58. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 58. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Stellar Impact
Strategiczne 5 sierpnia 2011
Sieciowa gra bitewna łącząca elementy strategii oraz zręcznościówki. Jest to produkcja należąca do spopularyzowanego przez mod Defense of the Ancients gatunku MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). W przeciwieństwie do większości produkcji tego typu nie sterujemy jednak pojedynczymi bohaterami, a wielkimi statkami kosmicznymi.

Cartel
Strategiczne prace wstrzymane
Cartel to stworzona przez firmę Paradox gra strategiczna łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego i turówki. Kierując poczynaniami jednego z tytułowych karteli, gracze dążą do dominacji nad światem przyszłości rządzonym przez bezwzględne megakorporacje.

Amoebattle
Strategiczne 4 kwietnia 2012
Strategia czasu rzeczywistego o bitwach mikroorganizmów. W grze prowadzimy do boju armię złożoną z mikroskopijnych ameb, umieszczonych w pewnym organizmie. Podczas walki korzystamy z dziewięciu jednostek o różnych właściwościach. Rozgrywka jest niezwykle intuicyjna dzięki zastosowaniu ekranu dotykowego.

Empires & Allies (2011)
Strategiczne 1 czerwca 2011
Przeglądarkowa, ekonomiczno-wojenna gra strategiczna, rozgrywana z poziomu Facebooka. Klasyczne ujęcie dążenia jednego państwa do ekspansji, celem zbudowania wielkiego imperium. Wspólnie ze znajomymi możemy zawierać sojusze lub wypowiadać sobie wojny. Produkcja cechuje się intuicyjnym interfejsem i przyjemną grafiką.

Arena Wars 2
Strategiczne 12 października 2012
Druga odsłona strategii czasu rzeczywistego, w której postawiono przede wszystkim na dynamiczną akcję i walki wieloosobowe. W grze przenosimy się w nieodległą przyszłość, aby wziąć udział w spektakularnym sporcie przyszłości: walkach armii robotów. Podczas potyczek nie musimy budować bazy i zbierać surowców – zamiast tego, koncentrujemy się tylko na działaniach bojowych.

Nexus 2: The Gods Awaken
Strategiczne prace wstrzymane
Nexus 2: The Gods Awaken to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego będąca kontynuacją Nexus: The Jupiter Incident. Akcja toczy się 25 lat po wydarzeniach znanych z części pierwszej. Ponownie wcielamy się w postać Marcusa Cromwella i stajemy do walki z obcą rasą zrażającą istnieniu naszej cywilizacji.

Realm of the Titans
Strategiczne 26 października 2010
Realm of the Titans to sieciowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ningbo SG-TY. Twórcy wyraźnie inspirowali się modem Defense of the Ancients do gry Warcraft III. Gracze mają do dyspozycji ponad 50 bohaterów z kilku różnych frakcji, a w rozgrywanych na zamkniętych arenach potyczkach może brać udział do 10 uczestników.

Elements of War
Strategiczne 23 grudnia 2010
Pełna akcji strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w bliskiej przyszłości. Po nieudanym eksperymencie z kontrolą pogody na Ziemi dochodzi do konfliktu zbrojnego. W grze przeszkadzają nie tylko wrogowie, ale i groźne zjawiska atmosferyczne w postaci burz, huraganów i tornad. W grze przewidziano tryb dla wielu graczy, a oprawa audiowizualna prezentuje się dość okazale.

Theatre of War 2: Battle for Caen
Strategiczne 2 listopada 2010
Theatre of War 2: Battle for Caen jest dodatkiem do strategii czasu rzeczywistego Theatre of War 2: Kursk 1943 autorstwa zespołu deweloperskiego firmy 1C. Fabuła gry przedstawia zmagania o miasto Caen toczące się pomiędzy 26 czerwca a 19 lipca 1944 roku. Twórcy zadbali o wierne odwzorowanie jednostek i topografii terenu oraz odtworzenie autentycznego przebiegu bitew.

Elements of War (2010)
Strategiczne 22 kwietnia 2010
Strategia czasu rzeczywistego bazująca na rozgrywce typu tower defense, autorstwa Orange Cutain Games. W grze wcielamy się w obrońcę królestwa, którego zadaniem jest rozbudowanie struktur obronnych chroniących przed złowrogimi przeciwnikami. Gra powstała na bazie okrojonego Unreal Engine 3, który zapewnia niezłą oprawę graficzną.

End of Nations
Strategiczne prace wstrzymane
Udostępniana na zasadzie free-to-play (za darmo z opcją płatnego abonamentu) strategia z rodzaju MMORTS, za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Petroglyph Games. Akcja End of Nations toczy się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym dominująca rolę sprawuje totalitarna organizacja Order of Nations. Przeciwko niej występują dwie wzajemnie zwalczające się frakcje – Liberation Front oraz Shadow Revolution.

Ancient Tribe
Strategiczne 28 czerwca 2010
Strategia czasu rzeczywistego, która przypomina serię Populous. Wcielamy się w niej w antycznego boga dbającego o losy poddanych ze pewnego plemienia. W grze budujemy wioski, zbieramy surowce, dowodzimy armią i rozwijamy cywilizację. Celem rozgrywki jest zbudowanie statku kosmicznego, aby przenieść się na nowy obszar. Gracz może wchodzić w wiele interakcji z ludźmi i stosować przeróżne moce.

Dreamlords Resurrection
Strategiczne prace wstrzymane
Trzecia odsłona serii gier MMORTS opracowywanej przez szwedzkie studio Lockpick Entertainment. Przynosi ze sobą szereg usprawnień w stosunku do poprzedniczek udoskonalając jeszcze bardziej swoją koncepcję przeniesienia do świata MMO elementów znanych ze strategii czasu rzeczywistego.

GodStoria: The Bible Online
RPG 28 września 2010
Przeglądarkowa gra strategiczna wzbogacona elementami MMORPG, której fabuła oparta została na opowieściach biblijnych. Wcielamy się w Abrahama oraz jego potomków i musimy zadbać o przyszłość podległych nam plemion. W tym celu budujemy wioski, gromadzimy surowce, zarządzamy budżetem oraz zajmujemy się uprawieniem zarówno dyplomacji, jak i sztuki wojennej.

Defendin' De Penguin
Strategiczne 2 września 2008
Niezbyt wymagająca strategia czasu rzeczywistego. Dążymy do ochraniania wioski pingwinów przed atakami drapieżników. W tym celu konstruujemy i umiejętnie rozmieszczamy dostępne systemy obronne.

Project Aftermath
Strategiczne 3 października 2008
Project Aftermath to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym autorstwa niezależnego brytyjskiego dewelopera Games Faction. Tytuł ten został doceniony przez branżę, chociażby na targach PAX 2008 w Seatle.

Theatre of War: Mission Pack 1
Strategiczne 21 stycznia 2009
Dodatek do złożonej, drugowojennej strategii - Theatre of War. Wzbogaca grę o dwie nowe kampanie i cztery nowe mapy do rozgrywek multipaler.

Bitter Glory
Strategiczne prace wstrzymane
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego przenosząca nas w realia II Wojny Światowej. Autorzy postawili na realizm. Bitwy rozgrywane są się na heksagonalnej mapie świata opartej na zdjęciach satelitarnych NASA. Oprócz standardowych tytuł oferuje również możliwość projektowania własnych pojazdów.

Confrontation: Peace Enforcement
Strategiczne 12 grudnia 2008
Strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do konfliktu zbrojnego między Gruzją a Rosją z 2008 roku. Twórcy rozbudowali ten prawdziwy scenariusz i pokusili się o alternatywne zakończenie – decyduje o nim gracz i jego umiejętności przywódcze. Sama rozgrywka i grafika przypominają serię Sudden Strike. Warto zaznaczyć, że w bitwach możemy wykorzystać parę współczesnych „gadżetów”, np. system dalekiego wykrywania.

Theatre of War 2: Centauro
Strategiczne 28 sierpnia 2009
Rozszerzenie do RTS-a Theatre of War 2, skupiające się na operacjach wojennych z udziałem włoskiej 131. Dywizji Pancernej Centauro.

Achron
Strategiczne 29 sierpnia 2011
Achron jest nietypową strategią czasu rzeczywistego w klimatach science-fiction. Dzięki wykorzystaniu chronoenergii gracz może kontrolować swoje jednostki w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

Crystal Defenders
Strategiczne 27 stycznia 2009
Ciekawa produkcja strategiczna z podgatunku tower defense rozgrywająca się w jednym ze światów Final Fantasy. Otrzymujemy szereg jednostek i musimy powstrzymać nadciągające fale przeciwników próbujących wykraść kryształy.

Desktop Tower Defense
Strategiczne 11 maja 2009
Wciągająca strategia z gatunku tower defense. Naszym zadaniem jest rozmieszczanie różnych struktur i wież obronnych w taki sposób, aby zdążyły one powstrzymać przemierzające ekran hordy wrogów.

Under Siege
Strategiczne 1 czerwca 2011
Under Siege to osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Seed Studios. Gracze poznają historię Eirika, Kari i Asgeira, przemierzających wzorowany na średniowieczu, fantastyczny świat. Twórcy przygotowali kilka wariantów rozgrywki oraz zaimplementowali wsparcie dla kontrolera PlayStation Move.