Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Highwire Games

Firma producent

Istniejące od 2014 roku amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Seattle. Highwire Games tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste i konsole. Debiutanckim projektem tej ekipy była wydana w 2019 roku gra Golem, natomiast kolejnym – strzelanka Six Days in Fallujah, którą zespół przejął od pierwotnych twórców, czyli zespołu Atomic Games.

Historia

Dzieje Highwire Games rozpoczynają się w 2014 roku, kiedy to firma została założona przez trzech branżowych weteranów. Jaime Griesemer oraz Marty O’Donnell pracowali wcześniej w studiu Bungie; podczas gdy ten pierwszy był głównym projektantem gier z serii Halo oraz Destiny, drugi był ich reżyserem dźwięku i kompozytorem. Jared Noftle natomiast był jednym ze współzałożycieli zespołu Airtight Games.

Debiutanckim projektem Highwire Games była wydana przez firmę Perp gra Golem, przygotowana z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Produkcja pojawiła się w sprzedaży dopiero w listopadzie 2019 roku, aczkolwiek doczekała się niespecjalnie ciepłego przyjęcia ze strony branżowych mediów. Dość powiedzieć, że według serwisu Metacritic średnia ocen przyznanych jej przez recenzentów wynosiła 59/100. Graczom tytuł przypadł do gustu o wiele bardziej, o czym świadczy średnia wystawionych przez nich not we wspomnianym serwisie, która plasowała się na poziomie 73/100.

Jak miało się okazać na początku 2021 roku, Golem nie był jedynym projektem, nad którym pracowało studio. W międzyczasie bowiem deweloperzy nawiązali współpracę z firmą Victura. Zespół podjął się zadania dokończenia (a zarazem również gruntownego odświeżenia) projektu Six Days in Fallujah. Mowa o strzelance w realistyczny sposób ukazującej drugą bitwę o irackie miasto Faludża. Tytuł, nad którym pierwotnie pracowało studio Atomic Games (jego dyrektorem generalnym był Peter Tamte – późniejszy założyciel Victury) wzbudził liczne kontrowersje, przez co w 2009 roku firma Konami zdecydowała się usunąć go ze swojego katalogu wydawniczego, a prace nad nim ostatecznie zostały wstrzymane.

Po latach Highwire Games, pod którego skrzydła trafiło Six Days in Fallujah, zdecydowało się na jego rozbudowę i dostosowanie go do standardów panujących w 2021 roku, głównie poprzez unowocześnienie mechaniki oraz oprawy graficznej. Gra zmierzała na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One, a jej wydaniem miała się zająć firma Victura.


Gry w produkcji i planach

Six Days in Fallujah PS5, XSX2025

Wydawcy gier Highwire Games

Wydawcy gier wyprodukowanych przez Highwire Games:


Victura

Perp

Wyprodukowane gry