50. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 50. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Fields of Glory
Strategiczne 11 marca 1993
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w erze Napoleońskiej. Jej tematem jest odtworzenie 100 ostatnich dni chwały wielkiego Napoleona, które to stanowiły jeden wielki ciąg małych i naprawdę dużych potyczek uwieńczonych ostateczną bitwą pod Waterloo.

Earth 2140: Final Conflict
Strategiczne 15 listopada 1998
Pakiet dodatków do gry Earth 2140 zaliczanej do gatunku RTS, oferujący wiele nowych misji zarówno do gry single jak i multiplayer, nowe jednostki i budynki oraz technoindustrialny podkład muzyczny.

Goblin Commander: Unleash the Horde
Strategiczne 11 listopada 2003
Mag Fraziel zaginął w tajemniczych okolicznościach. Niedługo później 5 klanów goblinów zamieszkujących planetę Ogriss rozpoczęło bratobójczą wojnę. Czym prędzej łap za pad i zaprowadź względny porządek. Przy czym nie zapomnij rozwiązać zagadkę zniknięcia czarnoksiężnika.

Cloven Crania Meadow
Strategiczne 26 lipca 2005
Cloven Crania Meadow to strategia czasu rzeczywistego osadzona w dość sztampowym świecie fantasy. Zadaniem gracza jest rozwijanie swojego miasta i zapewnienie poddanym pożywienia, istotną rolę odgrywa zaplecze militarne.

Hidden Stroke II APRM
Strategiczne 21 lutego 2005
Drugi, nieoficjalny dodatek do popularnej strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Opisywane rozszerzenie nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i sprzedawane jest jako w pełni samodzielny produkt.

DropTeam
Strategiczne 1 czerwca 2006
Taktyczna symulacja bojowa starć sił pancernych, rozgrywana w czasie rzeczywistym. Oferuje nam zarówno potyczki jednoosobowe, gdzie przeciwnikiem są oponenci sterowani przez zaawansowane procedury A.I., jak również wieloosobowe w sieci, do 16 osób równocześnie.

Cyberstorm 2: Corporate Wars
Strategiczne 18 czerwca 1998
Cyberstorm 2: Corporate Wars to strategia czasu rzeczywistego (z dostępnym trybem turowym), stanowiąca kontynuację gry MissionForce: Cyberstorm.

Blitzkrieg: Operation North
Strategiczne 5 marca 2004
Operation North, to dodatek stworzony przez grupę Dark Fox, do Blitzkrieg, popularnej strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym. Tym razem pod komendę gracza oddano słynny oddział Wehrmachtu „North”, z zadaniem zdobycia dwóch radzieckich miast.

Civil War: The Battle of Bull Run - Take Command 1861
Strategiczne 11 stycznia 2005
Take Command 1861: The Civil War to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, które podejmuje temat wojny secesyjnej. Tradycyjnie już, gracz stanie na czele jednej ze stron konfliktu i przebijając się przez zestaw ułożonych w kampanię misji, spróbuje rozstrzygnąć je na swoją korzyść.

King Arthur: Pendragon Chronicles
Strategiczne prace wstrzymane
Swoista hybryda typowego RTSa z elementami gier RPG, stworzona przez dwie ekipy developerskie – Spore Games oraz Game Consulting. Producenci inspirację do tworzenia rzeczonego programu zaczerpnęli z filmu o takim samym tytule, wyreżyserowanego przez Jerry’ego Buckheimera.

Infinity Empire: Time of Defiance
Strategiczne 21 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego nakierowana na zabawę w Sieci. Akcję „Time of Defiance” osadzono na planecie Nespanona, wokół której dryfują niewielkie wyspy. Podstawowym zadaniem, z którym gracz musi się zmierzyć jest ich stopniowe kolonizowanie.

Battle For Troy
Strategiczne 12 kwietnia 2004
Nieskomplikowana strategia czasu rzeczywistego, która w dość luźny sposób nawiązuje do wydarzeń znanych z mitologii, a konkretnie Wojny Trojańskiej. Gracz staje na czele jednej z dwóch armii, które brały w niej udział.

Starship Tycoon
Strategiczne 13 stycznia 2004
„Starship Tycoon” to oficjalna kontynuacja gry „StarLines INC”. Mamy tu do czynienia z klasyczną strategią czasu rzeczywistego osadzoną w futurystycznym świecie. Gracz staje na czele międzyplanetarnej firmy transportowej.

Grim Grimoire
Strategiczne 12 kwietnia 2007
GRiMgRiMoiRe to strategia czasu rzeczywistego, przygotowana wyłącznie z myślą o posiadaczach konsoli PlayStation 2. Użytkownik otrzymuje w niej szansę na wcielenie się w postać zwaną Lillet Blan, która rozpoczyna naukę w prestiżowej szkole magii. Niestety piątego dnia pobytu w Tower of Silver Star zarówno uczniowie, jak i nauczyciele znikają w niewyjaśnionych okolicznościach.

Multiwinia: Survival of the Flattest
Strategiczne 19 września 2008
Multiwinia to produkt brytyjskiej firmy Introversion Software, który został opracowany na bazie opublikowanej w 2005 roku gry Darwinia. Nowy program koncentruje się w głównej mierze nad rozgrywką wieloosobową, choć i zwolennicy rywalizacji z komputerowym przeciwnikiem znajdą tu coś dla siebie.

Europa Universalis III: Napoleon's Ambition
Strategiczne 22 sierpnia 2007
Pierwsze duże rozszerzenie DLC do gry Europa Universalis III firmy Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Napoleon’s Ambition skierowany jest głównie do graczy, którym nie spodobała się zbytnia rozbieżność gry podstawowej z faktycznymi wydarzeniami historycznymi. Jak sama nazwa wskazuje, rozszerza on nieco ramy czasowe rozgrywki do początków XIX wieku, pozwalając przeżyć Wielką Rewolucję Francuską i zareagować na terytorialne zapędy Napoleona (bądź samemu pokierować jego ekspansją).

Seven Years War
Strategiczne 1 stycznia 1997
Seven Years War to produkt południowokoreańskiej firmy HQ Team z 1997 roku, który jest strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym, pod wieloma względami przypominającą drugą odsłonę cyklu WarCraft, zatytułowaną Tides of Darkness.

Hearts of Iron Anthology
Strategiczne 30 sierpnia 2007
Kompletny zestaw, w skład którego wchodzą cztery produkty. Są to przede wszystkim dwie pierwsze części serii "Hearts of Iron". Ponadto możemy liczyć na samodzielny dodatek "Doomsday" oraz booster pack "Armageddon".

Riverworld
Strategiczne 1 czerwca 1998
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której gracz dowodzi ludami z wielu różnych epok, starając się zdominować pozostałe cywilizacje. Walki prowadzone są na tytułowej planecie RiverWorld.

Age of Booty
Zręcznościowe 15 października 2008
Prosta gra strategiczna, przygotowana z myślą o casualowym odbiorcy. Wcielamy się w postać kapitana pirackiego okrętu, dążąc do osiągnięcia dominacji nad pozostałymi uczestnikami zabawy.

Maelstrom (2007)
Strategiczne 9 lutego 2007
Maelstrom to kolejna gra strategiczna toczona w czasie rzeczywistym, opracowana w studiu programistycznym K-D, pod baczną kuratelą firmy Codemasters. Pierwszym wspólnym projektem obu powyższych podmiotów był RTS zatytułowany Perimeter.

Empire above all
Strategiczne 19 grudnia 2007
Projekt rosyjskiej grupy developerskiej, IceHill. Gra reprezentuje gatunek strategii czasu rzeczywistego, i w opinii swoich twórców, stanowi kolejny krok w ewolucji gatunku. Należy ona również do pierwszej fali tytułów, które otrzymały wsparcie technologii PhysX autorstwa firmy AGEIA.

Blitzkrieg: Green Devils
Strategiczne 15 czerwca 2005
Green Devils to kolejny, nieoficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego, Blitzkrieg, przygotowany przez LaPlata Studios. Rozszerzenie to do uruchomienia wymaga zainstalowanej podstawowej wersji Blitzkrieg, bądź też jednego z oficjalnych dodatków: Burning Horizion lub Rolling Thunder.

PSI: Syberian Conflict
Strategiczne 3 marca 2006
PSI: Syberian Conflict to strategia czasu rzeczywistego z elementami gier fabularnych, stworzona przez dość młode studio developerskie, Wireframe Dreams, które na rynku pojawiło się za sprawą mini-gry Sherlog. Można więc powiedzieć, iż PSI to pierwszy komercyjny produkt, który wyszedł z ich rąk.