48. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 48. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

The Mandate
Strategiczne prace wstrzymane
Wyprodukowane przez zespół Perihelion Software połączenie strategii RTS z grą RPG w klimatach science fiction. Akcja gry The Mandate osadzona została w odległej przyszłości, w której model społeczeństwa przypomina XIX-wieczną Rosję. Po nagłej śmierci Imperatora monarchia zaczyna podupadać, a część sektorów państwa wypowiada posłuszeństwo następczyni tronu. Gracz wciela się zaś w rolę okrytego niesławą kapitana, który dostaje szansę na odzyskanie honoru poprzez stłumienie rebelii w zarodku.

Crusader Kings II: Sons of Abraham
Strategiczne 18 listopada 2013
Piąty duży dodatek do uznanej strategii studia Paradox Interactive Crusader Kings II. Rozszerzenie Sons of Abraham skupia się na religijnym aspekcie rozgrywki, dodając opcje związane z trzema głównymi wyznaniami epoki średniowiecza: chrześcijaństwem, islamem i judaizmem. Jeśli chodzi o pierwsze z nich, rozszerzono przede wszystkim mechanizmy związane z urzędem papieża, na czele z dodaniem dziewięcioosobowego kolegium kardynałów.

Space Run
Strategiczne 13 czerwca 2014
Oryginalna, kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, wzbogacona elementami popularnego gatunku tower defence. Tytuł został opracowany przez niezależne francuskie studio Passtech Games, na czele z weteranem branży, Sylvainem Passotem. Akcja gry przenosi nas do roku 2525, gdzie nasz bohater, kapitan Buck Mann trudni się opłacalnym, lecz wyjątkowo niebezpiecznym zajęciem tzw. space runnera.

ROAM
Akcji prace wstrzymane
Opracowany przez Ryana Sharra projekt, łączący w sobie elementy trzecioosobowej gry akcji, strategii czasu rzeczywistego oraz RPG z niezwykle popularnym tematem apokalipsy zombie. Akcja gry ROAM osadzona została w świecie opanowanym przez żywe trupy, zaś gracz kieruje poczynaniami jednego z ocalałych i musi zadbać o jego przetrwanie w nieprzyjaznym środowisku. Cała zabawa składa się z trzech zasadniczych komponentów.

Tropical Stormfront
Strategiczne 6 marca 2012
Militarna strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez studio Noble Master Games. Gracz kieruje poczynaniami jednej z dwóch skonfliktowanych frakcji, starających się przejąć kontrolę nad archipelagiem tropikalnych wysepek. Produkcja skierowana jest do mniej wymagających odbiorców z rynku tzw. casuali.

Imperium: Galactic War
Strategiczne 10 kwietnia 2013
Imperium: Galactic War to rozgrywany z poziomu przeglądarki kosmiczny RTS, pozwalający zarówno na ekonomiczny rozwój pozaziemskich kolonii, jak i dowodzenie oddziałami w trakcie gwiezdnych bitew. Do wyboru są trzy rasy, zaś każda z nich posiada inne drzewko technologiczne. Produkcja korzysta z modelu free-2-play.

Infested Planet
Strategiczne 6 marca 2014
Niezależna gra strategiczna stworzona przez studio Rocket Bear Games. Dowodzimy pięcioosobowym oddziałem usiłującym obronić się przed hordami obcych oraz odzyskać zajęte przez nich terytoria. Zwycięstwo w walce z przeważającymi siłami wroga zależy od odpowiedniego manewrowania niewielką ilością punktów bitewnych, za które kupuje się ulepszenia oddziału, nowe technologie oraz wieżyczki strażnicze.

Meridian: New World
Strategiczne 26 września 2014
Utrzymana w klimatach science-fiction klasyczna strategia RTS, opracowana przez niezależne studio Elder_Games. W grze wcielamy się w postać Daniela Hansona, dowódcy ekspedycji wysłanej celem zbadania tytułowej planety Meridian. Gra oferuje jedynie kampanię jednoosobową, wzbogaconą rozbudowanym wątkiem fabularnym. Pomiędzy misjami mamy okazję zwiedzać wnętrze statku i rozmawiać z członkami zespołu, zaś częściowo nieliniowa historia rozwija się w zależności od poczynań gracza.

Carrier Command: Gaea Mission
Strategiczne 27 września 2012
Carrier Command: Gaea Mission to strategia osadzona w klimacie dalekiej przyszłości. W grze wcielamy się w dowódcę tytułowego „lotniskowca”, przenoszącego mnóstwo mniejszych pojazdów, w większości o przeznaczeniu bojowym. Sednem rozgrywki jest zatem walka – determinuje to fabuła gry.

Imperium Romanum: The Conquest of Britannia
Strategiczne 30 maja 2008
Imperium Romanum the Conquest of Britannia to pierwszy dodatek do strategii czasu rzeczywistego Imperium Romanum, stworzonej na początku 2008 r. przez studio Haemimont Games. Opisywany produkt pozwala posiadaczom podstawowej wersji gry przenieść się z powrotem do pierwszego wieku naszej ery, kiedy to cesarz Hadrian wraz ze swymi legionami wybrał się na podbój odległej Brytanii.

Savage Moon
Strategiczne 23 grudnia 2008
Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego, w której zajmujemy się ochranianiem bazy przed hordami wrogo nastawionych kreatur. W tym celu stawiamy i udoskonalamy różnorakie mechanizmy obronne.

Bitter Glory
Strategiczne prace wstrzymane
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego przenosząca nas w realia II Wojny Światowej. Autorzy postawili na realizm. Bitwy rozgrywane są się na heksagonalnej mapie świata opartej na zdjęciach satelitarnych NASA. Oprócz standardowych tytuł oferuje również możliwość projektowania własnych pojazdów.

Tom Clancy's EndWar 2
Strategiczne prace wstrzymane
Planowana, lecz finalnie anulowana kontynuacja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego Tom Clancy’s EndWar z 2008 roku. Prace nad grą prowadził odpowiedzialny za pierwowzór zespół Ubisoft Szanghaj pod kierownictwem Michaela De Platera, jednego ze współtwórców serii Total War. W założeniach druga część cyklu stanowić miała rozwinięcie rozwiązań znanych z pierwowzoru i kłaść jeszcze większy nacisk na warstwę fabularną, a także dopracować model rozgrywki oraz walki.

Kings and Castles
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach fantasy, w której wcielamy się w króla i podejmujemy próbę podbicia świata. Jest to produkcja studia Gas Powered Games znanego m.in. z serii Supreme Commander. Podobnie jak w przypadku tego cyklu autorzy przygotowali olbrzymie mapy, na których bitwy toczą bardzo liczne armie.

Ministry of War
Strategiczne 17 listopada 2010
Przeglądarkowy RTS pozwalający tysiącom graczy na tworzenie własnego imperium i podbijanie obcych terytoriów. Gracze dostają do wyboru cztery różne cywilizacje: Rzym, Chiny, Persję oraz Egipt, a następnie walczą o kontrolę nad światem gry. Całość oparto na modelu darmowym z mikropłatnościami.

Elements of War (2010)
Strategiczne 22 kwietnia 2010
Strategia czasu rzeczywistego bazująca na rozgrywce typu tower defense, autorstwa Orange Cutain Games. W grze wcielamy się w obrońcę królestwa, którego zadaniem jest rozbudowanie struktur obronnych chroniących przed złowrogimi przeciwnikami. Gra powstała na bazie okrojonego Unreal Engine 3, który zapewnia niezłą oprawę graficzną.

End of Nations
Strategiczne prace wstrzymane
Udostępniana na zasadzie free-to-play (za darmo z opcją płatnego abonamentu) strategia z rodzaju MMORTS, za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Petroglyph Games. Akcja End of Nations toczy się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym dominująca rolę sprawuje totalitarna organizacja Order of Nations. Przeciwko niej występują dwie wzajemnie zwalczające się frakcje – Liberation Front oraz Shadow Revolution.

Oil Rush
Strategiczne 25 stycznia 2012
Oil Rush to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie pokrytym w większości morzami i oceanami. Przeżycie może zapewnić jedynie ropa naftowa, która jest obecnie najcenniejszym surowcem i obiektem pożądania pozostałych przy życiu ludzi.

Warstory: Europe in Flames
Strategiczne 4 listopada 2010
Strategia czasu rzeczywistego przeznaczona do jednoczesnej zabawy setek graczy w Internecie. Do rozgrywki wymagane jest tylko posiadanie przeglądarki stron www.

Theatre of War 2: Battle for Caen
Strategiczne 2 listopada 2010
Theatre of War 2: Battle for Caen jest dodatkiem do strategii czasu rzeczywistego Theatre of War 2: Kursk 1943 autorstwa zespołu deweloperskiego firmy 1C. Fabuła gry przedstawia zmagania o miasto Caen toczące się pomiędzy 26 czerwca a 19 lipca 1944 roku. Twórcy zadbali o wierne odwzorowanie jednostek i topografii terenu oraz odtworzenie autentycznego przebiegu bitew.

Król Artur: Druidzi
Strategiczne 18 stycznia 2011
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad wojskami walijskimi. Autorzy przygotowali nową kampanię, która starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardziej otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Arena Wars 2
Strategiczne 12 października 2012
Druga odsłona strategii czasu rzeczywistego, w której postawiono przede wszystkim na dynamiczną akcję i walki wieloosobowe. W grze przenosimy się w nieodległą przyszłość, aby wziąć udział w spektakularnym sporcie przyszłości: walkach armii robotów. Podczas potyczek nie musimy budować bazy i zbierać surowców – zamiast tego, koncentrujemy się tylko na działaniach bojowych.

Star Ruler
Strategiczne 21 sierpnia 2010
Star Ruler to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana i wydana przez firmę Blind Mind Studios. Gracze obejmują kontrolę nad międzygwiezdnym mocarstwem i starają się zapewnić przetrwanie swojej rasie. Gracze toczą bitwy, rozwijają technologie, prowadzą dyplomację i poszerzają wpływy ekonomiczne. Rozbudowana rozgrywka zawiera szereg elementów charakterystycznych także dla gatunku strategii turowych.

Hearts of Iron III: For the Motherland
Strategiczne 29 czerwca 2011
Drugi niesamodzielny dodatek do rozbudowanej strategii wojennej Hearts of Iron III od firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie koncentruje się na froncie wschodnim II wojny światowej, czyli zmaganiach Związku Radzieckiego z nazistowskimi Niemcami i innymi państwami. Znacznemu przeobrażeniu uległ aspekt polityczny, dzięki czemu gracze mogą organizować przewroty w innych krajach lub sami paść ofiarą buntu.