51. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 51. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Generation of Chaos
Strategiczne 28 lutego 2006
Strategia na konsolę przenośną? Czemu nie! Z taką koncepcją wyszła firma Nippon Ichi Software z Japonii, podejmując się stworzenia gry Generation of Chaos. Produkt twórców z Kraju Kwitnącej Wiśni oprócz swojego taktycznego charakteru, posiada jednak także wiele elementów gatunku cRPG, które zdecydowanie uatrakcyjniają rozgrywkę.

Combat Mission: Campaigns
Strategiczne prace wstrzymane
Kolejna, rozbudowana strategia wojenna zaliczana do popularnego cyklu Combat Mission. Za opracowanie całości odpowiadają pracownicy zespołu Hunting Tank Software oraz firmy Battlefront. Gra pozwala wszystkim zapalonym strategom na dowodzenie siłami militarnymi w burzliwych czasach II Wojny Światowej, na froncie wschodnim (lata 1941-45).

Distant Guns
Strategiczne 27 lipca 2006
Symulacja morskich działań wojennych jakie miały miejsce w czasie wojny rosyjsko-japońskiej w latach 1904-1905. Swe powstanie zawdzięcza zespołowi Storm Eagle Studios prowadzonemu przez dwóch utytułowanych twórców gier strategicznych, tj. Norma Kogera i Jima Rose’a.

Savage 2: A Tortured Soul
Strategiczne 16 stycznia 2008
Sequel Savage: The Battle for Newerth, czyli oryginalnej mieszaniny strategii, gry akcji i elementów cRPG, dedykowanej zespołowym potyczkom wieloosobowym, która zadebiutowała w roku 2003.

Jagged Farm: Birth of a Hero
Strategiczne 10 października 2007
Strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez firmę Game Factory Interactive, odpowiedzialną m.in. za Officers (Kombat) czy Jagged Alliance 3D. Od razu należy jednak zaznaczyć, iż gra ta została potraktowana przez swoich twórców bardzo humorystycznie, a w rolach naszych głównych oponentów występują na przykład świnie.

Shadows of War
Strategiczne 10 października 2006
Jest rok 1936. Europa wciąż liże rany zadane w trakcie największej wojny w dziejach ludzkości. Tymczasem w centrum Starego Kontynentu pojawia się nowy wróg, który może zburzyć z trudem utrzymywany porządek na świecie. Jeśli nikt nie powstrzyma zagrożenia, konsekwencje nowego, globalnego konfliktu odmienią na zawsze losy wielu narodów.

Battle Battalions
Strategiczne 24 maja 2018
Nietypowa gra sieciowa w modelu free-to-play, będąca hybrydą strategii czasu rzeczywistego i produkcji typu MOBA. Za powstanie gry (znanej pierwotnie pod nazwą Victory i Victory Command) odpowiada doświadczone studio Petroglyph, będące niegdyś częścią legendarnego Westwood Studios (cykl Command & Conquer). Akcja Battle Battalions toczy się w czasach współczesnych, lecz nie wiąże się z żadnym z autentycznych konfliktów zbrojnych.

The Ember Conflict
Strategiczne 4 czerwca 2015
Mobilna strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutancką produkcją studia Substantial Games. The Ember Conflict osadzone jest w krainie fantasy, jednak w odróżnieniu od wielu podobnych produkcji gra nie oferuje kampanii fabularnej, w całości skupiając się na rozgrywce multiplayer w wariantach 1 na 1 i 2 na 2. Bitwy są krótkie, gdyż trwają maksymalnie po kilka minut. System sterowania w The Ember Conflict oparto na gestach, a dowodzenie oddziałami odbywa się poprzez rysowanie linii na ekranie.

The Horus Heresy: Drop Assault
Strategiczne 14 stycznia 2015
Taktyczna gra strategiczna na licencji Warhammera 40,000, inspirowana produkcjami pokroju Clash of Clans. Tytuł został wydany w modelu free-to-play. Jego akcja toczy się w czasach tytułowej Herezji Horusa – długotrwałego konfliktu militarnego, w wyniku którego śmierć poniosła ogromna liczba ludzi. Rozgrywka toczy się na dwóch płaszczyznach. Pierwsza sprowadza się do gromadzenia surowców i rozbudowy bazy, co polega na stawianiu budynków, prowadzeniu badań oraz konstruowaniu struktur obronnych.

AirMech Arena
Strategiczne 30 lipca 2014
Konsolowa wersja ukierunkowanej na rozgrywki wieloosobowe strategii typu MOBA, w której stają naprzeciw siebie dwie drużyny złożone z max. 3 graczy. Produkcja łączy w sobie elementy klasycznych RTS-ów i oldskulowych strzelanin. Kontrolując bezpośrednio tytułowego, uniwersalnego AirMecha, wydajemy naszym jednostkom rozkazy polegające na rozbudowie infrastruktury oraz eliminacji baz wroga i służymy wsparciem w czasie walki.

Space Colony: Steam Edition
Strategiczne 30 kwietnia 2015
Druga po Space Colony HD próba odświeżenia klasycznej kosmicznej strategii studia Firefly z 2003 roku, zrealizowana przy aktywnym wsparciu platformy cyfrowej dystrybucji Steam. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w której jako wysłannik korporacji Blackwater Industries spróbujemy stworzyć sprawnie funkcjonującą sieć kosmicznych kolonii. Rozgrywka łączy elementy strategii z grami symulacyjnymi pokroju The Sims.

Hex Heroes
Strategiczne jeszcze nie ogłoszona
Hex Heroes to kooperacyjna gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym. Jeden z graczy wciela się w głównodowodzącego i wydaje rozkazy czterem pozostałym osobom. Dzięki sprawnej współpracy, drużyna rozwija królestwo i stopniowo je fortyfikuje. Celem zabawy jest obrona przed nacierającymi hordami przeciwników lub zniszczenie ich siedzib.

Anomaly: Korea
Strategiczne 20 grudnia 2012
Kontynuacja zapoczątkowanego przez warszawskie 11bit Studios cyklu futurystycznych strategii tower offense. Akcja Anomaly: Korea rozgrywa się bezpośrednio po wydarzeniach ukazanych w pierwszej odsłonie serii, w której po finałowej bitwie w Tokio udało nam się zmusić przeciwników do odwrotu. Radość ze zwycięstwa nie trwała jednak długo, a wróg ponownie przypuścił atak na Ziemię, koncentrując siły tym razem na tytułowym Półwyspie Koreańskim.

Tropico 5: Waterborne
Strategiczne 17 grudnia 2014
Pierwsze duże rozszerzenie do strategii ekonomicznej Tropico 5. Wprowadza ono możliwość zagospodarowania akwenów, które – choć obecne w grach z cyklu od zawsze – nie były dotąd specjalnie eksploatowane. Gracz realizuje założenia dodatku na przestrzeni 6-etapowej kampanii fabularnej, w trakcie której jako el Presidente walczy nie tylko o władzę na lądzie, ale i na morzu. Do jego dyspozycji oddano dziewięć nowych zabudowań i jednostek (m.in.

WAR, Inc.
Strategiczne 15 sierpnia 1997
Strategia czasu rzeczywistego z silnie zarysowanym wątkiem ekonomicznym. W grze wcielamy się we właściciela firmy zatrudniającej najemników, a do naszych obowiązków, oprócz sprawnego poprowadzenia misji, należy także właściwe jej przygotowanie i zapewnienie podległym nam jednostkom odpowiedniego wyposażenia.

Deep Space Settlement
Strategiczne prace wstrzymane
Rozbudowana kosmiczna strategia kanadyjskiego studia Escape Velocity, łącząca cechy klasycznego gatunku 4X z elementami popularnych RTS-ów. Akcja Deep Space Settlement osadzona została w przyszłości, w której ludzkość gorączkowo poszukuje nowych, nadających się do zagospodarowania planet. Zadaniem graczy jest założenie kolonii w świeżo odkrytym zakątku wszechświata i rozwinięcie jej do rangi prawdziwego galaktycznego imperium.

Crusader Kings II: Charlemagne
Strategiczne 14 października 2014
Dodatek do wydanej w 2012 roku gry Crusader Kings II od studia Paradox, stanowiącej drugą odsłonę serii strategicznej, opartej na mechanice cyklu Europa Universalis. Rozszerzenie Crusader Kings II: Charlemagne skupia się na osobie Karola Wielkiego, średniowiecznego króla Franków i założyciela Świętego Imperium Rzymskiego. Akcja gry przenosi nas do roku 769, do początków panowania tego władcy.

Crookz
Strategiczne 25 sierpnia 2015
Opracowana przez niemieckie studio Skilltree oryginalna strategia czasu rzeczywistego, osadzona w realiach lat 70. ubiegłego wieku. W grze stajemy na czele gangu złodziei i oszustów, którzy podczas napadu zostają zdradzeni przez jednego z członków i ledwo uchodzą z życiem. Po pięciu latach od tego wydarzenia ekipa zbiera się ponownie, aby zemścić się na dawnym kompanie, a przy okazji podreperować nieco stan swoich finansów.

Reprisal Universe
Strategiczne 15 września 2014
Stworzona jako hołd dla kultowej gry Populous z 1989 r. strategia RTS należąca do gatunku symulatorów boga. W grze wcielamy się w potężnego niegdyś wodza Thallosa, który padł ofiarą spisku swojego zazdrosnego rodzeństwa i po latach wygnania pragnie na nowo zjednoczyć swe rozproszone plemię oraz przywrócić mu utraconą potęgę. Podczas zabawy wykorzystywać będziemy płynącą z magicznych totemów moc panowania nad niszczycielskimi siłami przyrody.

Deadhold
Strategiczne prace wstrzymane
Zaliczana do gatunku Squad Based Action RTS drużynowa strategia akcji, mająca ambicję być nowoczesną wersją legendarnego Mytha z 1998 roku. Zgodnie z koncepcją pierwowzoru, Deadhold koncentruje się na toczeniu widowiskowych bitew w mrocznym świecie fantasy, bez konieczności rozbudowy bazy czy dbania o zapasy surowców. Podczas zabawy gracze mogą stać się przywódcami jednej z dostępnych frakcji, takich jak Imperium Nordyckie, gobliny czy lodowi giganci.

Command: Northern Inferno
Strategiczne 22 października 2015
Samodzielne rozszerzenie do gry strategicznej Command: Modern Air/Naval Operations, opracowanej w 2013 roku przez studio Warfare Sims. W porównaniu do pierwowzoru, prezentującego globalne spojrzenie na współczesne konflikty zbrojne i ukazującego dość szerokie spektrum historycznych i fikcyjnych scenariuszy bitewnych, Northern Inferno zawęża nieco czasokres i sam teatr działań. Osią fabuły są tu fikcyjne wydarzenia z roku 1975, czyli z okresu tzw.

Pixel Starships
Strategiczne 6 stycznia 2016
Gra strategiczna studia SavySoda, w której dowodzimy załogą statku kosmicznego. Akcja Pixel Starships osadzona została w odległej przyszłości, kiedy ludzkość opanowała technologię pozwalającą na swobodne międzygwiezdne podróże. Obejmując posadę kapitana jednego ze statków, udajemy się na wyprawę w niezbadane rejony kosmosu, a naszym zadaniem jest odkrywanie nowych planet i ras, a przede wszystkim utrzymanie załogi statku przy życiu.

Rescue: Heroes in Action
Strategiczne 15 grudnia 2014
RESCUE: Heroes in Action to strategia czasu rzeczywistego. Gra pozwala na pokierowanie zastępem strażaków, za pomocą których musimy przeprowadzić serię trudnych misji ratowniczych. Produkcja w realistyczny sposób podchodzi do swojej tematyki i wymaga przestrzegania protokołów oraz korzystania ze specjalistycznego sprzętu.

Star Ruler 2
Strategiczne 27 marca 2015
Kontynuacja kosmicznej strategii typu 4X, opracowana przez twórców oryginału. Akcja Star Ruler 2 toczy się w odległej przyszłości, w czasach, gdy ludzkość opanowała technologię umożliwiającą dalekie podróże gwiezdne i weszła w kontakt z innymi rozumnymi rasami. Gra nie posiada żadnego scenariusza – otaczająca nas rzeczywistość kształtowana jest przez nasze decyzje oraz akcje podejmowane przez sztuczną inteligencję.