autor: Krzysztof Bartnik
Quake IV na QuakeCon 2005!
Potwierdziły się przypuszczenia z naszej wiadomości datowanej na 23 marca 2005, w której zapowiadaliśmy tegoroczny turniej QuakeCon. Otóż w związku z jubileuszem dziesięciolecia tej imprezy, id Software udostępni graczom przybyłym w dniach 11-14 sierpnia do Dallas w pełni grywalną wersję - uwaga, uwaga - Quake IV!
Potwierdziły się przypuszczenia z naszej wiadomości datowanej na 23 marca 2005, w której zapowiadaliśmy tegoroczny turniej QuakeCon. Otóż w związku z jubileuszem dziesięciolecia tej imprezy, id Software udostępni graczom przybyłym w dniach 11-14 sierpnia do Dallas w pełni grywalną wersję - uwaga, uwaga - Quake IV!
Do przetestowania przez graczy oddany zostanie wyłącznie tryb multiplayer opisywanego tytułu, co przypomina sytuację, jaka miała miejsce kilka lat temu z Doom 3. Uczciwie jednak trzeba przyznać, że to już jest niemałe COŚ! Oprócz zaprezentowania tak głośnego hitu, organizatorzy QuakeCon 2005 szykują jeszcze wiele innych atrakcji, o których dowiemy się zapewne w najbliższym czasie lub które będą ujawnione już na faktycznej imprezie.
Co jak na razie wiadomo o Quake IV? Na pewno będzie to gra akcji/FPS;-), oparta na silniku graficznym trzeciej części Dooma. Za jej tworzenie odpowiada studio Raven Software, całość zaś będzie bezpośrednim sequelem Quake II (wydarzenia rozpoczną się w kilka godzin po zakończeniu fabuły „dwójki”). W kampanii singleplayer czekają nas zmagania osadzone głównie w macierzystym świecie Stroggów, kolejne misje będą rozgrywały się zarówno w pomieszczeniach, jak i na otwartej przestrzeni. Nie zabraknie kontroli pojazdów (od czasu do czasu) oraz ostrej strzelaniny (wśród broni wymienia się blaster, machinegun, nailgun i shotgun). To tyle. Czekamy teraz na QuakeCon 2005, aby poszerzyć posiadane informacje.
Więcej informacji na temat samego turnieju można uzyskać z jego oficjalnej witryny internetowej.