Empire above all PC
Projekt rosyjskiej grupy developerskiej, IceHill. Gra reprezentuje gatunek strategii czasu rzeczywistego, i w opinii swoich twórców, stanowi kolejny krok w ewolucji gatunku.
Empire above all Premiera PC
19grudnia2007
producent: IceHill wydawca: Akella Strona oficjalna
rosyjska
Gry podobne do Empire above all
Emperor: Battle for Dune
Ground Control 2: Operation Exodus
Perimeter
Empire above all to projekt rosyjskiej grupy developerskiej, IceHill. Gra reprezentuje gatunek strategii czasu rzeczywistego, i w opinii swoich twórców, stanowi kolejny krok w ewolucji gatunku. Należy ona również do pierwszej fali tytułów, które otrzymały wsparcie technologii PhysX autorstwa firmy AGEIA.
Scenariusz Empire above all powstał na kanwie cyklu powieści S-F, stworzonych przez rosyjskiego pisarza tego nurtu, Nika Perumowa, a konkretnie książek Czaszka na rękawie i Czaszka na niebie. Notabene tytuł gry, Imperium ponad wszystko, pochodzi od nazwy wspomnianego cyklu. Rozpoczęła się kosmiczna ekspansja ludzkości. Panowanie człowieka rozciąga się na setki lat świetlnych, pod naszymi rządami znajdują się dziesiątki systemów. Niestety, panujący dotąd pokój, został przerwany, upadły rządy, w gruzach legły dawne przymierza. Jednak z popiołów starego świata narodził się nowy porządek, imperium, którego celem jest zjednoczenie wszystkich skolonizowanych przez człowieka planet i wejście w Złoty Wiek podboju kosmosu. Imperium nazwano Czwartą Rzeszą.
Cel, który przyświeca Imperium, nie jest łatwy do osiągnięcia. Oprócz wewnętrznych problemów, na odległych rubieżach kosmosu natrafiono na niezwykłych, dziwnych wrogów. Krystaliczne formy życia, kreatury, które nie umierają nawet po przepołowieniu, roje potworów podobnych do olbrzymich insektów - to wszystko czeka na żołnierzy elitarnej brygady imperialnej, Weltraum. I właśnie w jednego z takich żołnierzy wciela się gracz, stając do walki z Obcymi rodem z koszmarów. Pod naszym dowództwem znajdują się jednostki o różnych specjalizacjach, dzięki którym możemy obnażyć słabe punkty naszych nieprzyjaciół i bezlitośnie je wykorzystać. Wygrana bitwa to zwiększenie doświadczenia oddziałów, które ją przeżyły oraz zdobycie nowych umiejętności. Walka przegrana natomiast - no cóż, kosmos pełen jest martwych, bezimiennych bohaterów.
Empire above all napędzana jest silnikiem autorskim. Gra łączy tradycyjne cechy gatunku z elementami taktycznymi i zręcznościowymi, dzięki czemu otrzymujemy wciągającą i dynamiczną rozgrywkę. Całość okraszona została nowoczesnymi efektami graficznymi, m.in. rzeczywistym cieniowaniem, dynamicznymi oświetleniem, bardzo szczegółowo przedstawionymi modelami jednostek czy zaawansowanymi odbiciami. Jednym słowem, otrzymaliśmy wirtualny świat maksymalnie zbliżony do rzeczywistego. Z pomocą w tej kwestii przychodzi wspomniana już technologia PhysX, czyniąc uniwersum gry w pełni interaktywnym. Rakieta trafiająca w budynek, obraca ścianę w gruzy, na skutek siły wybuchu stojący niedaleko żołnierz zostaje wyrzucony do góry niczym szmaciana lalka, na powierzchni wody unoszą się drewniane szczątki konstrukcji. Takie, i podobne smaczki, umilają nam rozgrywkę w dziele programistów IceHill.
Ostatnia modyfikacja 18 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna
Nośnik: 1 DVD
Oczekiwania czytelników: 4.6 / 10 na podstawie 23 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Empire above all: Odpowiednia dla każdego wieku.
Empire above all Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 1.5 GHz
- 1 GB RAM
- karta grafiki 128 MB (GeForce FX 5600 lub lepsza)
- 1.9 GB HDD
- Windows XP SP2