41. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 41. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

WarCraft II: Beyond the Dark Portal
Strategiczne 22 marca 1996
Oficjalny dodatek do niezwykle popularnej strategii RTS Warcraft II: Tides of Darkness studia Blizzard Entertainment. Fabuła rozszerzenia opowiada o dalszych losach konfliktu rasy ludzi i orków. Mimo ostatecznego zniszczenia Mrocznego Portalu, w krainie Azeroth nadal znajduje się szczelina, mogąca sprowadzić na ludzkość kolejną plagę zielonoskórych potworów. W obliczu zagrożenia, ludzie podejmują ryzykowną próbę przedostania się przez nią i stoczenia ostatecznej batalii na ziemiach wroga.

Deadlock: Planetary Conquest
Strategiczne 31 lipca 1996
Strategia łącząca najlepsze cechy takich tytułów jak K-240, Civilization, SimCity, Outpost czy Utopia. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Zadaniem gracza jest rozbudowanie kolonii na planecie Gallius IV.

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike
Strategiczne 2 sierpnia 1997
Oficjalny dodatek do wydanej w listopadzie 1996 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert autorstwa Westwood Studios. Dodatek zatytułowany Counterstrike oferuje szesnaście nowych scenariuszy (po osiem dla każdej ze stron) o różnym stopniu trudności. W przeciwieństwie do gry macierzystej, nie zostały one jednak połączone w kampanię i mogą być rozgrywane w całkowicie dowolnej kolejności.

Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath
Strategiczne 2 sierpnia 1997
Drugie rozszerzenie do bestsellerowej strategii RTS Command & Conquer: Red Alert, opracowanej pod koniec 1996 roku przez firmę Westwood Studios. Dodatek zatytułowany The Aftermath oferuje osiemnaście nowych scenariuszy dla jednego gracza (po dziewięć dla każdej ze stron), które podobnie jak w poprzednim rozszerzeniu nie zostały połączone w jedną całość. Fani zabawy wieloosobowej otrzymali zaś kolejną setkę nowych map do trybu multiplayer.

COPS 2170: The Power of Law
Strategiczne 30 kwietnia 2004
Mieszanka strategii czasu rzeczywistego i gry taktycznej, wzbogacona dodatkowo o elementy cRPG i osadzona w futurystycznym, cyberpunkowym świecie.

Ultimate Domain
Strategiczne 30 maja 1993
Gra strategiczna w której zadaniem gracza będzie zbudować od podstaw opływające w luksusy królestwo, zbudować armię i zniszczyć konkurencję, zanim ta położy łapska na siedmiu magicznych kryształach.

The Alamo
Strategiczne 15 kwietnia 2004
Strategiczna gra czasu rzeczywistego zorientowana w realiach historycznych. „History Channel's Alamo” (drugi tytuł gry równorzędnie używany przez jej producenta to „The Alamo”) opisuje wydarzenia, które miały miejsce podczas wojny amerykańsko-meksykańskiej (lata 1846-1848).

Hearts of Iron 2: Doomsday - Armageddon
Strategiczne 29 marca 2007
Dodatek do rozszerzonej wersji popularnej gry strategicznej Hearts of Iron od studia Paradox Interactive. Produkcja umożliwia objęcie władzy nad wybranym państwem i poprowadzenie go do zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Seria słynie z dawania graczowi ogromnej swobody w prowadzeniu konfliktu – jego decyzje wpływają zarówno na przebieg wojny, jak i politykę wewnętrzną danego kraju, stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, gospodarkę i handel oraz rozwój technologiczny.

The History Channel: Great Battles of Rome
Strategiczne 8 czerwca 2007
The History Channel: Great Battles of Rome to kolejna odsłona znanej serii gier strategicznych, powstała we współpracy firmy Black Bean oraz popularnego historycznego kanału telewizyjnego. Tym razem użytkownik otrzymuje niepowtarzalną okazję wnikliwego prześledzenia przebiegu największych wojen Imperium Rzymskiego z okresu od IV do I w. p.n.e.

Crusader Kings: Deus Vult
Strategiczne 4 października 2007
Oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2004 roku gry Crusader Kings, będącej osadzonym w realiach mrocznego średniowiecza spin-offem serii strategicznej Europa Universalis. Dodatek zatytułowany Deus Vult wprowadza do rozgrywki całą masę drobnych nowości i usprawnień, dzięki którym zarządzanie naszym państwem staje się jeszcze większym wyzwaniem. Twórcy ulepszyli m.in. system relacji międzypaństwowych, dzięki czemu podczas zabawy możemy zyskać zupełnie nowych przyjaciół lub wrogów.

Heroes of Mana
Strategiczne 14 sierpnia 2007
Heroes of Mana to opracowana przez Square Enix strategia czasu rzeczywistego osadzona w uniwersum znanym z popularnej serii gier Seiken Densetsu. Produkcja ukazała się wyłącznie na przenośną konsolę Nintendo DS.

Warhammer: Battle March
Strategiczne 2 września 2008
Konsolowa edycja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, zawierająca grę podstawową Warhammer: Mark of Chaos wraz z wydanym dwa lata później dodatkiem Battle March. Akcja gry przenosi nas do wykreowanego przez firmę Games Workshop świata Warhammera, gdzie mamy okazję uczestniczyć w epickiej wojnie z siłami Chaosu, stając po stronie jednej z sześciu stron konfliktu: Imperium, Wysokich Elfów, Chaosu, Skavenów, Mrocznych Elfów i Zielonoskórych.

Blitzkrieg 2: Droga ku Wolności
Strategiczne 28 września 2007
Blitzkrieg 2: Droga ku Wolności to drugie oficjalne rozszerzenie do cieszącej się sporą popularnością wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg 2. Dodatek wprowadza dwie nowe kampanie dla trybu single player, oparte na historycznych faktach. Gracze mają okazję dowodzić siłami aliantów na froncie włoskim lub zająć się ewakuacją wojsk Trzeciej Rzeszy z Francji. Deweloperzy ze studia Nival zadbali o sporą porcję zmian, w tym zmodyfikowany silnik Enigma.

Close Combat: Modern Tactics
Strategiczne 15 listopada 2007
Close Combat: Modern Tactics to kolejna odsłona uznanej serii realistycznych gier strategicznych czasu rzeczywistego. Po raz pierwszy w historii tego cyklu mamy do czynienia z wykorzystaniem tylko i wyłącznie współczesnych teatrów działań wojennych.

Europa Universalis III: In Nomine
Strategiczne 28 maja 2008
Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.

Sword of the Stars
Strategiczne 22 sierpnia 2006
Kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X. Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld.

Total War Eras Collection
Strategiczne 30 czerwca 2006
Wydany przez firmę SEGA kolekcjonerski pakiet trzech pierwszych odsłon popularnej serii Total War studia Creative Assembly, wraz z ich oficjalnymi rozszerzeniami. W skład zestawu Total War Eras Collection wchodzą gry Shogun: Total War z dodatkiem The Mongol Invasion, Medieval: Total War z dodatkiem Viking Invasion, oraz Rome: Total War z dodatkiem Barbarian Invasion.

Victoria: Rewolucje
Strategiczne 17 sierpnia 2006
Oficjalne rozszerzenie do gry Victoria: Empire Under the Sun. Dodatek na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutował dwa lata po premierze podstawowej wersji programu i podobnie jak pierwowzór, należy do licznej rodziny popularnych strategii wywodzących się ze szwedzkiego studia Paradox Entertainment.

Ancestors Legacy: Saladin's Conquest
Strategiczne 21 maja 2019
Duży dodatek do średniowiecznego polskiego RTS-a Ancestors Legacy. Rozszerzenie wprowadza do gry frakcję Saracenów oraz kampanię fabularną, której akcja rozgrywa się na Bliskim Wschodzie. Opowieść koncentruje się na Saladynie – jednym z największych sułtanów w dziejach. DLC zostało opracowane przez autorów oryginału – polskie studio Destructive Creations.

Command: Desert Storm
Strategiczne 28 marca 2019
Piąte samodzielne rozszerzenie do gry strategicznej Command: Modern Air/Naval Operations. Dodatek przedstawia konflikt znany jako operacja Pustynna Burza. Produkcja prezentuje zastosowanie nowoczesnych technologii wojskowych. Za jej stworzenie odpowiada studio WarfareSims.

Warparty
Strategiczne 28 marca 2019
Tradycyjny RTS osadzony w alternatywnej wersji prehistorii. Ludzie dzielą świat z dinozaurami oraz mitycznymi bestiami, a przetrwanie umożliwiają im nie tylko surowce naturalne, lecz także magiczne artefakty pozostawione przez prastarą cywilizację.

Siege of Centauri
Strategiczne 12 września 2019
Strategia tower defense osadzona w świecie science fiction gry Ashes of the Singularity. Walczymy z armiami obcych składającymi się z nawet kilkudziesięciu tysięcy jednostek, używając automatycznych struktur obronnych, które pomiędzy misjami możemy ulepszać i modyfikować.

Kingdom Wars 2: Definitive Edition
Strategiczne 9 lipca 2019
Strategia czasu rzeczywistego w klimacie fantasy. Model rozgrywki zastosowany w tej produkcji łączy klasyczną formułę RTS-a z elementami gier survivalowych. Tytuł jest poprawioną wersją Kingdom Wars 2: Battles z 2016 roku. Za jego stworzenie i wydanie odpowiada kanadyjski deweloper Reverie World Studios.

Bannermen
Strategiczne 21 lutego 2019
Klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja toczy się w świecie inspirowanym średniowieczem, ale posiadającym elementy fantastyczne. Do klasyki gatunku nawiązuje też trójwymiarowa oprawa graficzna produkcji. Za stworzenie tego tytułu odpowiada studio Pathos Interactive.