autor: Radosław Grabowski
Dwie odsłony serii Quake w nowych szatach
Projekt Tenebrae jest modyfikacją kodu źródłowego wydanej w 1996 roku gry z gatunku FPS pt. Quake, dzięki której w owej aplikacji zostaje uaktywnione realistyczne cieniowanie, zaawansowane oświetlenie oraz szereg innych efektów, oferowanych przez nowoczesne karty graficzne. Obecnie trwają prace nad implementacją podobnych rozwiązań w środowisku programowym Quake III: Arena.
Projekt Tenebrae jest modyfikacją kodu źródłowego wydanej w 1996 roku gry z gatunku FPS pt. Quake, dzięki której w owej aplikacji zostaje uaktywnione realistyczne cieniowanie, zaawansowane oświetlenie oraz szereg innych efektów, oferowanych przez nowoczesne karty graficzne. Obecnie trwają prace nad implementacją podobnych rozwiązań w środowisku programowym Quake III: Arena.
Developerzy używają przy produkcji swojego dzieła algorytmów wizualnych, zbliżonych do procedur, które będą zastosowane w trzeciej części cyklu Doom. Ponadto twórcy zamierzają usprawnić model fizyczny, dodać system animacji szkieletowych, a także udostępnić obsługę dźwięku przestrzennego poprzez interfejs OpenAL.
Więcej informacji: http://tenebrae.sourceforge.net/