław Bartula, 22 lipca 2003, 08:42
W zeszły weekend w niewyjaśnionych okolicznościach do Internetu przedostały się pierwsze modele i arty czwartej części serii Quake, na co dość szybko zareagowali fani serii, również i Ci, którzy korzystają z naszego forum. Niestety zespół id Software, gdy zdał sobie sprawę, iż pilnie ukrywane przed światem grafiki wydostały się na tenże świat, zażądał bezzwłocznego usunięcia owych materiałów z serwisów informacyjnych. Ponadto wczoraj id Software wraz z firmą wydawniczą Activision wystosowały oficjalne ostrzeżenie, iż nie będą współpracowały z serwisami internetowymi i czasopismami papierowymi jeżeli te opublikują materiały na swych łamach. Jak widać, „ktoś” się naprawdę zdenerwował.
Czy Doom III i Quake IV zabłysną podczas QuakeCon 2003?
Radosław Grabowski, 10 czerwca 2003, 12:55
Od 14 do 17 sierpnia potrwa tegoroczna edycja imprezy QuakeCon, skierowanej przede wszystkim do entuzjastów gier z gatunku FPS. Tymczasem światło dzienne ujrzała nieoficjalna wiadomość, związana z planowanymi prezentacjami nowych programów podczas konwentu.
Już na poważnie rusza produkcja Quake IV...?
Przemysław Bartula, 5 czerwca 2003, 08:49
Ileż to już czasu minęło odkąd ostatni raz słyszeliśmy wieści z firmy ID Software, dotyczące produkcji czwartej części Quake’a? Rok, a może nawet więcej.... (grę zapowiedziano w 2001 roku) Ostatni okres definitywnie zdominowały informacje o grze DOOM III i wydawało się Quake IV zszedł na bardzo daleki plan. Jednakże w związku z tym, iż prace nad trzecią częścią DOOMa powoli dobiegają do końca, coś się zaczyna dziać w sprawie Quake’a. Mianowicie zespół Raven Software zamieścił ogłoszenie, że poszukuje grafika 3D (specjalisty od tworzenia modeli) do prac, właśnie nad grą Quake IV.
Dwie odsłony serii Quake w nowych szatach
Radosław Grabowski, 17 lutego 2003, 08:08
Projekt Tenebrae jest modyfikacją kodu źródłowego wydanej w 1996 roku gry z gatunku FPS pt. Quake, dzięki której w owej aplikacji zostaje uaktywnione realistyczne cieniowanie, zaawansowane oświetlenie oraz szereg innych efektów, oferowanych przez nowoczesne karty graficzne. Obecnie trwają prace nad implementacją podobnych rozwiązań w środowisku programowym Quake III: Arena.
Tenebrae, czyżby druga młodość Quake’a „jedynki”?
Janusz Burda, 9 września 2002, 01:15
Być może tak, być może nie, w każdym bądź razie graficzne „atrakcje”, które wprowadza nowy, noszący nazwę Tenebrae tzw. MOD do tej gry może spowodować, iż spędzimy przy niej dodatkowe kilka(naście) godzin.