Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Dying Light 2
Dying Light 2
Dying Light 2 Game Box

Najciekawsze materiały do: Dying Light 2

Dying Light 2 - poradnik do gry
Dying Light 2 - poradnik do gry

poradnik do gry14 kwietnia 2022

Dying Light 2 poradnik, solucja to pełny opis przejścia gry oraz porady na start, do eksploracji, walki, rozwoju postaci. Opisujemy wszystkie znajdźki, inhibitory, wiatraki, anomalie, rodzaje potworów, najlepsze buildy, osiągnięcia i wymagania sprzętowe.

Recenzja gry Dying Light 2 - nowy polski hit!
Recenzja gry Dying Light 2 - nowy polski hit!

recenzja gry2 lutego 2022

Światowa premiera 4 lutego 2022. Dying Light 2 zabiera nas do postapokaliptycznego miasta w Europie, byśmy mogli zmierzyć się z zombie i po raz pierwszy w tym cyklu sprawdzić się w podejmowaniu ważnych decyzji. Mimo technicznych problemów to naprawdę zapadająca w pamięć przygoda.

Na liście 100 najbogatszych Polaków w 2025 roku nie brakuje twórców gier. W pierwszej dziesiątce znalazł się szef Techlandu
Na liście 100 najbogatszych Polaków w 2025 roku nie brakuje twórców gier. W pierwszej dziesiątce znalazł się szef Techlandu

wiadomość27 lutego 2025

Poznaliśmy zaktualizowane zestawienie najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce znalazła się jedna osoba z branży gier.

Dying Light: The Beast to nie koniec. Techland zapowiada „następną erę” dla postapokaliptycznej serii
Dying Light: The Beast to nie koniec. Techland zapowiada „następną erę” dla postapokaliptycznej serii

wiadomość27 stycznia 2025

Studio Techland świętuje 10. rocznicę istnienia serii Dying Light. Z tej okazji obie jej odsłony zostały mocno przecenione, a gracze mogą liczyć na wiele atrakcji w kolejnych tygodniach.

PS Plus Extra i Premium na listopad 2024 z 17 grami, w tym z GTA 5 i Dying Light 2. Z usługi wyleci jednak aż 19 produkcji
PS Plus Extra i Premium na listopad 2024 z 17 grami, w tym z GTA 5 i Dying Light 2. Z usługi wyleci jednak aż 19 produkcji

wiadomość13 listopada 2024

W listopadzie do usług PS Plus Extra i Premium trafi w sumie 17 gier, w tym GTA 5, Dying Light 2 czy Like a Dragon: Ishin. Z drugiej strony, z abonamentu Sony wypadnie aż 19 tytułów.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
01.02.2022 13:53
Rumcykcyk
😂
16
odpowiedz
Rumcykcyk
123
Głębinowiec

To tak trochę ufamy ci wspaniały graczu i dziękujemy za preorder ale jednak wolimy zabezpieczyć grę bo jesteś złodziejem.

Trochę tak przeczuwałem bo gra nie pojawiła się na GOG.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2022-02-01 13:56:12
14.02.2023 10:09
Maverick0069
6
odpowiedz
Maverick0069
105
THIS IS THE YEAR
5.5

Pograłem już 20 godz na Series X.... i to jest średniak ...
Zacznę od fabuły, ot kogoś szukamy , banał w grach jakich mało , dało by się to znieść gdyby nie robiło się po drodze misji pobocznych , które całkowicie wybijają z immersji ... ot jeden czy drugi citizen potrzebuje pomocy w znalezieniu płyty do gramofonu, sukienki czy innej bzdury w czasach w których wyjście na zewnątrz wiąże się z ryzykiem przemiany bądź utraty życia....
O niekończącym się grindzie świadczą wszystkie znaki na niebie i ziemi a dokładniej znaki zapytania na mapie .... tutaj konwój , tam grupa bandytów stoi H wie po co w środku dnia na skrzyżowaniu .... to z kolei zrzut wojskowy to wiatrak w stylu wieży z far cry - zero w tym innowacji i pomysłowości.
Poruszanie po mieście jest przyjemne ale zaczyna się nudzić już po kilku godzinach gry gdyż rozwój postaci pozwala Ci co najwyżej skoczyć dalej bądź przeskoczyć coś w innym stylu .... nie chcę się tego odkrywać ... Nasz bohater zbiera INHIBITORY takie doładowania przez co kopiąc z wyskoku rozrywa przeciwników na pół co jest świetną bronią przy takim łuku który musi mieć w zanadrzu 5 strzał bo bandyci są wyjątkowo odporni na groty - co innego kopniak ... jakby było tego mało w późniejszym etapie dochodzą METRA ... trzeba do każdego wejść , wykonać tą samą obrzydliwą sekwencję uruchomienia generatorów i uruchomić stację by mieć dostęp do szybkiej podróży ....
W mieście odciętym od świata i opanowanym przez zombie nie czuje się ani zaszczucia ani strachu , wydaję się wręcz sielankowe a stwory to codzienność , problemami są konflikty pomiędzy frakcjami urzędującymi w całym rejonie.
Przez co przez miasto przebiegasz od jednej misji do drugiej, od nocnej aktywności to dziennej aktywności , które są na jedno kopyto .
NPC o zgrozo nie ma co tu szukać postaci z krwi i kości jak w RDR2 czy wiedźminie a dialogi napisane są byle jak ... nie chce się tych postaci poznawać , nie ma szans by się do nich przywiązać .
Graficznie gra w cut scenkach jest bardzo ładna - zwłaszcza jeżeli chodzi o fabułę główną , natomiast reszta to jakaś całkiem inna bajka , zarówno wnętrza pomieszczeń , obiekty w oddali to poprzednia generacja i to jej początek .

02.05.2023 19:08
ExEM_PL
👎
odpowiedz
ExEM_PL
66
Pretorianin
3.0

jaki ja byłem głupi że za to dałem 250zł fakt firma rodzima ale gra owalona na kolanie i zero innowacji żal

15.05.2023 14:48
Kajzerken
odpowiedz
Kajzerken
73
Konsul

Szybki poradnik dla osób, którym gra wydaje się zbyt toporna, żmudna czy trudna.
Z mojej strony też na początku prawie poszedł uninstall. Warto się jednak przemóc, bo potem gierka wymiata.

1.Zmień poziom trudności na łatwy - zmienia się drop + hp oraz atak przeciwników. Kluczowy drop i tak jest ten sam na każdym poziomie trudności, a zombiaki nadal będą potrafiły stanowić wyzwanie przy czym już nie jako gąbki.
2.Rób aktywności na na randze o 1-2 wyższej niż wskazano - na początku trzeba zrobić kilka zadań fabularnych. Potem warto podexpić bohatera poboczniakami, aby do dzielnicy z rangą 2 wbijał na 3 lub czwartej.
3.Wykorzystuj tylko mocne i aktualne do rangi EQ - wszystko poniżej różowego rarity spyl, nie bój się o uszkodzenie czy marnowanie złotej broni, najpewniej nie zdążysz jej nawet popsuć przed kolejną rangą. Każdą nową rangę zaczynaj przelotką po sklepach oraz obiektach militarnych gdzie normalnie podnosisz "odradzalne" złote itemy oraz wojskowe apteczki i wymaksowane inhalatory. Nie trzymaj rzeczy "na później", nie bój się o "marnowanie". Broń warto też ulepszać np. pod większe DMG oraz jakiś efekt, podniesie to też jej wytrzymałość.
4.Inhibitory, rozwój bohatera - skup się głownie na wytrzymałości oraz skillach parkourowych - małymi kroczkami bohater zyska na responsywności aż żmudne wbijanie na budynek zmieni się w popylanie po mieście niczym spoderman.

-Dla tych co liczyli na broń dystansową jest fajna kusza po oddaniu 4 budynków frakcji SP.
-Zadanie poboczne dla cwaniaka na starcie odkryje Wam sklep z podziemnym parkingiem gdzie spawnują się regularnie złote itemki + obok już na powierzchni też jest kolejny kontener militarny.
-Paralotnia to Twój przyjaciel, nie wróg. Ulepsz szybko na max i daj jej szansę.
-Polecam set wymiatacza oraz jednoręczne bronie sieczne

Na początku nasz bohater jest bardzo słaby i gra nuży. Jest to jednak RPG i to dość konsekwentny. Posmarujesz to pojedziesz.

20.05.2023 11:00
Ciachovsky(R)
👍
odpowiedz
Ciachovsky(R)
48
Pretorianin
9.0

Przegrałem w produkcję jakieś 20h i powiem to całkiem szczerze, po pierwszej godzinie również wahałem się nad usunięciem, ale miałem to szczęście, że dałem jej szansę i teraz sam sobie zazdroszczę cierpliwości. Na początku nie podobały mi się mechaniki, jako fan jedynki byłem przyzwyczajony do mniej sztywnego parkour'u (który nie jest sztywny w dwójce, to było jedynie pierwsze i jakże mylne na szczęście wrażenie). Z każdą minutą i daniem czasu grze wchłonęła mnie bez reszty. Piszę to szczerze do wszystkich, którzy są negatywnie nastawieni, sugerują się negatywnymi opiniami, a przede wszystkim tym, którzy rozpoczęli rozgrywkę i po paru - parunastu minutach wyłączyli, bo "coś" im nie zagrało - MI TEŻ, dlatego Was rozumiem, ale w tej chwili to byłaby jedna z najlepszych gier jakie przyszło mi ogrywać w zeszłym i obecnym roku. Dlatego ze swojej strony namawiam i proszę, dajcie jej szansę, bo warto jak mało kiedy. Noc jest czasem jeszcze dzikszym niż w poprzedniej części, bronie psują się szybko, ale na początku, później możemy (bez spojlera to nazywając po prostu je ulepszyć) i ich żywotność wzrasta kilkukrotnie. Parkour jest genialny, mnóstwo nowych mechanik jak chociażby bieganie po pionowych ścianach jak w Mirror's Edge, które można łączyć z innymi, również kolejnymi ruchami w combosy i maksymalizować wynik punktowy rozwoju parkour'u. Muzyka na wyśmienitym poziomie, wszystkie efekty cząsteczkowe typu latające papiery, pył, światło, promienie światła, projekt samego miasta i jego nowy pomysł na zagospodarowanie budynków i pomieszczeń jest świetny. Fabularnie również trzyma poziom, chociaż nie jest to kluczowa kwestia w tej grze i osobiście również wolałem perypetie z jedynki. Moja ocena to 9, mimo naprawdę malutkich błędów i sympatii do tej produkcji, jest to ocena obiektywna i serdecznie polecam, zagrać i DAĆ JEJ WIĘCEJ CZASU, a nikt nie pożałuje.

post wyedytowany przez Ciachovsky(R) 2023-05-20 11:03:40
31.05.2023 22:44
odpowiedz
psyh0zzy
59
Pretorianin
6.5

Nareszcie zmęczyłem końcówkę. Wahałem się, jak ocenić te grę, bo ma sporo elementów, które mi się podobały, ale jeżeli ktoś twierdził, że końcówka DL1 i finałowa walka oparta na QTE to było kiepskie zakończenie, to nie widział jeszcze finału DL2.

spoiler start

Żmudne łażenie po kompleksie X13 i pięcioetapowa (!!!!!) walka z Waltzem

spoiler stop

to elementy, które ostatecznie obrzydziły mi tę produkcję. Ale może warto wspomnieć co mi się podobało:
- Eksploracja i parkour - zrobione inaczej niż w DL1, ale imo nie gorzej. Może i nie lepiej, po prostu inaczej, ale ogólnie jest to najlepsza cecha tej gry,
- Paralotnia - super usprawnienie eksploracji
- Miasto - duże, bardzo wertykalne, ze świetnym klimatem. Szkoda tylko, że tak naprawdę niewiele się w nim dzieje i niewiele można znaleźć.
- Niektóre zadania poboczne - chłopiec zdobywający jedzenie dla rodziców, czy facet prowadzący kwiaciarnie, szukający swojej stałej klientki, to były takie malutkie, ale absolutnie wyjątkowe scenariuszowe perełki.

Szkoda, że główny wątek fabularny jest sztampowy i nudny, i nudzi coraz bardziej im bliżej finału. W efekcie, w epilogu chce się mieć to wszystko już za sobą i odhaczyć ten tytuł, a wszystko bezsensownie i nieangażująco przedłuża wspomniana wyżej finałowa walka.
Ogólnie DL1 2-3 oceny wyżej niż DL2, aczkolwiek tym, którzy lubią sandbox, a nie przeszkadza im sztampowa i nudna fabuła, gra na pewno spodoba się bardziej.

07.06.2023 11:24
Kajzerken
2
odpowiedz
Kajzerken
73
Konsul
8.5

Pozycja obowiązkowa, w której świetnie się wybawiłem. Początek może odrzucać, ale po lekkim rozwinięciu bohatera i ogarnięciu mechanik jest miód - imo goty 2022.

Dostajemy absolutnie najlepszy system poruszania się postacią i to w otwartym świecie. Łączy się on bezpośrednio z przynajmniej b.dobrym systemem walki. Rozwój bohatera jest obszerny i konsekwentny.

Fabuła niebanalna, zadania głównego wątku ciekawe, a i postacie charyzmatyczne - nie są typowymi NPC. Ktoś do tego przysiadł i porządnie to napisał dzięki czemu można przejść gierę ciągłą akcją bez przysypiania. Polski dubbing również daje radę. Ogólnie narracja jest tak w dobrych 3/4 drogi od gierek ubisoftowych po tytuły typu W3 czy Cyberpunk.

Technicznie jest ok, gra na 68h wykrzaczyła się jakoś 2 razy. FPS stabilny bez dropów i wymagania całkiem rozsądne. Audio na duży plus bez czepiania się, wizualnie bez wodotrysków.

Grze natomiast zabrakło ostatnich szlifów - balans rozgrywki i eq do lekkiej korekty na niektórych rangach. Boli brak zawartości endgame oraz fakt, że zadania poboczne jednak mogłyby być deczko lepsze. Grafika również jak na dzień debiutu powinna oferować nieco wyższy poziom. Miasto momentami wygląda super, ale twarze postaci to level produkcji z ~2017. Nie rozumiem też kilku rozwiązań, które odbieram jako właśnie oszczędności - brak slotów na zapisy, brak możliwości zmiany języka z poziomu gry i kilka innych takich smaczków się pojawiło.
Ogrywałem na 1.9.x Ograłem też dodatek, który był taki se.

03.07.2023 09:02
SirMisiek
😉
odpowiedz
SirMisiek
24
Chorąży
Wideo

Graczy których produkcja nie porwała na premierę teraz powinni być zadowoleni, ponieważ po najnowszej aktualizacji DL2 przypomina bardziej DL1 :) Jest zdecydowanie trudniej, mroczniej itp... https://youtu.be/hsvCa7B88kg

25.07.2023 20:36
odpowiedz
tr00y
31
Pretorianin

Brak możliwości zapisu gry w dowolnym momencie to moim zdaniem duży mankament DL2. Ja rozumiem, że gra w dużej mierze jest wyzwaniem parkourowym, ale nie każdy ma super refleks i frustrujące jest już czasami, gdy na ostatniej prostej coś znowu pójdzie nie tak, powinie się noga, spadasz z prawie samego szczytu i musisz zaczynać od samego początku. Zapis w dowolnym momencie powinien być, a tak czuje się już nieco zniechęcony, tym bardziej że akurat to misja związana z głównym wątkiem fabuły i nie można tego olać ??

post wyedytowany przez tr00y 2023-07-25 20:37:18
26.07.2023 15:24
odpowiedz
tr00y
31
Pretorianin

Od pewnego czasu mam problem w grze związany z punktami umiejętności. Mianowicie po wykonaniu kilku ostatnich misji dostaje komunikat, że mam do wykorzystania te punkty, dostaję inhibitor tak jak zazwyczaj. Żeby wykorzystać punkt, wchodzę w menu umiejętności i okazuje się, że nie ma tam żadnych dostępnych punktów. Czy miał ktoś podobny problem i znalazł rozwiązanie? Wersja gry jest na playstation 5, ale tu widzę więcej odpowiedzi, więc może ktoś szybciej odpowie :)

post wyedytowany przez tr00y 2023-07-26 15:26:23
14.09.2023 09:25
1
odpowiedz
Samael18
15
Centurion
7.0

Bardzo dobra gra jak ktos lubi tego typu gry nie zawiedzie sie .

09.10.2023 17:38
PredatorBack
😉
odpowiedz
PredatorBack
52
Centurion

Po wymianie komputera na lepszy (m.in. RTX 4070) powróciłem do tej gry. W dniu premiery przeszedłem zaledwie prolog i kilka zadań. Teraz widzę, że gra przeszła wiele zmian - również scenariuszowych i wygląda świetnie. Cały czas rozwałka, zaskakujące zwroty akcji, piękne lokacje... i ta grafika (świetna!). Kupiłem ostatnio Srafield'a i niestety graficznie "dzień do nocy" na korzyść DL2. Zapewne spędzę wiele godzin w Dying Light 2. Prowadzę kanał YT od wielu lat, ale chyba zrezygnuję z umieszczania rozgrywki z tej gry (ze względu na drastyczność) - jeszcze moi znajomi by pomyśleli, że jestem jakimś psychopatą:) SUPER GRA.

post wyedytowany przez PredatorBack 2023-10-09 17:39:14
07.01.2024 15:44
odpowiedz
manek23
53
Centurion
6.5

W końcu również i ja skończyłem produkcję Techlandu i było... średnio.
Odnoszę wrażenie, że liczba zmian względem poprzedniczki jest zbyt mała, abyśmy mogli powiedzieć o nowej jakości.
Zacznę od fabuły, której poziom jest porównywalny (o i le nie gorszy) do jedynki. Wcielamy się w Aidena Caldwella, który przybywa do miasta Villedor w celu odnalezienia swojej zaginionej siostry. Podczas rozgrywki pojawia się szereg postaci epizodycznych i kilka głównych. Każda z nich jest źle napisana. Dialogi są drętwe, brakuje im polotu, gra aktorska jest sztuczna, a motywacje do działania absurdalne. W grach bardzo rzadko zdarza mi się pomijać dialogi, bądź nie czytać notatek. W dying light 2 wymiękłem jakoś po 10h gry. Praktycznie każda postać była dla mnie irytująca (zwłaszcza Lawan. Podnosiło mi się ciśnienie za każdym razem, gdy pojawiała się na ekranie). Fabuła jest pełna dziur i totalnie niespójna.
Dla przykładu:

spoiler start

W pewnym momencie Aiden traci Klucz GRE, czyli urządzenie bardzo istotne dla głównego wątku fabularnego, ale również pozwalające bohaterowi, na otwieranie drzwi strzegących dostępu do różnych placówek badawczych, w których można znaleźć sporo cennego łupu, oraz inhibitory pełniące rolę swego rodzaju punktów nauki. Otóż pomimo utraty Klucza GRE, o którym nam gra musi przypominać w co drugim dialogu, to Aiden dalej ten klucz fizycznie ma przy sobie i dalej może otwierać wszelkiego rodzaju drzwI XDD. Nie ma to totalnie żadnego sensu

spoiler stop


Albo:

spoiler start

Wspomniane wcześniej przeze mnie inhibitory służą jako punkty nauki. Ich działanie wytłumaczone przez fabułę jest mniej więcej takie, że jest to ultra silny środek, który wpływa na ludzki organizm. Bywa niebezpieczny dla życia, lecz jeżeli ktoś wykazuje zwiększoną przyswajalność specyfiku, to może cieszyć się wyższą sprawnością fizyczną. I spoko, do tego momentu ma to sens. Problem zaczyna mieć miejsce jakoś od połowy gry, kiedy to Aiden dowiaduje się, że te inhibitory sprawiają, że zaczyna przemieniać się w jakiegoś mega silnego zombie, tracąc tym samym nad sobą kontrolę. Pomimo tej informacji Aidenowi nie przeszkadza wstrzykiwać sobie kolejne inhibitory będąc nafaszerowanym bardziej niż apteka.

spoiler stop


I takich głupot jest jeszcze kilka. Co do gameplay'u to mamy do czynienia raczej z ewolucją niż rewolucją. Niestety z bardzo skromną ewolucją. Nowości jest mało, paralotnia, będąca nowym sposobem przemieszczania się jest strasznie nudna w użytkowaniu i odbiera poczucie dynamiki w poruszaniu się. Różne wyzwania parkourowe, oraz opierające się na walce potrafią czasem być trudne, więc osoby lubiące bawić się w speedrun będą miały co robić. Zabijanie zombie dalej jest mega przyjemne, broni jest sporo, każda ma swój impact, a system walki z możliwością przecinania przeciwników, odcinania im kończyn sprawia, że chce się walczyć.
Totalnie na minus postrzegam wprowadzenie leveli dla przeciwników. Zupełnie niepotrzebna zmiana niemająca żadnego sensu z logicznego punktu widzenia.
Muszę się również przyczepić do niesamowicie generycznych misji pobocznych. Nie mam pojęcia, kto wpadł na pomysł zrobienia misji typu "Klub książki" lub "Gońcy". Te misje to ni mniej ni więcej fedexowe questy godne Ubisoftu, z którego Techland czerpie garściami.
Na plus, gry poza w/w fajnym systemem walki i dalej bardzo dobrym (pomimo swojego spowolnienia) systemu parkouru działają również takie rzeczy jak możliwość podejmowania decyzji podczas głównego wątku fabularnego. Niejednokrotnie nasze decyzje mają wpływ na przebieg fabuły..
Pozytywne wrażenia robi również oprawa audiowizualna. Miasto wygląda cudownie, modele zombie i ludzi również nie odstają (mimika ludzkich postaci podczas dialogu to już inna sprawa).
Podsumowując Dying light 2 to po prostu poprawna gra. Może dla kogoś, kto nie grał w jedynkę będzie miał bardziej pozytywne odczucia.
Grę ukończyłem bardziej z poczucia obowiązku, gdyż nie lubię zostawiać niedokończonych gier niż niestety z przyjemności.

12.01.2024 09:18
odpowiedz
Jazaab
2
Junior
9.0

Jest to mój pierwszy kontakt z serią DL (nie grałem w 1kę).
Gra bardzo mi się spodobała i przyciągnęła mnie na długo (co nie zdarza się często).
Gierka ma swój fajny klimat i momentami można poczuć dreszczyk emocji.
Byłem sceptyczny do parkouru ale przemieszczanie się po mapie jest przyjemne, satysfakcjonujące i przychodzi z łatwością.
Jeśli ktoś zastanawia się czy wziąć DL2 na warsztat to śmiało warto dać szansę tej grze.

12.01.2024 09:47
Rumcykcyk
odpowiedz
Rumcykcyk
123
Głębinowiec

Dałem jej drugą szansę ale pokonał mnie samouczek walki w metrze czy kanałach. Kiedyś się z nim pomęczyłem ale zrobiłem, a teraz drugi raz jakieś uderzenie z wyskoku i jeszcze źle napisane jak to wykonać bo było info żeby tylko użyć lewego klawisza myszy. Większej głupoty dawno nie widziałem. Później jak sięgnąłem pamięcią co mnie dalej czeka (durna fabuła i te zbieranie inhibitorów + upływający czas w ciemnych pomieszczeniach, słaby łuk czy kusza) to wolałem usunąć i wrócić do DL1.

Ale ten samouczek walki to najdurniejsza rzecz jaka mnie spotkała chyba w całym dotychczasowym gejmingu. Chcieli stworzyć potyczki jak w KCD?.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2024-01-12 09:50:08
19.01.2024 06:23
UrBan_94
odpowiedz
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Ciekawe kiedy pojawią się jakieś informacje o drugim dodatku? już nowy rok, a tutaj cisza.

22.02.2024 22:23
Krypta76
👍
odpowiedz
Krypta76
53
Generał
Wideo
9.0

Dobra gierka

youtube.com/watch?v=eFtnKHnK0_8

28.02.2024 17:53
John_Wild
😊
odpowiedz
John_Wild
44
Okropnie_Wściekły_Dzik

Dobrze, jest już broń palna. Jeszcze tylko save w dowolnym momencie i będzie można pograć :) Próbowałem pograć na darmowym weekendzie, ale jak po zgonie cofnęło mnie do tyłu to odechciało się grać. Brak save w grze z otwartym światem to przestępstwo :)

post wyedytowany przez John_Wild 2024-02-28 17:53:51
04.03.2024 20:34
1
odpowiedz
zanonimizowany558287
180
Senator

Ogrywam ponownie i powiem szczerze, że Techland trochę zepsuł tę grę od czasu premiery. Jak dla mnie po premierze była o wiele lepsza i jak np. poprawa walki e którejś aktualizacji wyszła na plus, tak powrót przemieńców na gruby minus. Gra od początku była projektowana pod ich brak, a teraz wykonywanie nocnych misji z nimi jest niemiłosiernie denerwujące, bo jest ich po prostu w nocy spam i dotrzeć gdziekolwiek bez zauważenia to udręka. W ogóle rozwaliła mnie misja, gdzie musisz znaleźć Pisklaka, wychodzę z lokacji, a tam te dwa gnoje się bez przerwy kręcą idealnie na śladach. Idź pan w dal z takimi "ulepszeniami" gry.

30.03.2024 21:20
odpowiedz
Evil Reviever
7
Legionista
7.0

Gra niestety mimo cyferki 2 przy nazwie jest do tyłu względem poprzedniczki. Mimo wszystko gameplay nadal przyjemny, zadania fabularne bardzo nierówne, często jednak człowiek się zastanawia co autor miał dokładnie na myśli słuchając dialogów.

06.04.2024 10:48
odpowiedz
dawidf2
1
Junior

Witam
Bardzo proszę o informacje na temat opcji online w grze Dying Light 2 tzw. „Wezwanie Pomocy/Prośba o pomoc” - czy została zlikwidowana? Jeśli nie, to czy samoistnie mogło dojść do zmiany jakiś ustawień na moim koncie, w grze ktore uniemożliwiają mi skorzystanie z niej. Przetrząsałem info o zmianach w aktualizacjach gry, próbowałem w sieci wyszukać odpowiedzi niestety nie udało mi się nic znaleźć. Może coś przeoczyłem jestem sporadycznym graczem niemniej ww. opcja bardzo mi się podobała jeśli jest mozliwosc żeby z powrotem ja włączyć w grze będę wdzięczny za pomoc jak to zrobić. Dodam, że Prywatność w grze online - Publiczna, status na ps4 jest widoczny, akt. najnowsza gry to 1.46, główna kampanie zakończyłem….
Z góry dziękuje

post wyedytowany przez dawidf2 2024-04-06 10:50:27
10.04.2024 23:45
3
odpowiedz
Ankh
18
Chorąży
8.0

Kurde, no niby było dosyć fajne i grało się spoko, ale jednak ten cały Villedor nie umywa się do Harranu z jedynki. Klimat w dwójce też moim zdaniem jakiś gorszy... Mimo że bawiłem się przy tym dobrze, to raczej do tej gry już nie wrócę. Jest przede wszystkim za długa (pod koniec to już się w cholerę męczyłem i wręcz chciałem, żeby to był już koniec).
Kolejna rzecz to okropna wtórność pomieszczeń. Pamiętacie "sklepy" z jedynki, w których wnętrze zawsze wyglądało tak samo? Tutaj jest podobnie. Masa budynków, masa jakichś klatek schodowych, przejść itp. jest TAKA SAMA.
Na szczęście gameplay pozostał moim zdaniem na co najmniej dobrym poziomie. Bieganie, wspinanie się, łapanie krawędzi jest zrobione dobrze. Powiedziałym że nawet lepiej niż w dwójce.

10.09.2024 20:26
deTorquemada
👍
odpowiedz
deTorquemada
256
I Worship His Shadow

Nie grałem na premierę, dopiero teraz grę odpaliłem i po 60h jestem bardzo zadowolony.

Dziwię się negatywnym komentarzom, może gra wcześniej działała gorzej, trudno stwierdzić.

Na pewno na początku jest trudna, ale z czasem, po przypakowaniu i ogarnięciu mechaniki (klawiszologia może odrzucać) gra się bardzo satysfakcjonująco.

Jestem zadowolony bardzo, jedynka była świetna, tutaj też bawię się bardzo dobrze. Jestem typem gracza eksploatującego świat i pod tym względem, bardzo mnie się podoba rozrywka.

Ocenę wystawię po zakończeniu wątku głównego.

30.09.2024 14:32
deTorquemada
odpowiedz
deTorquemada
256
I Worship His Shadow
10

No i nie chcę zmienić zdania - jestem grą oczarowany.

Największa w tym zasługa warstwy wizualnej. Człowiek (pewnie to zespół ludzi), który opracował wizję świata, zasługuje w moich oczach na szczególne uznanie.

Jeżeli kiedykolwiek wyobrażałem sobie ludzkość dźwigającą się z kolan po zagładzie, to Techland zobrazował to w sposób dla mnie idealny. Widok zastygłego w bezruchu miasta, wraki samochodów, porzucone budynki zachęcające do eksploracji ... to wszystko uzupełnia natura, która wydziera ludzkości te miejsca dla siebie. Dachy pokryte trawą i drzewami, mech zwisający z gzymsów... coś przepięknego. Do tego dodać wspaniałe efekty pogodowe, słońce i chmury tworzące zapierające dech w piersiach widoki.

Kto wymyślił miejscówki z ulami i lawendą, zasługuje na dodatkowe komplementy.

Projekty NPC zasługują na osobny elaborat. Poniszczone, cerowane i zszywane ubrania – idealnie wpasowują się w klimat upadku. Gratuluję pomysłowości w projektowani tak żywego świata.

Warstwa wizualna idealnie trafia w moje poczucie estetyki - to coś czego nie odnalazłem w Dying Light 1 ale też nie oczekiwałem, że odnajdę w części drugiej. Zaskoczyło mnie to totalnie i jednocześnie te walory wpływają zdecydowanie na ostateczny odbiór produkcji.

Swego czasu byłem zapalonym miłośnikiem Fallout 3, 4, New Vegas itd. (przez moment Fallout 76) ze względu na podobną tematykę zagłady, ale porzucam te produkcje na rzecz Dying Light 2 - bo to w jaki sposób przedstawili ten świat, zmiata Fallouty od Beathesdy bez zastanowienia. Owszem, trudno porównywać te gry, ale mają wiele wspólnych elementów i tutaj to dzieło Techlandu w moich oczach wypada o wiele lepiej. (zwykły przykład – wytrychy – w Fallout po upgradzie na najwyższy poziom umiejętności, wytrych nigdy się nie łamie a wiec nosimy w torbie milion wytrychów zbieranych w świecie. Techland zrobił to lepiej – po wymaksowaniu wytrychów, możemy automatycznie otwierać zamki ale zużywamy wtedy kilka wytrychów naraz. No i trzeba je wciąż produkować, czyli zbierać na nie zasoby. Ciekawsze prawda?)

Immersja w ten świat jest olbrzymia. NPC przechadzają się za dnia w pobliżu bezpiecznych osad, ścinają drewno, odganiają się od os, czy odprawiają ceremonię pogrzebową na dachu lub ulicy. Gdzieś dalej, ktoś kogoś rabuje i możemy zdecydować czy dorwiemy gnidę czy pozwolimy jej uciec. Trochę dalej oddział ESpeków przesłuchuje mieszkańca, gdzieś dalej podnoszą z ziemi rannego. Za rogiem oddział degeneratów wiesza strażnika i tylko od nas zależy czy przeżyje czy nie. W nocy natomiast ruch na ulicach zamiera i wszyscy chowają się w bezpiecznych enklawach.

Inna sprawa z zarażonymi – niektóre po prostu szwendają się po ulicach lub hibernują, inne np. tzw. virale – reagują na hałas i wyskakują z swoich kryjówek atakując gracza. To co zasługuje na uznanie, to fakt, iż przeciwnicy nie teleportują się lub nie pojawiają nagle za naszymi plecami, ale wypełzają z otwierających się klap do piwnic, czy wyskakują za plandeki starej ciężarówki. Świetnie to ktoś wymyślił. Dodać do tego jeszcze ludzkie odgłosy, jakie wydają virale po otrzymaniu silnego ciosu, no można poczuć dreszcze. Widać ile wysiłku twórczego włożono w przygotowanie tej gry, ile tu jest pomysłowości! Wielkie brawa!

Ludzie z Techlandu zrobili to, co zasługuje na wielkie uznanie. Sprawili, że ten świat sprawia wrażenie żyjącego, co znacząco podnosi efekt immersji.

Żal jedynie, ze ten świat nie jest większy. Nie znaczy to jednak, że Techland nie zadbał o to, aby nie był on w każdej lokacji dopieszczony. Dzięki temu właśnie, że nie ma tu wielkiego, olbrzymiego otwartego świata, można było zadbać o to, aby w zasadzie nie było tu pustych miejsc. Wydaje się, że każde z nich jest dopracowane, aczkolwiek jest wiele lokacji, które są takie same. Dla niektórych minus, dla niektórych plus. Zaliczam się do tej drugiej grupy. Dzięki powtarzalności, wiem czego się mogę spodziewać w danej miejscówce. Na początku mnie to drażniło, ale potem zrozumiałem, że to w zasadzie ma ułatwiać eksplorację świata a nie ją utrudniać. Dzisiaj ciężko zbudować taką grę, która z jednej strony zadowoli niedzielnych graczy, a z drugiej, da satysfakcję hardkorowym wyjadaczom i graczom oczekującym od kontynuacji czegoś lepszego niż poprzednia część.

Jestem typem gracza zbieracza, lubię zaglądać w każdy kąt i ciułać niepotrzebne śmieci. Dzięki temu mam szansę poznać bliżej świat i miejscówki jakie przygotowali dla mnie ludzie pracujący nad grą. Tutaj czułem się jak u siebie, system zbierania „grindu” jest podobny do tego z części pierwszej i do tego z falloutów, czyli odradza się po każdym uruchomieniu gry. Niemniej jednak, nigdy nie czułem, że mam czegoś dużo. Sprytnie to wymyślono bowiem, gdyż elementy niezbędne do produkcji np. broni, są rzadkie i trzeba się trochę nabiegać/nawalczyć aby je zdobyć.

System walki to poezja. Mam na myśli walkę wręcz, gdyż broń palna istnieje w świecie gry, ale nie używam jej praktycznie w ogóle. Z jakiego powodu? Ano z takiego, że walka wręcz daje mnóstwo satysfakcji. O ile na samym początku, wydaje się ona trudna, tak po ogarnięciu klawiszologii i po rozwinięciu umiejętności postaci – poezja, powtórzę to raz jeszcze. Szczególnie kiedy złapiemy w dłoń broń dwuręczną typu katana – walka z przeciwnikami wydaje się swego rodzaju baletem. Techland włożył dużo pracy w świetny motion capture – pojedynki z ludzkimi przeciwnikami dają ogrom satysfakcji. Ich ruchy, potknięcia, zamachy… czuć jaką siłę wkładają w niektóre ciosy. Coś pięknego! Już nawet nie chodzi o brutalność, bo krew i kończyny lecą tutaj w ilościach hurtowych, ale ten system dał mi olbrzymią satysfakcję – to się po prostu dobrze ogląda.

Dla tego też, szkoda używać broni palnej, bo traci się wiele przyjemności z rozrywki i gra zmienia się w zwykłego shotera. Aczkolwiek, fakt, ze wielu graczy sięga po pistolety czy karabiny, mogę założyć na karb poziomu trudności walki bo jest on naprawdę wysoki – a brakuje tak szczerze mówiąc, jakiegoś naprawdę dobrego tutoriala czy questa wprowadzającego w podstawy walki wręcz. A to może powodować chęć przerzucenia się na broń palną, bo gra wyda się po prostu ciężka.

Dodatkowo – przydała by się jakaś misja wprowadzająca w „wytwarzanie broni” – jakieś zlecenie od NPCa, po którym własnoręcznie rozbudujemy broń ręczną dodając do niej modyfikacje. Wiele rzeczy gracz musi się tutaj trochę sam domyślać. Nie mówię, że to coś złego - ale niejednego może zniechęcić i zachęcić do sięgnięcia po broń palną.

Ktoś gdzieś pisał w opinii ze postać wykonuje swoje ruchy wolno. No faktycznie, na początku też to odczułem – ale po chwili przyszło oprzytomnienie, przecież to jest bardziej realne. To dopiero daje immersję i pozwala lepiej wczuć się w postać. Fantastycznie jest to przemyślane i bardzo mi się to spodobało.

System dnia i nocy, oraz poziomy trudności od samego początku stanowiły dla wielu graczy rozczarowanie. Trudno mnie się odnieść do tego dzisiaj, kiedy rozgrywam grę po kilku latach i po kilku aktualizacjach, ale na pewno nie mogę powiedzieć, że poziom „Trudny” jest dla mnie w nocy łatwy. No i pamiętajmy, że to nie jest symulator przetrwania, ale gra, która miała znaleźć nowych nabywców, którzy się od niej nie odbiją. Więc ewidentnie musiała iść na kompromisy w wielu kwestiach. Jak dla mnie – na plus. Nocą nie lubię grać i tak czy siak, a gra wymusza czasami nocne misje.

Jeżeli chodzi o fabułę, to nie porwała mnie ona – ale to nie minus, bo w tej kwestii bywam wymagający. Wydawało mnie się również, że jest za długa, ale to ponownie – wydaje się kwestią odbioru indywidualnego. Warto natomiast zagrać dwa razy i poprowadzić wątek dokonując innych wyborów fabularnych. Powiem szczerze, że momentami byłem zaskoczony.

Z lektury niektórych opinii wynika, iż misje poboczne są typowe – przynieś, zamieść, pozamiatać. Z opinii innych wynika, ze jest sporo misji powtarzalnych. Natomiast ja mogę powiedzieć, że misji pobocznych jest za mało i brakuje mi tutaj odnawiających się wyzwań. Owszem, możemy eksplorować te same lokalizacje, czy wypełniać misję „wyzwań” – ale brakuje jakichś odnawiając się misji od ocaleńców.

Gra zawiera trochę błędów jak np. – szwędające się przy konwojach wojskowych nieśmiertelne ale i nie atakujące gracza wielkie mutanty, gdzie niegdzie dostrzegam zachodzące na siebie obiekty (np. kosz na śmieci wnika w ścianę, czy szafka po otwarciu ma we wnętrzu nałożone na siebie obiekty), ale te nieliczne minusy nie są w stanie przekreślić satysfakcji jaką daje mi cała gra.

Mógłbym tak długo jeszcze pisać, ale ani tego za bardzo nikt nie czyta, ani nie ma co marnować czasu i miejsca bo miasto wzywa. Z tego co czytałem, gra na samym początku nie miała dobrego odbioru, ja oceniam ją kilka lat po premierze, wiec trudno odnieść się do początkowych zarzutów.

Na dzisiaj, uważam, ze opinie były krzywdzące, a sama gra na pewno nie jest średniakiem. Włożono w nią olbrzymią pracę, świetne pomysły i wiele inwencji twórczej, co z jednej strony zdecydowanie wyróżnia produkcję na tle innych, ale jednocześnie może stanowić podstawę do tego, aby grę ocenić niżej (to co nowe nie zawsze się przyjmie, gracze lubią znane mechaniki).

Reasumując - jak dla mnie, gra życia. Chcę więcej!

post wyedytowany przez deTorquemada 2024-09-30 14:37:50
03.10.2024 17:54
SlipKnoTXVI
odpowiedz
SlipKnoTXVI
61
Konsul

Ma w sobie to coś, że się chce grać.

20.10.2024 14:15
odpowiedz
gamechanger
26
Centurion
10

Absolutnie genialne RPG, lepsze od pierwszej części i Cyberpunka od CDPR. Wszystko mi się podobało od grafiki, przez walkę aż po fabułę. Szkoda, że po tej grze już żadna inna nie będzie smakować tak samo.

11.12.2024 12:29
odpowiedz
respawn95
5
Junior
6.5

pomysl fajny, grywalnosc tez, ale tylko do czasu az dzwiek sie zepsuje (czyli jakies 15 minut gry - jakby nie bylo slychac jednego kanalu). Ten problem wystepuje od dawna na ps5 i xbox ale specjalisci z techlandu chyba go nie potrafia ogarnac. Moge zrozumiec, gdyby problem dotyczyl PC, gdzie mnogosc konfiguracji pewnie jest wyzwaniem. Ale dla konsolowej wersji to dyskwalifikacja...

Poza tym w grze nie mozna zmienic jezyka. Gra zainstalowala mi sie po niemiecku (chociaz jezyk ustawiony jest na PL) i musze domyslac sie, o co chodzi w dialogach. Nie da sie go zmienic ;)))) - tutaj tez pewnie temat przerosl programistow.

12.12.2024 15:33
DexteR_66
odpowiedz
DexteR_66
6
Generał

Te wojskowe konwoje, to jest powtarzalna czynność, czy to jest jakiś bug? bo wyczyściłem wszystko, a ikonka jest dalej taka, jakbym nic tam nie zrobił.

16.12.2024 00:15
SlipKnoTXVI
odpowiedz
SlipKnoTXVI
61
Konsul

Też mnie to zastanawiało i doszedłem do wniosku, że tej mapy się nie czyści...

16.12.2024 00:19
SlipKnoTXVI
odpowiedz
SlipKnoTXVI
61
Konsul

Do usunięcia.

post wyedytowany przez SlipKnoTXVI 2024-12-16 00:20:30
16.12.2024 00:21
SlipKnoTXVI
odpowiedz
SlipKnoTXVI
61
Konsul

Na pc, w 4k, ze wszystkimi detalami na maksymalne i RT wygląda i działa nieporównywalnie lepiej, niż na xsx czy ps5

14.02.2025 19:03
😉
odpowiedz
matig98552463e4
1
Legionista

Grałem na premierę,było super.Teraz zacząłem grać 2 raz,wciąga jak za pierwszym razem,ten klimat miasta.Gierka wypas i to jeszcze my Polacy Rodacy ,nasza

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze