Telladar Chronicles: Reunion PC
Telladar Chronicles: Reunion to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego z licznymi elementami taktycznego planowania, osadzona w fantastycznej, stylizowanej na średniowiecze, krainie.
Telladar Chronicles: Reunion Premiera PC
anulowana
producent: MindLink wydawca: Game Factory Interactive Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Telladar Chronicles: Reunion to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego z licznymi elementami taktycznego planowania, osadzona w fantastycznej, stylizowanej na średniowiecze, krainie. Fabuła programu kontynuuje wątki znane z poprzedniej części cyklu, noszącej podtytuł Decline. Gracze po raz drugi decydują o losie niegdyś potężnego Imperium, tym razem przeżywającego trudności po wyniszczającej Wojnie Siedmiu Nacji. Imperator umiera, zostawiając po sobie trzymiesięcznego syna. Zgodnie z prawem obowiązującym w państwie, jego miejsce do momentu uzyskania pełnoletniości i wszystkich praw związanych z zarządzaniem kraju ma zająć jeden z gubernatorów. Jednak ze względu na zapędy dyktatorskie czy dbanie wyłącznie o własne interesy, żaden z nich nie może pełnić funkcji regenta. Sytuacje utrudnia niespodziewana inwazja Orków, która pustoszy i tak mocno nadwyrężone Imperium...
Grającym przypada rola młodego rycerza, jednego z wielkich bohaterów Wojny Siedmiu Nacji, będącego jednocześnie potomkiem zasłużonego kapitana Gwardii Imperialnej. Po nagłej decyzji konklawe kapłanów Telladaru, to właśnie jemu przyznano prawo do rządzenia państwem i pozbycia się wszelkich niebezpieczeństw zagrażających jego suwerenności.
Świat Telladar Chronicles: Reunion zamieszkuje 15 różnych ras i nacji, każda z nich posiada zaś własną historię, inne cechy charakterystyczne (np. rodzaj używanej magii - ofensywna/defensywna), a także różne systemy ekonomiczne. W czasie bitew, rozgrywających się na olbrzymich (cztery kilometry kwadratowe!) i w pełni trójwymiarowych mapach, ściera się ze sobą do 20,000 jednostek (piechota, kawaleria, potwory i magicy). W przypadku sytuacji awaryjnej można także sięgnąć do posiadanych rezerw i włączyć je do walki (rozmiar armii zależy od możliwości finansowych państwa). Ponadto, poszczególne oddziały zaimplementowane w grze posiadają szereg współczynników typowych dla produkcji role-playing - zbierane doświadczenie w znaczący sposób wpływa na umiejętności. Jednostkom można również samodzielnie przyporządkować rodzaj broni (ponad 50 rodzajów) oraz posiadanych zbroi i tarcz (30+).
Twórcy nie zapomnieli o iście efektownym przeprowadzaniu oblężeń miast i zamków (tarany, drabiny z hakami, artyleria, etc.), przygotowywaniu fortyfikacji polowych, zasadzek, dbaniu o zaplecze finansowe Imperium (produkcja, podatki, handel) czy sporej ilości zadań pobocznych, nie mających wpływu na główny wątek scenariusza. Podobnie jak miało to miejsce w Decline, Telladar Chronicles: Reunion wykorzystuje autorski silnik zespołu MindLink o nazwie Battalist, którego głównym atutem jest możliwość użycia olbrzymiej ilości jednostek w jednym czasie, bez widocznej straty dla prędkości działania gry (znacznie usprawniona w porównaniu do poprzednika oprawa audio-wizualna).
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1 - 8
Wymagania wiekowe Telladar Chronicles: Reunion: 12+