Distant Guns PC
Symulacja morskich działań wojennych jakie miały miejsce w czasie wojny rosyjsko-japońskiej w latach 1904-1905. Swe powstanie zawdzięcza zespołowi Storm Eagle Studios prowadzonemu przez dwóch utytułowanych twórców gier strategicznych, tj. Norma Kogera i Jima Rose’a.
Distant Guns Premiera PC
27lipca2006
producent: Storm Eagle Studios Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Distant Guns to symulacja morskich działań wojennych jakie miały miejsce w czasie wojny rosyjsko-japońskiej w latach 1904-1905. Swe powstanie zawdzięcza zespołowi Storm Eagle Studios prowadzonemu przez dwóch utytułowanych twórców gier strategicznych, tj. Norma Kogera i Jima Rose’a. Pierwszy z nich zasłynął w świecie dzięki takim grom jak: Stellar Crusade, Conflict: Middle East, Conflict: Korea czy Age of Rifles, drugi brał z kolei udział przy powstawaniu m.in. Rising Sun, Tzar: The Burden of the Crown, Battleground: Ardennes czy serii The Operational Art of War.
Zaangażowanie w developing obu wymienionych twórców jest gwarantem zgodności historycznej gry i zarazem mówi potencjalnym nabywcom, iż mają oni do czynienia z solidnie opracowaną strategią. Na jej potrzeby zespół Storm Eagle przeniósł do wirtualnej rzeczywistości programu około 248 okrętów jakie brały udział w wojnie rosyjsko-japońskiej, począwszy od małych łodzi torpedowych, a skończywszy na potężnych pancernikach. Odwzorowano każdy metr pokładów i nadbudówek zarówno pod względem wizualnym jak i technicznym (kalibry dział, grubości i wytrzymałości pancerzy etc). Nie pominięto też wszelakiego rodzaju baterii nabrzeżnych, min i innego rodzaju środków obrony portów i baz, jakie miały wpływ na przebieg konfliktu. Distant Guns może pochwalić się również kompleksowym i realistycznym silnikiem, jaki odpowiada za zniszczenia okrętów, wierne symulowanie balistyki pocisków artyleryjskich czy zachowanie się marynarzy.
Scenariusze jakie znalazły się w premierowej edycji gry prezentują siedem autentycznych bitew morskich w dwóch wariantach historycznych oraz jedną bitwę hipotetyczną. Ponadto autorzy pozwolili nam na rozgrywkę wieloosobową do 16 osób za pośrednictwem sieci lokalnej lub Internetu. Batalie zaprezentowano przy użyciu trójwymiarowego engine’u graficznego, wykorzystującego kilka źródeł światła i efekty dynamicznego cieniowania. Specjalny silnik astronomiczny dba o takie szczegóły, jak położenie słońca i księżyca w określonych porach roku, a system pogodowy o realistyczne przedstawienie warunków atmosferycznych i ich wpływu na pole widzenia i mobilność floty. Wrażenie robi też rozmiar map na jakich rozgrywają się potyczki, tj. 100 kilometrów kwadratowych. Zostały one zrobione w oparciu o satelitarne dane regionu Północnozachodniego Pacyfiku.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1 - 16
Ocena użytkowników: 7,6 / 10 na podstawie 35 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Distant Guns: Odpowiednia dla każdego wieku.