54. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 54. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Ministry of War
Strategiczne 17 listopada 2010
Przeglądarkowy RTS pozwalający tysiącom graczy na tworzenie własnego imperium i podbijanie obcych terytoriów. Gracze dostają do wyboru cztery różne cywilizacje: Rzym, Chiny, Persję oraz Egipt, a następnie walczą o kontrolę nad światem gry. Całość oparto na modelu darmowym z mikropłatnościami.

Swords & Soldiers
Strategiczne 15 maja 2009
Swords & Soldiers to opatrzona sporą dawką humoru i utrzymana w kreskówkowej stylistyce strategia czas rzeczywistego stworzona przez studio Ronimo Games. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech frakcji - wikingów, azteków lub kosmicznych marines, starając się zdobyć zamek przeciwnika i jednocześnie obronić własny. Rozgrywka polega głównie na sprawnym produkowaniu jednostek, zdobywaniu surowców oraz rzucaniu czarów.

Theatre of War 3: Korea
Strategiczne 24 marca 2011
Theatre of War 3: Korea jest trzecią odsłoną cyklu wojennych RTS-ów (strategii czasu rzeczywistego), rozwijanego przez studio deweloperskie Maddox Games. Akcja gry osadzona została w latach 1950-1953, a gracz ma okazję wziąć udział w zmaganiach z okresu wojny koreańskiej. Twórcy zdecydowali się wprowadzić szereg nowych dla serii elementów, w tym przeprojektowany od postaw mechanizm planowania strategii starć.

AI War: The Zenith Remnant
Strategiczne 12 stycznia 2010
Obszerny dodatek do złożonej strategii czasu rzeczywistego AI War. W rozszerzeniu rozbudowano opcje technologiczne, wprowadzono mnóstwo nowych jednostek i dodano kilka frakcji. W samej grze prowadzimy międzygalaktyczne wojny z zaawansowaną sztuczną inteligencją – w pojedynkę lub w kilkuosobowym trybie kooperacji.

Order of War: Challenge
Strategiczne 12 marca 2010
Pierwszy dodatek do gry strategicznej Order of War. Wprowadza on 12 nowych map przygotowanych do rozgrywki wieloosobowej oraz 6 nowych trybów multiplayer. Autorzy zaoferowali też 4 świeże misje kooperacyjne, w których wraz z przyjaciółmi przyjdzie nam bronić sztabu przed kolejnymi falami nieprzyjaciół.

Beyond Protocol
Strategiczne 21 listopada 2008
Beyond Protocol jest jedną z pierwszych produkcji należących do gatunku tzw. kosmicznych MMO RTS, a więc sieciowych, masowych strategii czasu rzeczywistego utrzymanych w konwencji sci-fi. Za projekt gry odpowiedzialna jest firma Dark Sky Entertainment, dla której jest to pierwsze tak duże przedsięwzięcie.

Left Behind: Tribulation Forces
Strategiczne 15 listopada 2007
Druga część strategii bazującej na serii chrześcijańskich powieści. Gra oferuje 45 misji dla jednego gracza i 39 map przeznaczonych do sieciowych potyczek.

Sword of the Stars: Argos Naval Yard
Strategiczne 17 czerwca 2009
Argos Naval Yard to kolejne rozszerzenie kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, zrealizowanej w konwencji 4X – Sword of the Stars. Jednakże nie jest ono tak rozbudowane, jak poprzednie 2 dodatki – Born of Blood i A Murder of Crows.

Mushroom Wars
Strategiczne 15 października 2009
Humorystyczna strategia czasu rzeczywistego powstała we współpracy firmy wydawniczej Zillion Whales z ekipą doświadczonego, amerykańsko-rosyjskiego Creat Studios.W grze Mushroom Wars wcielamy się w rolę dowódcy jednej z grzybowych frakcji i prowadzimy swoich wojowników do walki z rywalami.

A Kingdom for Keflings
Strategiczne 19 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego, w której sterujemy gigantem. Przyczyniamy się do rozwoju tytułowego królestwa, zamieszkiwanego przez sympatyczne stworki.

Sins of a Solar Empire: Diplomacy
Strategiczne 9 lutego 2010
Drugi dodatek DLC do wydanej na początku 2008 roku kosmicznej strategii RTS studia Ironclad Games. Zgodnie z nazwą, Sins of a Solar Empire: Diplomacy koncentruje się przede wszystkich na wprowadzeniu do gry macierzystej nowych opcji dyplomatycznych. Wraz z rozszerzeniem otrzymujemy m.in. dostęp do nowego ekranu z danymi na temat wzajemnych relacji pomiędzy poszczególnymi frakcjami, co pozwala nam znacznie łatwiej ocenić, z którymi z nich warto nawiązywać stosunki dyplomatyczne.

Company of Heroes Online
Strategiczne prace wstrzymane
Sieciowa wersja świetnej strategii czasu rzeczywistego, przygotowanej przez twórców takich serii jak Homeworld lub Dawn of War. Produkcja przypomina pierwowzór, ale została wzbogacona o szereg opcji sieciowych i mikrotransakcje. Podczas zabawy wcielamy się w jedną z dwóch armii i walczymy na różnych polach bitew. Niestety, tytuł nie zyskał zbyt dużej popularności i został wstrzymany.

Theatre of War 2: Kursk 1943
Strategiczne 16 października 2009
Theatre of War 2: Kursk 1943 to osadzona w realiach II wojny światowej strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez ekipę deweloperską studia Battlefront.com. Fabuła gry przedstawia zmagania w bitwie na Łuku Kurskim. Twórcy przewidzieli dwie składające się w sumie z 20 misji kampanie, w których można wcielić się w dowódcę niemieckich lub radzieckich wojsk pancernych.

Tom Clancy's EndWar 2
Strategiczne prace wstrzymane
Planowana, lecz finalnie anulowana kontynuacja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego Tom Clancy’s EndWar z 2008 roku. Prace nad grą prowadził odpowiedzialny za pierwowzór zespół Ubisoft Szanghaj pod kierownictwem Michaela De Platera, jednego ze współtwórców serii Total War. W założeniach druga część cyklu stanowić miała rozwinięcie rozwiązań znanych z pierwowzoru i kłaść jeszcze większy nacisk na warstwę fabularną, a także dopracować model rozgrywki oraz walki.

World of Battles: Morningstar
Strategiczne 27 maja 2010
World of Battles to wyprodukowana przez studio deweloperskie Frogwares gra z gatunku sieciowych strategii czasu rzeczywistego (MMORTS). Akcja osadzona została w realiach fantasy, a gracze mają okazję przejąć kontrolę nad jedną z dziewięciu ras i stanąć do walki o dominację nad pełnym magii światem. Tytuł dystrybuowany jest na zasadzie "free to play" z opcją mikropłatności za niektóre udogodnienia.

Sins of a Solar Empire: Entrenchment
Strategiczne 25 lutego 2009
Pierwsze z rozszerzeń DLC do kosmicznej strategii Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca. Dodatek zatytułowany Entrenchment przenosi nas ponownie do znanego z gry podstawowej uniwersum, w którym zacięty bój toczą ze sobą trzy zwaśnione frakcje: Koalicja Kupiecka, Imperium Vasari oraz Wygnani.

Combat Mission: Shock Force - British Forces
Strategiczne 29 lipca 2009
Drugi dodatek do strategii Combat Mission: Shock Force. Podejmuje temat współczesnych konfliktów militarnych, sposobów walki oraz wyposażenia jakim dysponuje nowoczesna armia.

Sudden Strike 3: Arms for Victory - Ardennes Offensive
Strategiczne 3 lipca 2008
Darmowe rozszerzenie do gry Sudden Strike 3: Arms for Victory, za którego opracowaniem stoi odpowiedzialne również za oryginał studio Fireglow. Dodatek oferuje w sumie pięć misji, z których trzy opracowano z myślą o pojedynczym graczu. Akcja dwóch pierwszych toczy się podczas lata 1942 roku, a my wcielamy się w nich w dowódców Wermachtu próbujących oskrzydlić i okrążyć broniące się przed inwazją oddziały radzieckie.

Imperium Romanum: Emperor Expansion
Strategiczne 14 sierpnia 2008
Emperor Expansion to kolejne, trzecie już rozszerzenie strategii ekonomicznej czasu rzeczywistego, Imperium Romanum. W skład dodatku wchodzą wydane wcześniej The Conquest of Britannia oraz Wilds of Germania, a także zupełnie nowe misje, testujące nasze umiejętności oraz zdolności taktyczne i strategiczne.

World War II: General Commander - Operation: Watch on the Rhine
Strategiczne 8 lipca 2009
World War II: General Commander - Operation: Watch on the Rhine to strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Games GI, autorów utrzymanego w konwencji fantasy RTS-a Tahoe World.

Warshift
Strategiczne 13 października 2016
Opracowana w całości przez doświadczonego dewelopera Cyrila Megema oryginalna hybryda gatunkowa, łącząca cechy strategii RTS z elementami RPG oraz trzecioosobowej gry akcji. Akcja gry przenosi nas w niezbyt odległą przyszłość na kolonialną planetę Enigma, zaatakowaną przez agresywną rasę obcych, która stworzyła potężną armię droidów, zdolnych do działania w praktycznie każdych warunkach.

Roaming Fortress
Strategiczne 27 września 2013
Roaming Fortress to gra casualowa z rodzaju „odwróconej” strategii tower defense. Spokojne Królestwo Manatalopii zostało zaatakowane przez barbarzyńską hordę goblinów. Nieliczni pozostali przy życiu rycerze decydują się wcielić w życie śmiały plan i wznieść fortece na grzbietach mitycznych stworów – Burdenbeasts, by z ich pomocą wypędzić najeźdźców. Gra wyprodukowana została przez studio YETi CGI.

Zombie Tycoon 2
Strategiczne 30 kwietnia 2013
Kontynuacja wydanej w 2009 roku gry strategicznej, w której gracze dowodzą armią nieumarłych podbijających naszą planetę. Tytuł odznacza się komiksową i kolorową grafiką oraz humorystyczną fabułą, towarzyszącą nam w kampanii singleplayer.

M.A.X. 2: Mechanized Assault & Exploration
Strategiczne 29 czerwca 1998
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej, pozwalającej na rozgrywkę w czasie rzeczywistym, w systemie turowym lub w wariancie hybrydowym. Tym razem stajemy na czele ludzi bądź jednej z 7 ras, należących do międzygalaktycznego porozumienia Concord i stawiamy czoła wrogo nastawionej rasie Sheevatów.