43. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 43. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Hearts of Iron III: Semper Fi
Strategiczne 6 czerwca 2010
Pierwszy niesamodzielny dodatek strategii wojennej Hearts of Iron III wyprodukowanej przez firmę Paradox Interactive. Rozszerzenie oddaje w ręce graczy większą kontrolę nad aspektami wojennymi i politycznymi ich krajów. Hearts of Iron III: Semper Fi pozwala samodzielnie ustalić warunki zwycięstwa, które jednocześnie są ukryte przed naszymi oponentami.

Europa Universalis III: Walka o tron
Strategiczne 15 grudnia 2009
Trzeci oficjalny dodatek do popularnej gry strategicznej Europa Universalis III z 2007 roku. Rozszerzenie zatytułowane Walka o Tron (oryg. Heir to the Throne) wprowadza do gry macierzystej całą masę innowacji, których głównym celem jest jeszcze większe zbliżenie rozgrywki do realiów historycznych i problemów, z jakimi borykali się władcy na przestrzeni lat. Przede wszystkim znacząco zwiększono znaczenie wypowiadanych wojen, a każdy konflikt ma swój początek oraz określone cele (casus belli).

Theatre of War 2: Kursk 1943
Strategiczne 16 października 2009
Theatre of War 2: Kursk 1943 to osadzona w realiach II wojny światowej strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez ekipę deweloperską studia Battlefront.com. Fabuła gry przedstawia zmagania w bitwie na Łuku Kurskim. Twórcy przewidzieli dwie składające się w sumie z 20 misji kampanie, w których można wcielić się w dowódcę niemieckich lub radzieckich wojsk pancernych.

Close Combat: Wacht am Rhein
Strategiczne 28 października 2008
Reedycja czwartej części serii Close Combat, czyli Close Combat IV: Battle of the Bulge, w której mogliśmy stanąć po stronie Aliantów oraz III Rzeczy, w trakcie kontrofensywy w Ardenach.

Confrontation: Peace Enforcement
Strategiczne 12 grudnia 2008
Strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do konfliktu zbrojnego między Gruzją a Rosją z 2008 roku. Twórcy rozbudowali ten prawdziwy scenariusz i pokusili się o alternatywne zakończenie – decyduje o nim gracz i jego umiejętności przywódcze. Sama rozgrywka i grafika przypominają serię Sudden Strike. Warto zaznaczyć, że w bitwach możemy wykorzystać parę współczesnych „gadżetów”, np. system dalekiego wykrywania.

Mytheon
Akcji 13 listopada 2010
Mytheon jest grą akcji z elementami RPG i RTS, w której akcja osadzona została w mitycznym świecie. Fabuła gry przedstawia historię wojny pomiędzy bogami i śmiertelnymi bohaterami. Gracz wciela się w jednego z herosów władających kamieniami mocy, dzięki którym można rzucać zaklęcia, wznosić budynki i rekrutować wojsko.

Takeda 3
Strategiczne 27 lutego 2009
Kontynuacja sagi gier strategicznych przenoszących nas do burzliwych czasów feudalnej Japonii. Wcielamy się w dowódcę jednego z wielkich klanów i podejmujemy walkę o dominację.

Beyond Protocol
Strategiczne 21 listopada 2008
Beyond Protocol jest jedną z pierwszych produkcji należących do gatunku tzw. kosmicznych MMO RTS, a więc sieciowych, masowych strategii czasu rzeczywistego utrzymanych w konwencji sci-fi. Za projekt gry odpowiedzialna jest firma Dark Sky Entertainment, dla której jest to pierwsze tak duże przedsięwzięcie.

Theatre of War 2: Afryka
Strategiczne 24 kwietnia 2009
Theatre of War 2: Africa 1943 to wyprodukowana przez firmę 1C strategia czasu rzeczywistego, której akcja osadzona została w realiach II wojny światowej. Twórcy przewidzieli trzy kampanie, pozwalające objąć dowództwo nad wojskami brytyjskimi, amerykańskimi lub niemieckimi toczącymi walki na terenie Północnej Afryki.

Stormrise
Strategiczne 24 marca 2009
Stormrise to niekonwencjonalna strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez twórców słynnej serii Total War. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu jedną z dwóch frakcji.

Europa Universalis: Rzym - Vae Victis
Strategiczne 19 listopada 2008
Oficjalny dodatek do gry Europa Universalis: Rzym, stanowiącej poboczną odsłonę popularnej serii strategicznej, rozwijanej od 2001 roku przez firmę Paradox. Podobnie jak gra podstawowa, akcja rozszerzenia przenosi nas do czasów starożytnych, opowiadając o losach Imperium Rzymskiego w latach 280-27 p.n.e. Rozszerzenie zatytułowane Vae Victis wprowadza jednak szereg całkiem nowych rozwiązań.

Social Wars
Strategiczne 8 lipca 2012
Gra społecznościowa łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego oraz symulatora rozwoju miasta. Wcielamy się w rolę dowódcy i próbujemy wyszkolić jak najsilniejszą armię, żeby pokonać kosmiczne Orki szturmujące naszą planetę. W tym celu gromadzimy surowce, stawiamy nowe budynki i zdobywamy doświadczenie.

Nuclear Dawn 2
Akcji prace wstrzymane
Nuclear Dawn 2 to produkcja łącząca w sobie elementy strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby oraz taktycznej strategii czasu rzeczywistego. Dzieło studia InterWave ponownie przenosi nas do świata wyniszczonego przez wojnę nuklearną.

War Wind II: Human Onslaught
Strategiczne 30 listopada 1997
Kontynuacja RTS-a w klimatach fantasy, opowiadającego o losach wielkiej wojny na planecie Yavaun. W drugiej części gry, do znanych już ras skupionych w dwóch przeciwstawnych obozach, dołączają nowe siły ziemskich marines i naukowców. Produkcja kładzie nieco większy nacisk na rozwój badań i technologii.

WAR, Inc.
Strategiczne 15 sierpnia 1997
Strategia czasu rzeczywistego z silnie zarysowanym wątkiem ekonomicznym. W grze wcielamy się we właściciela firmy zatrudniającej najemników, a do naszych obowiązków, oprócz sprawnego poprowadzenia misji, należy także właściwe jej przygotowanie i zapewnienie podległym nam jednostkom odpowiedniego wyposażenia.

Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
Strategiczne 14 stycznia 2014
Pierwsze duże rozszerzenie DLC do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV studia Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Conquest of Paradise koncentruje się na podboju tzw. Nowego Świata, a podczas zabawy zajmujemy się głównie odkrywaniem obu Ameryk, choć dostępna jest również opcja pokierowania rdzennymi mieszkańcami tych kontynentów.

Rise of Nations: Thrones and Patriots
Strategiczne 27 kwietnia 2004
Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).

WarCraft II: Beyond the Dark Portal
Strategiczne 22 marca 1996
Oficjalny dodatek do niezwykle popularnej strategii RTS Warcraft II: Tides of Darkness studia Blizzard Entertainment. Fabuła rozszerzenia opowiada o dalszych losach konfliktu rasy ludzi i orków. Mimo ostatecznego zniszczenia Mrocznego Portalu, w krainie Azeroth nadal znajduje się szczelina, mogąca sprowadzić na ludzkość kolejną plagę zielonoskórych potworów. W obliczu zagrożenia, ludzie podejmują ryzykowną próbę przedostania się przez nią i stoczenia ostatecznej batalii na ziemiach wroga.

King Arthur: Pendragon Chronicles
Strategiczne prace wstrzymane
Swoista hybryda typowego RTSa z elementami gier RPG, stworzona przez dwie ekipy developerskie – Spore Games oraz Game Consulting. Producenci inspirację do tworzenia rzeczonego programu zaczerpnęli z filmu o takim samym tytule, wyreżyserowanego przez Jerry’ego Buckheimera.

Stranger
Strategiczne 23 listopada 2007
"Stranger" to gra będąca przedstawicielem gatunku strategii czasu rzeczywistego zawierająca również elementy gier fabularnych. Świat "Strangera" to dwie płaszczyzny, powierzchnia i świat podziemny, które znajdują się w kruchej równowadze. Każda z nich różni się od drugiej wyglądem i każda z nich narzuca swoje własne reguły.

Blitzkrieg: Pomruk Zagłady
Strategiczne 9 listopada 2004
Rolling Thunder to drugie, oficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS) z akcją osadzoną podczas II Wojny Światowej, pt. Blitzkrieg, której rynkowy debiut miał miejsce w połowie 2003 roku. W przeciwieństwie do innych wydawnictw tego typu, omawiany dodatek nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i sprzedawany jest jako w pełni samodzielny produkt.

State of War: Warmonger
Strategiczne 10 października 2001
State of War: Warmonger to pełnoprawny sequel strategii czasu rzeczywistego (RTS) o nazwie State of War, której premiera miała miejsce na początku 2001 roku.

Hidden Stroke II APRM
Strategiczne 21 lutego 2005
Drugi, nieoficjalny dodatek do popularnej strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Opisywane rozszerzenie nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i sprzedawane jest jako w pełni samodzielny produkt.

Perimeter: Emperor's Testament
Strategiczne 3 listopada 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku futurystycznej strategii czasu rzeczywistego. Warto przy tym dodać, iż jest to samodzielny dodatek i do poprawnego działania nie wymaga podstawowej wersji programu.