56. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 56. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Command and Destroy
Strategiczne 14 marca 2008
Klasyczna strategia czasu rzeczywistego, w której zakładamy własną bazę oraz zajmujemy się tworzeniem armii. Opowiadamy się po stronie ludzi lub agresywnej rasy obcych.

Robocalypse
Strategiczne 17 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego, w której gracz uczestniczy w walkach zabawnie wykonanych robotów. Do pokonania jest siedemnaście poziomów. Ponadto zawarto multiplayer dla czterech graczy.

Battle for Atlantis
Strategiczne prace wstrzymane
Battle for Atlantis to gra strategiczna, zaprojektowana przez studio World Forge. Celem jej twórców nie było zrewolucjonizowanie gatunku RTS-ów, lecz nadanie mu nowego blasku i świeżości.

Nobunaga's Ambition: Rise to Power
Strategiczne 5 lutego 2008
Skomplikowana strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się w czasach feudalnej Japonii. Dowodzimy armiami, zajmując się także dyplomacją i rozwojem miast.

Multiwinia: Survival of the Flattest
Strategiczne 19 września 2008
Multiwinia to produkt brytyjskiej firmy Introversion Software, który został opracowany na bazie opublikowanej w 2005 roku gry Darwinia. Nowy program koncentruje się w głównej mierze nad rozgrywką wieloosobową, choć i zwolennicy rywalizacji z komputerowym przeciwnikiem znajdą tu coś dla siebie.

Dimensity
Strategiczne 5 sierpnia 2008
Dimensity to osadzona w klimatach fantasy gra łącząca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego oraz RPG. Produkcja jest debiutanckim tytułem bułgarskiego studia deweloperskiego Dagger Games. Akcja osadzona została w klasycznym świecie fantasy rozdartym wojną pomiędzy ludźmi a okrutną rasą stworzeń zwanych triends.

Ecolis: Save the Forest
Strategiczne 4 marca 2008
Niezbyt skomplikowana strategia czasu rzeczywistego, poruszająca m.in. problem globalnego ocieplenia. Dowodzimy dzielnymi gryzionami, starając się uchronić las przed zagładą.

Steam Brigade
Strategiczne 24 lutego 2006
Steam Brigade to nietypowa gra strategiczna, stworzona przez niezależne studio developerskie Pedestrian Entertainment i znajdujące się w szerokiej ofercie polskiego dystrybutora Nicolas Games.

F2C2
Strategiczne 30 października 2006
Future Force Comany Commander (w skrócie F2C2) to gra strategiczna stworzona przez studio Zombie na zlecenie amerykańskiej firmy SAIC. Produkt dostępny w sieci bezpłatnie przeznaczony jest głównie do prezentowania możliwości technicznych amerykańskiej armii.

Refusion
Strategiczne prace wstrzymane
Refusion to produkt czeskiego studia developerskiego, Gumpanela Entertainment, będący w założeniu swoich twórców rewolucyjnym i nowatorskim połączeniem gatunków RTS oraz FPS.

Jagged Farm: Birth of a Hero
Strategiczne 10 października 2007
Strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez firmę Game Factory Interactive, odpowiedzialną m.in. za Officers (Kombat) czy Jagged Alliance 3D. Od razu należy jednak zaznaczyć, iż gra ta została potraktowana przez swoich twórców bardzo humorystycznie, a w rolach naszych głównych oponentów występują na przykład świnie.

Left Behind: Eternal Forces
Strategiczne 7 listopada 2006
Gra Left Behind: Eternal Forces powstała pod kierownictwem Troy’a Lyndona (twórcy Madden Football) jest rozbudowanym RTS-em dziejącym się w świecie znanym z bestsellerowej chrześcijańskiej serii książek Tima LaHaye'a i Jerry'ego B. Jenkinsa „Left Behind” (w Polsce: „Czasy ostateczne”).

Arcane Legions: A Rising Shadow
Strategiczne prace wstrzymane
Tytuł łączący elementy gier strategicznych i role-playing. Mamy tu do czynienia z tworzeniem i personalizacją bohatera, ale także z motywami typowymi dla RTSów, czyli, zamiast przewodzić drużynie towarzyszących nam postaci, podróżujemy na czele armii.

Genesis Rising: The Universal Crusade
Strategiczne 20 marca 2007
Genesis Rising: The Universal Crusade studia Metamorf to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywana w trójwymiarowym otoczeniu oraz posiadająca naleciałości właściwe grom cRPG i przygodówkom.

Minions of Mirth
RPG 4 lutego 2006
Minions of Mirth to oryginalny program przeznaczony na platformy MS Windows oraz Mac OS X, łączący niezwykle rozbudowane pozycje typu MMORPG z klasycznymi, singlowymi grami cRPG.

BWii
Strategiczne 24 września 2007
Kontynuacja humorystycznej strategii RTS, której pierwsza odsłona ukazała się w 2005 roku na konsoli Nintendo GameCube. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w pierwowzorze i ukazuje dalsze losy konfliktu pomiędzy kilkoma fikcyjnymi nacjami. Kiedy dowódcy z wyspy Anglo dowiadują się, że ich odwieczni rywale z Imperium Słońca prowadzą rzekomo prace nad nową superbronią, postanawiają nie zwlekać i zaatakować jako pierwsi.

Real Time Conflict: Shogun Empires
Strategiczne 22 listopada 2005
Real Time Conflict: Shogun Empires to strategia czasu rzeczywistego, w której największy nacisk położono na zagadnienia taktyczne. Produkt Namco przenosi nas w czasy feudalnej Japonii, a sposobem przedstawienia rozgrywki przypomina kultowy Risk, czy też równie popularny Defender of the Crown.

Morphid Brood
Strategiczne prace wstrzymane
Morphid Brood to debiutancki projekt brytyjskiego studia Games Faction. Tytuł ten stanowi mieszankę elementów typowych dla RTS-ów oraz zagadek logicznych, inspirowaną do pewnego stopnia legendarną serią Lemmings.

Telladar Chronicles: Reunion
Strategiczne prace wstrzymane
Telladar Chronicles: Reunion to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego z licznymi elementami taktycznego planowania, osadzona w fantastycznej, stylizowanej na średniowiecze, krainie.

DropTeam
Strategiczne 1 czerwca 2006
Taktyczna symulacja bojowa starć sił pancernych, rozgrywana w czasie rzeczywistym. Oferuje nam zarówno potyczki jednoosobowe, gdzie przeciwnikiem są oponenci sterowani przez zaawansowane procedury A.I., jak również wieloosobowe w sieci, do 16 osób równocześnie.

Squad Assault: Second Wave
Strategiczne 3 września 2005
Squaw Assault: Second Wave to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która de facto stanowi rozwinięcie wydanej w październiku 2003 roku produkcji o nazwie Squad Assault: West Front.

Distant Guns
Strategiczne 27 lipca 2006
Symulacja morskich działań wojennych jakie miały miejsce w czasie wojny rosyjsko-japońskiej w latach 1904-1905. Swe powstanie zawdzięcza zespołowi Storm Eagle Studios prowadzonemu przez dwóch utytułowanych twórców gier strategicznych, tj. Norma Kogera i Jima Rose’a.

Take Command: 2nd Manassas
Strategiczne 18 kwietnia 2006
Druga gra ze strategicznej serii Take Command zespołu developerskiego MadMinute Games. Poprzednik, znany pod tytułem Take Command: Civil War Bull Run, był debiutanckim projektem tego zespołu i z marszu zdobył uznanie w oczach fanów i serwisów branżowych.

Combat Mission: Campaigns
Strategiczne prace wstrzymane
Kolejna, rozbudowana strategia wojenna zaliczana do popularnego cyklu Combat Mission. Za opracowanie całości odpowiadają pracownicy zespołu Hunting Tank Software oraz firmy Battlefront. Gra pozwala wszystkim zapalonym strategom na dowodzenie siłami militarnymi w burzliwych czasach II Wojny Światowej, na froncie wschodnim (lata 1941-45).