autor: Radosław Grabowski
Mobilna edycja Quake z ojczyzny Geniusza Karpat
Pod koniec października ubiegłego roku powiadomiliśmy Was o specjalnym trójwymiarowym „silniku” graficznym DRG3D, cechującym się ścisłą zgodnością z dwoma pierwszymi częściami serii Quake i przeznaczonym dla szeregu kieszonkowych systemów elektroniczno-rozrywkowych (np. N-Gage). Dziś przedstawiamy materiał nt. nowego projektu rumuńskiej firmy exoSyphen Studios, noszącego nazwę spvQuake (bezpośrednia konwersja legendarnego „Kwaka”, dedykowana rozmaitym platformom mobilnym).
Pod koniec października ubiegłego roku powiadomiliśmy Was o specjalnym trójwymiarowym „silniku” graficznym DRG3D, cechującym się ścisłą zgodnością z dwoma pierwszymi częściami serii Quake i przeznaczonym dla szeregu kieszonkowych systemów elektroniczno-rozrywkowych (np. N-Gage). Dziś przedstawiamy materiał nt. nowego projektu rumuńskiej firmy exoSyphen Studios, noszącego nazwę spvQuake (bezpośrednia konwersja legendarnego „Kwaka”, dedykowana rozmaitym platformom mobilnym).
Obecnie wspomniany port kompatybilny jest wyłącznie z urządzeniami, wyposażonymi w program operacyjny Windows Mobile marki Microsoft (telefon komórkowy Motorola MPx200 itp.). Jednakże istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo przystosowania całości do popularnego standardu Symbian OS, reprezentowanego m.in. przez wymienioną wyżej przenośną konsolę ze stajni korporacji Nokia i aparat Sony Ericsson P900. Warto podkreślić, iż omawiane przedsięwzięcie ma charakter non-profit.
Więcej informacji o Quake: