61. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 61. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Combat Mission: Shock Force - British Forces
Strategiczne 29 lipca 2009
Drugi dodatek do strategii Combat Mission: Shock Force. Podejmuje temat współczesnych konfliktów militarnych, sposobów walki oraz wyposażenia jakim dysponuje nowoczesna armia.

Crystal Defenders
Strategiczne 27 stycznia 2009
Ciekawa produkcja strategiczna z podgatunku tower defense rozgrywająca się w jednym ze światów Final Fantasy. Otrzymujemy szereg jednostek i musimy powstrzymać nadciągające fale przeciwników próbujących wykraść kryształy.

Swords & Soldiers
Strategiczne 15 maja 2009
Swords & Soldiers to opatrzona sporą dawką humoru i utrzymana w kreskówkowej stylistyce strategia czas rzeczywistego stworzona przez studio Ronimo Games. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech frakcji - wikingów, azteków lub kosmicznych marines, starając się zdobyć zamek przeciwnika i jednocześnie obronić własny. Rozgrywka polega głównie na sprawnym produkowaniu jednostek, zdobywaniu surowców oraz rzucaniu czarów.

Theatre of War 2: Centauro
Strategiczne 28 sierpnia 2009
Rozszerzenie do RTS-a Theatre of War 2, skupiające się na operacjach wojennych z udziałem włoskiej 131. Dywizji Pancernej Centauro.

AI War: The Zenith Remnant
Strategiczne 12 stycznia 2010
Obszerny dodatek do złożonej strategii czasu rzeczywistego AI War. W rozszerzeniu rozbudowano opcje technologiczne, wprowadzono mnóstwo nowych jednostek i dodano kilka frakcji. W samej grze prowadzimy międzygalaktyczne wojny z zaawansowaną sztuczną inteligencją – w pojedynkę lub w kilkuosobowym trybie kooperacji.

AI War: Fleet Command
Strategiczne 22 października 2009
Ambitna strategia czasu rzeczywistego, w której prowadzimy bitwy na skalę międzygalaktyczno przeciwko zaawansowanej sztucznej inteligencji. Podczas zabawy dowodzimy ogromnymi armiami złożonymi z setek tysięcy jednostek, ale nie musimy wydawać wszystkich poleceń – gra wykonuje część pracy za nas. W AI War pojawia się też tryb kooperacji, w którym grupa graczy walczy po tej samej stronie.

A Kingdom for Keflings
Strategiczne 19 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego, w której sterujemy gigantem. Przyczyniamy się do rozwoju tytułowego królestwa, zamieszkiwanego przez sympatyczne stworki.

Sins of a Solar Empire: Diplomacy
Strategiczne 9 lutego 2010
Drugi dodatek DLC do wydanej na początku 2008 roku kosmicznej strategii RTS studia Ironclad Games. Zgodnie z nazwą, Sins of a Solar Empire: Diplomacy koncentruje się przede wszystkich na wprowadzeniu do gry macierzystej nowych opcji dyplomatycznych. Wraz z rozszerzeniem otrzymujemy m.in. dostęp do nowego ekranu z danymi na temat wzajemnych relacji pomiędzy poszczególnymi frakcjami, co pozwala nam znacznie łatwiej ocenić, z którymi z nich warto nawiązywać stosunki dyplomatyczne.

Ancient Tribe
Strategiczne 28 czerwca 2010
Strategia czasu rzeczywistego, która przypomina serię Populous. Wcielamy się w niej w antycznego boga dbającego o losy poddanych ze pewnego plemienia. W grze budujemy wioski, zbieramy surowce, dowodzimy armią i rozwijamy cywilizację. Celem rozgrywki jest zbudowanie statku kosmicznego, aby przenieść się na nowy obszar. Gracz może wchodzić w wiele interakcji z ludźmi i stosować przeróżne moce.

AI War: Children Of Neinzul
Strategiczne 27 października 2010
Drugi dodatek do strategii kosmicznej studia Arcen Games, który wprowadza nową frakcję. Neinzul to rasa insektopodobnych istot, rozwijających się w błyskawicznym tempie. W rozszerzeniu podejmujemy walkę z agresywnymi odłamami cywilizacji lub podejmujemy próby zawarcia pokoju z bardziej otwartymi grupami. Oprócz tego, rozszerzenie wprowadza mobilne doki kosmiczne i mnóstwo innych pomniejszych usprawnień.

AI War: Light of the Spire
Strategiczne 27 stycznia 2011
Trzecie rozszerzenie ambitnej strategii kosmicznej AI War, stworzonej przez studio Arcen Games. Dodatek wprowadza do gry nową frakcję – Spire – prastarą rasę obcych, którzy są na skraju wyginięcia. W sumie otrzymujemy około 180 nowych statków oraz niedostępny wcześniej tryb Defender, czyli swobodną kampanię dla osób szukających krótszych rozgrywek.

Dreamlords Resurrection
Strategiczne prace wstrzymane
Trzecia odsłona serii gier MMORTS opracowywanej przez szwedzkie studio Lockpick Entertainment. Przynosi ze sobą szereg usprawnień w stosunku do poprzedniczek udoskonalając jeszcze bardziej swoją koncepcję przeniesienia do świata MMO elementów znanych ze strategii czasu rzeczywistego.

Command Ops: Battles from the Bulge
Strategiczne 26 maja 2010
Gra taktyczna rozgrywająca się w okresie II wojny światowej. Akcja skupia się na ostatniej dużej ofensywie wojsk niemieckich na froncie zachodnim. Twórcy produkcji stawiają na realistyczne zaprezentowanie zmagań wojennych. Oprócz kampanii solowej, przygotowano rozbudowany tryb multiplayer oraz edytor scenariuszy.

GodStoria: The Bible Online
RPG 28 września 2010
Przeglądarkowa gra strategiczna wzbogacona elementami MMORPG, której fabuła oparta została na opowieściach biblijnych. Wcielamy się w Abrahama oraz jego potomków i musimy zadbać o przyszłość podległych nam plemion. W tym celu budujemy wioski, gromadzimy surowce, zarządzamy budżetem oraz zajmujemy się uprawieniem zarówno dyplomacji, jak i sztuki wojennej.

Kultan: The World Beyond
RPG 13 września 2011
Przeglądarkowe MMO korzystające z darmowego modelu rozgrywki z dobrowolnymi mikropłatnościami (free-to-play). Wcielamy się w kapitana okrętu pływającego po wodach świata fantasy, targanego konfliktem pomiędzy trzema frakcjami. Rekrutujemy i dbamy o załogę, toczymy bitwy morskie, ulepszamy okręt oraz wykonujemy szereg zlecanych misji.

Cartel
Strategiczne prace wstrzymane
Cartel to stworzona przez firmę Paradox gra strategiczna łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego i turówki. Kierując poczynaniami jednego z tytułowych karteli, gracze dążą do dominacji nad światem przyszłości rządzonym przez bezwzględne megakorporacje.

Warlords (2012)
Zręcznościowe 9 października 2012
Warlords to przygotowany przez studio Griptonite Games remake hitu znanego z konsoli Atari 2600. Rozgrywka łączy elementy klasycznej, arcadowej zręcznościówki i strategii czasu rzeczywistego. Za pomocą wielkiej tarczy gracz stara się osłaniać swój zamek przed ognistymi pociskami wystrzeliwanymi przez wrogą armię i jednocześnie wspierać w walce własnych wojowników.

Cuanatun
Strategiczne prace wstrzymane
Gra strategiczna z gatunku tower defense, w której kierujemy rasą rozwiniętych technologicznie mrówek odpierających ataki złych robotów.

Amoebattle
Strategiczne 4 kwietnia 2012
Strategia czasu rzeczywistego o bitwach mikroorganizmów. W grze prowadzimy do boju armię złożoną z mikroskopijnych ameb, umieszczonych w pewnym organizmie. Podczas walki korzystamy z dziewięciu jednostek o różnych właściwościach. Rozgrywka jest niezwykle intuicyjna dzięki zastosowaniu ekranu dotykowego.

Realm of the Titans
Strategiczne 26 października 2010
Realm of the Titans to sieciowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ningbo SG-TY. Twórcy wyraźnie inspirowali się modem Defense of the Ancients do gry Warcraft III. Gracze mają do dyspozycji ponad 50 bohaterów z kilku różnych frakcji, a w rozgrywanych na zamkniętych arenach potyczkach może brać udział do 10 uczestników.

Defenders of Ardania
Strategiczne 13 marca 2012
Defenders of Ardania to gra strategiczna w realiach fantasy, osadzona w świecie znanym z cyklu Majesty. Wybierając jedną z trzech ras, naszym zadaniem jest obrona bazy za pomocą środków i struktur defensywnych. Gra oferuje możliwość grania po stronie ofensywnej oraz posiada ciekawy system czarów. Możemy również bawić się w rozgrywce wieloosobowej dla czterech graczy.

Distant Worlds: Return of the Shakturi
Strategiczne 16 grudnia 2010
Pierwszy dodatek do Distant Worlds, strategii 4X w realiach sci-fi. Usprawnieniom uległy rozbudowa kolonii, a także drzewko technologiczne. W grze odnowiono również interfejs, w którym wprowadzono kilka nowych funkcji.

Ninja Village
Strategiczne 25 marca 2013
Ninja Village to strategia osadzona w XVI-wiecznej Japonii. Gracz zarządza tytułową wioską wojowników ninja. Jego zadaniem jest rozwój ekonomiczny osady, co pozwala fundować szkolenie i wyposażanie armii, którą wykorzystujemy następnie do podboju zbuntowanych prowincji.

GrimGrimoire OnceMore
Strategiczne 4 kwietnia 2023
Zremasterowana wersja RTS-a z 2007 roku. W GrimGrimoire OnceMore wcielamy się w Lillet, która utknęła w pętli czasowej. By się z niej wydostać, dziewczyna musi znaleźć sposób na odparcie ataku arcymaga Calvarosa, który najechał jej szkołę magii.