Garść ciekawostek dotyczących Quake IV
Popularny internetowy magazyn IGN opublikował wywiad z Timem Willitsem z id Software, który zdradził kilka pikantnych szczegółów na temat przygotowywanej przez Raven Software czwartej odsłony serii Quake.
Popularny internetowy magazyn IGN opublikował wywiad z Timem Willitsem z id Software, który zdradził kilka pikantnych szczegółów na temat przygotowywanej przez Raven Software czwartej odsłony serii Quake. Oto one:
- Głównym bohaterem gry jest Matthew Kane, członek elitarnego oddziału Rhino Squad, który wyrusza z misją eksterminacji nowego Makrona. Akcja programu rozpoczyna się tuż po zakończeniu Quake II. Tym razem, precyzyjne uderzenie komandosów ma na zawsze wyeliminować zagrożenie ze strony Stroggów.
- Najbliższym kompanem naszego bohatera będzie niejaki Rhodes, któremu głosu użyczył Dave Earnest. W rolę generała Harpera wcielił się natomiast Charles Napier, którego wcześniej mogliśmy usłyszeć w takich produkcjach jak Spycraft: The Great Game oraz Return to Castle Wolfenstein.
- Główny nacisk położono na akcję z udziałem drużyny komandosów. Większość zmagań na planecie Stroggów odbędzie się w towarzystwie innych członków Rhino Squad, którzy pomogą w walce z hordą przeciwników.
- Wśród wrogów zobaczymy starych, dobrych znajomych, np. Gunnerów, Gruntów i Berzerkerów. Ci ostatni wyposażeni będą w atak elektryczny. Zwiększono inteligencję przeciwników, np. Gunnerzy skorzystają z naturalnych osłon przed kulami, wezwą w sytuacjach krytycznych posiłki, a także skoordynują atak z innymi przeciwnikami.
- Wszystko wskazuje na to, że Quake IV zaoferuje bronie identyczne w stosunku do tych z drugiej części gry. Willits potwierdził obecność Railguna, który jednak będzie lekko zmodyfikowany. Jak? Nie wiadomo. Jest natomiast pewne, że do standardowego blastera zostanie przytwierdzone źródło światła.
- W Quake IV zobaczymy zarówno otwarte jak i zamknięte przestrzenie. Te pierwsze posłużą zapewne do walk z użyciem pojazdów, których duża liczba również pojawi się w grze.
- Wymagania sprzętowe nie będą znacznie różnić się od tych, znanych z Doom 3.