Heaven vs. Hell PC
Heaven vs. Hell to strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się na Ziemi w bardzo odległej przyszłości. Opowiada ona o tytanicznej wojnie pomiędzy rasą ludzką, siłami boskimi oraz piekielnymi.
Heaven vs. Hell Premiera PC
anulowana
producent: TKO Software
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Heaven vs. Hell
Warcraft III: Reign of Chaos
Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
Kohan: Immortal Sovereigns
Heaven vs. Hell to strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się na Ziemi w bardzo odległej przyszłości. Opowiada ona o tytanicznej wojnie pomiędzy rasą ludzką, siłami boskimi oraz piekielnymi. Powodem tego Armagedonu była arogancja naszej rasy. W roku 2752 ludzkość stała się tak rozwinięta technologicznie, że była w stanie dowolnie manipulować czasem i przestrzenią, zaburzając tym samym boską wizję świata. Zatem Wszechmogący zdecydował, iż należy zrezygnować z tego, co dotąd stworzył i zacząć wszystko od nowa. Tu w sprawę wtrącił się sam Diabeł, który nie chcąc stracić swoich wpływów w świecie, stanął naprzeciw Niebiosom i wysłał do walki swoje zastępy. Gdzieś pomiędzy tymi siłami znajdują się sami zainteresowani, tzn. ludzie, którzy nie zamierzając patrzeć na wynik wojny z założonymi rękami, sami się do niej włączają.
Jak zatem widzimy, w Heaven vs. Hell gracze mogą objąć dowództwo nad jedną z trzech frakcji, a dla każdej przygotowano oddzielną kampanię. Łącznie przejście wszystkich powinno zająć około sześćdziesięciu godzin. Oczywiste jest, że każda strona konfliktu jest diametralnie odmienna, inne są też jej dążenia w odniesieniu do dzikich ludzi (nazywanych „primianami”), którzy w Heaven vs. Hell pełnią rolę jednego z trzech surowców (pozostałe dwa to siarka i farmy). Siły piekielne chcą ich wcielić do legionów potępieńców, wojska niebios starają się ich uratować i zbawić, a z kolei ludzie chcą ich pojmać i wykorzystać jako niewolników. Tak jak w klasycznych RTS-ach, tak i tu, budujemy bazy stanowiące centrum naszych sił w misjach. Podobnie jak na przykład w serii Warcraft czy Kohan, wybudowanie określonych budynków wpływa na teren znajdujący się w ich otoczeniu. Zatem bazom piekielnym towarzyszy spalona i zniszczona ziemia, a anielskim iście rajskie widoki. Dzięki nowoczesnej grafice (silnik Eden), korzystającej z takich technologii jak „Pixel Shaders 3.0” czy dynamiczne oświetlenie i cieniowanie, przeobrażania terenu, jak również przebieg walk, wywołują pozytywne doznania wizualne.
Heaven vs. Hell oferuje graczom diametralnie różne wyzwania w zależności od strony jaką zdecydują się dowodzić. Każda dysponuje odmiennym wachlarzem budynków (np. Crypt of Despair czy Pool of Eternal Pain) oraz wojskiem składającym się z około osiemnastu rodzajów oddziałów (co daje ogólną liczbę blisko 60). W czasie potyczek na ekranie możemy zaobserwować nawet do 2 tysięcy jednostek, a wśród nich zobaczymy olbrzymie latające demony, succuby, piekielne robaki, anielskich łuczników i dumną kawalerię w lśniących zbrojach, a także specjalnych i wyjątkowo silnych herosów, jak Archanioła Gabriela lub Mesjasza.
Poza trybem jednoosobowym autorzy ze studia TKO Software zaoferowali nam możliwość zabawy wieloosobowej do 16 osób w sieci lokalnej i w Internecie. Miłym dodatkiem jest też przyzwoity edytor oraz narzędzia pozwalające na tworzenie przeróżnych modyfikacji.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007