autor: Borys Zajączkowski
Ósmy roczek Quake'a
„Było to sobotnie popołudnie, osiem lat temu, gdy siedziałem sam w staruchnej siedzibie id Software i składałem w całość shareware’ową wersję Quake’a dla serwisu The Planet”, wspomina John Romero. Tej flagowej grze id Software stuknęło bowiem wczoraj 8 latek.
„Było to sobotnie popołudnie, osiem lat temu, gdy siedziałem sam w staruchnej siedzibie id Software i składałem w całość shareware’ową wersję Quake’a dla serwisu The Planet”, wspomina John Romero. Tej flagowej grze id Software stuknęło bowiem wczoraj 8 latek.
„Moje dzieci-gry się starzeją coraz bardziej, a ja jestem wciąż w tym samym wieku – przynajmniej mentalnie”, cieszy się projektant i programista gier, które niezaprzeczalnie wytyczyły nie tylko kierunki rozwoju elektronicznej rozrywki, lecz również pchnęły do przodu technologię grafiki 3D.
Dziś czekamy już na trzecią część Dooma oraz czwartą część Quake’a, mamy za sobą Return to Castle Wolfenstein oraz setki gier, które na dziełach id Software chętnie się wzorowały lub stanowczo starały od nich odróżniać. Życząc ośmiolatkowi wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, życzmy wszystkim graczom dalszych lat dobrej zabawy!