Highwire Games
Firma producent
WWW: http://highwiregames.com/
Facebook: https://www.facebook.com/highwiregames/
Istniejące od 2014 roku amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Seattle. Highwire Games tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste i konsole. Debiutanckim projektem tej ekipy była wydana w 2019 roku gra Golem, natomiast kolejnym – strzelanka Six Days in Fallujah, którą zespół przejął od pierwotnych twórców, czyli zespołu Atomic Games.
Historia
Dzieje Highwire Games rozpoczynają się w 2014 roku, kiedy to firma została założona przez trzech branżowych weteranów. Jaime Griesemer oraz Marty O’Donnell pracowali wcześniej w studiu Bungie; podczas gdy ten pierwszy był głównym projektantem gier z serii Halo oraz Destiny, drugi był ich reżyserem dźwięku i kompozytorem. Jared Noftle natomiast był jednym ze współzałożycieli zespołu Airtight Games.
Debiutanckim projektem Highwire Games była wydana przez firmę Perp gra Golem, przygotowana z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Produkcja pojawiła się w sprzedaży dopiero w listopadzie 2019 roku, aczkolwiek doczekała się niespecjalnie ciepłego przyjęcia ze strony branżowych mediów. Dość powiedzieć, że według serwisu Metacritic średnia ocen przyznanych jej przez recenzentów wynosiła 59/100. Graczom tytuł przypadł do gustu o wiele bardziej, o czym świadczy średnia wystawionych przez nich not we wspomnianym serwisie, która plasowała się na poziomie 73/100.
Jak miało się okazać na początku 2021 roku, Golem nie był jedynym projektem, nad którym pracowało studio. W międzyczasie bowiem deweloperzy nawiązali współpracę z firmą Victura. Zespół podjął się zadania dokończenia (a zarazem również gruntownego odświeżenia) projektu Six Days in Fallujah. Mowa o strzelance w realistyczny sposób ukazującej drugą bitwę o irackie miasto Faludża. Tytuł, nad którym pierwotnie pracowało studio Atomic Games (jego dyrektorem generalnym był Peter Tamte – późniejszy założyciel Victury) wzbudził liczne kontrowersje, przez co w 2009 roku firma Konami zdecydowała się usunąć go ze swojego katalogu wydawniczego, a prace nad nim ostatecznie zostały wstrzymane.
Po latach Highwire Games, pod którego skrzydła trafiło Six Days in Fallujah, zdecydowało się na jego rozbudowę i dostosowanie go do standardów panujących w 2021 roku, głównie poprzez unowocześnienie mechaniki oraz oprawy graficznej. Gra zmierzała na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One, a jej wydaniem miała się zająć firma Victura.